Ny "media" vegg skal bygges!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny "media" vegg skal bygges!!

Har endelig fått fingen ut og penger mellom hendene, og skal bygge om hele hjemmekino veggen min.

Slik som dette ser veggen ut pr.idag :

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1167077036

Det som skal forandres er at Samsung plasma'en skal byttes ut med en Pioneer 507XA. Plasma'en skal ikke lenger være innfelt slik som den er idag.

Den øverste hylla i stereobenken skal vekk, for der skal nemlig felles inn en B&W CWM Cinema.

Link :

B&W CWM Cinema In-wall høyttalere

Alle de "brune" listene skal vekk! Syntes de ble altfor dominerende.

Stereobenken skal males hvit, og rundt den tenkte jeg å ha tynne, smale, flate profil lister enten i hvitplast eller aluminium.

Der hvor dere ser at fronthøytalerne skal det tettes igjen, og det skal settes in 2 stk 10" sub'er Morel Harmony inwall sub nede ved gulvet.

Link :

http://www.morelhifi.com/support/pdf...armony_sub.pdf

Alternativt, kan jeg droppe 10"rne fra Morel og kjøpe meg en SVS SB12-Plus.

Men har allerede liggende sub elementene ifra Morel med delefiltrer.

Link SVS SB12-Plus :

Velkommen til L-Sound!

Regner egentlig at SVS'en er det beste alternativet når det gjelder lydkvalitet, men WAF er viktig her i huset, ettersom dette er i stua, og kona er ikke "overstadig" begeistrert for sub kasser......

Som Front høytalere har jeg tenkt å kjøpe B&W CWM LCR 7.

Link :

B&W CWM LCR 7 In-wall høyttalere

Som dere også ser av en "enkel" plantegning av veggen så har jeg også tenkt å få presset inn 2 stk smale hyller med spot i toppen, og glass plater som "romskillere" i hylla. Her hadde jeg tenkt å ha Sonosen min på ene siden, og Harmony 1000 fjernkontrollen (hvis den engang kommer for salg da....)

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1167078341

Det kan kanskje bli for trangt til hyllene, da har jeg vurdert å lage 2 små "rom" på hver side av centeren, slik at jeg kan plassere Sonos og Harmony 1000 der på hver side.

Noen som har noen innspill på planen min, eventuelt hvordan jeg kan gjøre det bedre estetisk og WAF messigt?

Har også noen spørsmål anngående komponenter og komponent oppsett.

Jeg trenger en effekt/forforsterker for å drive Sub'ene. Der har jeg kroner 6000-7000 til rådighet. Noen som har noen gode forslag?

Lurte også på hvordan de skal kobles opp? Har pr. idag en Yamaha RX-V750 surround forsterker.

En annen ting er at baksiden av alle disse inwall komponentene (tenker da spesielt på sub'er og høytalere), så er det et teknisk rom på (BxDxH) 250x60x240 cm. Hva vil dette "rommet" ha å si for lyden på inwall høytalerne/sub'er? Ville det kanskje være lurt å kasse dem inn? Hadde egentligt håpet å slippe det.......

Hadde også trengt litt "byggetekniske" tips. Det er jo som nevnt tidligere huller etter fronthøytalere og innebygget plasma. Hvordan er det lettest å tette igjen disse hullene? Bør jeg kle hele veggen på ny, og så deretter skjære til, til de nye komponentene?

Håper på noen gode innspill ifra dere her på avforum!! Er virkelig klar til å begynne nå.

Skal selvfølgelig legge opp bilder når jeg har kommet videre i prosessen.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte bare jeg kunne legge ved en link som viser hvordan inwall sube'ene ser ut.

Link :

Welcome to the Pleasure Home

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir nok et spennende prosjekt. Et mulig forslag er å kjøpe 2 SVS PB10 subber som "skyter" forover og felle de delvis inn i veggen slik du har gjort i det gamle oppsettet. Gitt at du har et teknisk rom bak kan du allikevel få høy WAF-faktor når bare frontene syns (den finnes jo også i flere farger).

I mitt tilfelle er hjemmekinoen også peisestue, og PB10 er nøytralt plassert ved siden av peisen (syns nesten ikke). Jeg har også muligheten for å sette inn én PB10 til skulle jeg få lyst på ennå mer trøkk. AVforum.no - TAL's hjemmekino

Litt usikker på hvordan de in-wall sub elementene er uten at du lager kasser bak av en eller annen form. Med et åpent teknisk rom bak vil det kanskje bli i meste laget.

mvh
    TAL

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bygge subber og ht inn i vegg

Hei!

Jeg holder på med noe lignende. Se E-mans hjemmekino. Jeg planlegger å bygge fronthøyttalerene inn i vegg slik som ditt forrige oppsett. Videre tenker jeg å bygge subbene inn i veggen også. Jeg er blitt anbefalt å bruke trykkammer sub da denne ikke vil bli like påvirket av den uendelige baffelen på sammee måte som en bassrefleks. Det jeg lurer på er: Bør de festes så hardt til veggen som mulig eller bør de være akustisk frikoblet fra veggen?

E-man

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •