ktm525`s hjemmekino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50
    Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er jeg nesten ferdig med rommet mitt. det som gjenstår er å male/gjøre ferdig døra, legge en overgangslist mellom fliser og teppe og få kjøpt meg en dvd hylle for veggmontering (kom gjerne med forslag til dvd hylle )

Har idag fått koblet strøm på varmekabelen jeg har lagt i rommet så nå er temeaturen behagelig og første hele film er sett, dette er min første pj men er veldig fornøyd med bildet og lyden forøvrig, vanvittig mye bedre lyd i dette rommet på 13m2 isteden for i min stue som er ca 35m2 Har kjørt igjennom dve ved hjelp av guiden til Gorm som var til stor hjelp!

Rommet ferdig måler 3,8 x 3,4 x 2,13 og lerretet er 84" og sitteavstanden er ca 3,5m til lerretet!

Døra har jeg montert en 21x70mm glattkantlist rundt på 3 sider som stikker 8mm på utsiden av dørbladet og har brukt tettningslist, har også tettningslist inne i karm! Er usikker på om jeg skal fore ut døra og legge inn lydplater/isolasjon m.m eller om jeg skal sette inn dobbel dør løsning som jeg har mulighet til:???:

Vinduene som jeg har kledd igjen har jeg planer om å fjerne og mure igjen fra utsiden når temeraturen blir mer behagelig ute!

Er veldig fornøyd selv og retter en stor takk til alle her på avforum som deler sine prosjekter og kunskap her på forumet:-D

Her er noen bilder... bedre bilder kommer når jeg legger ut kinoen min på "min hjemmekino"

Er det noen guide for hvordan man lager hjemmekino presentasjon???

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble utrolig stilig. Gratulerer med et supert kinorom. Kan tenke meg du koser deg nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blir et veldig fint kinorom. Du har gjort en god jobb her

Bare en ting jeg så på siste bildet: jeg hadde montert døra slik at du kan åpne den ut og ikke inn når du går ut av rommet. Det ser ikke ut som du har veldig mye plass mellom døra og Dali'en din. En rask åpning kunne koste deg en del penger ...

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Ja, det blir et veldig fint kinorom. Du har gjort en god jobb her

Bare en ting jeg så på siste bildet: jeg hadde montert døra slik at du kan åpne den ut og ikke inn når du går ut av rommet. Det ser ikke ut som du har veldig mye plass mellom døra og Dali'en din. En rask åpning kunne koste deg en del penger ...
    Stemmer det at det blei et problem med døra og høytaleren, men jeg har ikke mulighet til å ta døra andre vegen grunnet for liten utsparing i murveggen der døra står, løsningen blir en solid dørstopper som det er mulig og fjerne hvis jeg har behov for å åpne døra helt:-D

Det hender det er noen ting en ikke tenker over før det er for sent:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm525
    Det hender det er noen ting en ikke tenker over før det er for sent:???:
    Det vet jeg alt for mye om dessverre ops:

Dette blir så bra ! Stå på !!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konge

Dette ble en kongekino.. Hvordan er det med lyddempingen opp ?
    Ser du har gjort det slik jeg har planer om med tanke på taket.
    Er du fornøyd med dempingen opp ?

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pirken
    Dette ble en kongekino.. Hvordan er det med lyddempingen opp ?
    Ser du har gjort det slik jeg har planer om med tanke på taket.
    Er du fornøyd med dempingen opp ?
    Ja må si meg fornøyd med dempingen av rommet, døra mi er nå det svakeste leddet + at jeg har pipa mi i venstre hjørne framme med feierluke som jeg ikke kunne kle igjen! Jeg kan se film/ spille musikk med greit volum uten at det høres oppe men drar jeg på med mye bass "som vi liker " så både høres og kjennes det i stua over:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

Jeg har soverommet vårt rett over der kinoen skal være, så jeg lurer da på om jeg må gjøre ennå mer av det. Får ta og lese flere poster om dette med lyddemping av tak.. takk for rask tilbakemelding.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo ta en titt på tråden til tazzat, mener han har gjort noen målinger med db måler!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaga ikke denne tråden før i dag jeg. Skikkelig lekkert dette KTM!!!(Viffer-gutt selv) Det har jo gått veldig fort også ser jeg. Det går dessverre ikke like fort med meg, men jeg finner inspirasjon i sånne tråder som dette.:-D

Du nevner noe om at det spiller bedre i dette nye rommet. Hva vil du si er bedre? Du har teppe, og filt i taket og på lerett-veggen. Demper det for mye, eller er du fornøyd slik det er nå?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke akkurat noen "guru" på lyd men jeg føler at lyden er mer samla itillegg til at subben samkjører lyden bedre når jeg spiller musikk i stereo!

Det er helt sikker forbedringspotensiale på flere ting men alt i alt satt jeg bare med et stort smil når jeg hørte i gjennom musikk dvdèn SCORPIONS acustica i dts

Nå har det gått nok kroner for en stund... men det står en nad c272 effekt forsterker på ønskelista mi, har fortått det slik at dali concept 8 som jeg har trenger litt mer kraft enn det jeg har idag. :-D

Kom gjerne med tips og meninger... setter pris på all respons:-D

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det jammen gått unna. Gratulerer med et kjempeflott rom :-)

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pirken
    Jeg har soverommet vårt rett over der kinoen skal være, så jeg lurer da på om jeg må gjøre ennå mer av det. Får ta og lese flere poster om dette med lyddemping av tak.. takk for rask tilbakemelding.
    Har også soverommet mitt over kinoen, men har foreløpig ikke måtte stå opp for å be meg skru ned volumet

KTM, her har det gått unna, og resultatet ser bra ut. Se å få det ut på minhjemmekino.no da
    Bra valg av sofa

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for positive tilbakemeldinger folkens

ookami: skal legge den ut på min hjemmekino så fort jeg får gjort ferdig døra mi og tatt det den siste finishen:-D

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er jeg ferdig med rommet mitt, døra er ferdig og skal bare henge opp dvd hylla mi i mårra. Det ser ut som jeg får låne kamera med vidvinkel imårra kveld så da får jeg lese igjennom bilde guiden til akto enda en gang og leke hobbyfotograf så jeg får lagt den ut på "min hjemmekino"

Døra kledde jeg med 30mm dempematter fra biltema og kledde hele døra med rester fra gulvteppet mitt, ramma inn "teppet" med alu kantlist og dekorert med et hjemmelaget dolby digital skilt! bilder av dør og hjemmelaget dvdhylle kommer i morgen:-D Så skal jeg bare nyte helga med filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette var lekkert!

Gratulerer med flott kino! Er en smule misunnelig nå

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe kino, gratulerer..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen bilder av døra mi: dobbel tettningslist, en inne i karm og en ved hjelp av list rundt dørbladet. Så fylte jeg tomrommet på innsiden med 30mm dempeplater fra biltema, og trekte teppe på utsiden og rammet det inn med med alu kantlist også fra biltema:-D

Også lagde jeg med ei dvd hylle da jeg ikke fant noe som passa inn: Kjøpte 2 stk vindusbrett i mdf fra biltema, malte de sorte og boret hull. Dreide meg noen stenger i aluminium og glassblåste de. Monterte dem sammen ved å trykke alu stengene ned i hullene og limte med tec7. Se bilder....

Har fått låne kamera med vidvinkel så jeg får starte dagen imårra med litt rengjøring og fotografering

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite testbilde med lånt kamera

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lagt den ut på min hjemmekino

Men en ting jeg lurer på, hvordan får forandret teksten i linkene som jeg har i signaturen???

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •