"Kinobygget" Status : Kinoen ferdig, Wall-E sett 6 ganger:) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 196
    Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    1 Bilde : Har valgt og ha sikringskapet nede i garasjen, så her kommer mine 8 stk 16A kurser opp til kinoen.

2 Bilde : Alle strømførende kabler ligger klamret på høyre side av drageren.

3 Bilde : Alle ht og signalkabler har eg klamret på venstre side av drageren for og få minst mulig støy

4 Bilde : Her kommer alle rør ned, her skal eg bygge en 2,5m bred søyle som lerretet skal henge på. Så skal alt av rør legges i denne søylen og komme ut på baksiden til racket.

Ting skjer fortløpende her nå Neste uke kommer det en palle med smartpanel til meg, da begynner eg og plate vegger og tak. Jippi

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig kino du får deg her mr.

Hadde jeg hatt større garasje så skulle jeg gjort det samme, men klarer meg med loftstuen :-D

Gromm utstyrsliste har du også skaffet deg.

Flott avatar

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Herlig kino du får deg her mr.

Hadde jeg hatt større garasje så skulle jeg gjort det samme, men klarer meg med loftstuen :-D

Gromm utstyrsliste har du også skaffet deg.

Flott avatar
    Takker Avataren er fin ser du Nå må eg vell oppdatere utstyrslisten litt, den er vell ikke gjort noe med siste året

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 Bilde : Her skal prosjektoren henge og vise mangen timer med god underholdning

2 Bilde : Her bilde tatt bakfra.

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HJELP!!!! Hvor skal eg plassere ht høyre/venstre side ???

Dette er ht som skal som skal vere side og bak i kinosalen S-LX70-LR Pioneer Høyttalere - Audio & video

Desse er levert med veggfester og skal festes på veggen. Derfor kjekt og treffe på rett plass

Mitt spm er da hvordan eg skal passere ht på sidene... ???

Min teori er og legge den så langsiden på ht blir paralellt med gulvet og ha den der kneveggen møter skråtaket,hvordan blir det?

Men hvor skal dem vere i henhold til seteradene? Blir to rader totalt.

Dette er mitt første 7.1 system

1 Bilde : Ht venstre side
    2 Bilde : Ht høyre side

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte ego-løsningen. Sidehøyttalerene havnet rett på siden av sweetspot (90 grader ut) ettersom jeg velger å prioritere meg selv. Når det blir iverksatt rad 2 hos meg, da får de lide litt i forhold til 1. rad. De er jo allerede på "andre klasse" ;-)

I tillegg har jeg gulvstående sidehøyttalere som gjør at jeg kan flytte sidepunktet frem og tilbake. Derfor har jeg trukket mine høyttaler-terminaler for sidepunktet ned til gulvet, men for ikke å brenne noen broer, da har jeg et uttak i tillegg (i serie) på skråtaket rett ut ved sweetspot.

edit: ser nå at du har linket høyttalerene dine. Er skeptisk til å legge dem da det ser ut for meg som om de bevisst har designet spredningen på diskanten og kan ha optimalisert den for stående posisjon.

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg valgte ego-løsningen. Sidehøyttalerene havnet rett på siden av sweetspot (90 grader ut) ettersom jeg velger å prioritere meg selv. Når det blir iverksatt rad 2 hos meg, da får de lide litt i forhold til 1. rad. De er jo allerede på "andre klasse" ;-)

I tillegg har jeg gulvstående sidehøyttalere som gjør at jeg kan flytte sidepunktet frem og tilbake. Derfor har jeg trukket mine høyttaler-terminaler for sidepunktet ned til gulvet, men for ikke å brenne noen broer, da har jeg et uttak i tillegg (i serie) på skråtaket rett ut ved sweetspot.
    Mine ht blir jo festet med veggfester, men veggfestet er laget slik at ht kabelen kommer ut veggen og gjennnom festet og så til ht. Så det må bli rett første gang!!!!!

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

edit: ser nå at du har linket høyttalerene dine. Er skeptisk til å legge dem da det ser ut for meg som om de bevisst har designet spredningen på diskanten og kan ha optimalisert den for stående posisjon.

Skal eg ha dem stående så må eg jo nesten feste dem i skråtaket da, men da må det jo bli høyt oppe. Siden taket er 40 grader tenker eg på. Uff, nå må eg få hjelp her altså

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

knallbra

Hei dette her ser jo unektelig helt rått ut spennende og følge med på denne tråden. Lykke til videre:-D

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrie neslie
    Hei dette her ser jo unektelig helt rått ut spennende og følge med på denne tråden. Lykke til videre:-D
    Tusen takk for det du Men nå må noen komme med noen gode råd ang. side ht bak.......

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du har ett aldri så lite problem ja 8)

Jeg ville plassert dem vertikalt og løftet de til du fikk en tenkt 90 graders linje ut fra diskanten som treffer i ørehøyde der hvor du skal sitte.

Det kan kanskje bli nærme lytteposisjonen men jeg er enig med kokken,jeg er også skeptisk til og legge dem horisontalt med tanke på diskanten.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vært tilbøyelig til å montere høyttalerene i skråtaket og slik Loffen68 skriver, i en høyde slik at de peker rett på sweetspot.

Her er et bilde som viser en løsning hvor sidehøytalerene er montert på skrå (selv om det ikke er i et skråtak), og det fungerer godt det!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg hadde samme problemet som deg da eg og har skråtak. Jeg valgte å bygge ht'ene inn i skråveggen, for å få de litt opp i høyden uten at de stikker for mye inn mot sitteplassene. THX-gjengen anbefaler å plassere alle bak-ht en del over hode-høyde, og dette gjør etter min mening underverker med surround-følelsen. Ellers så skal vel side-htene være på linje med sitteplassene vel?

Hvis du vil bygge inn ht'ene så har eg noen gode triks hvis du trenger det
    Ser btw ut til å bli en vel gjennomført og fin kino!!

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Ser at du har ett aldri så lite problem ja 8)

Jeg ville plassert dem vertikalt og løftet de til du fikk en tenkt 90 graders linje ut fra diskanten som treffer i ørehøyde der hvor du skal sitte.

Det kan kanskje bli nærme lytteposisjonen men jeg er enig med kokken,jeg er også skeptisk til og legge dem horisontalt med tanke på diskanten.
    Nå har eg vert ute i kinioen og grublet og målt opp,frem og tilbake, og det kan hende at eg kan montere dem på kneveggen(vertikalt). Den er 1.25 m høy og da vil ikke diskanten vere så langt unna ørehøyde, er det bedre og ha den der da???

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sildo
    Nå har eg vert ute i kinioen og grublet og målt opp,frem og tilbake, og det kan hende at eg kan montere dem på kneveggen(vertikalt). Den er 1.25 m høy og da vil ikke diskanten vere så langt unna ørehøyde, er det bedre og ha den der da???
    Prøvemonter dem koble til en eller annen kilde og lytt,plasser dem der hvor det høres best ut

Kokken : det var da voldsomt så enige vi var i dag da :-D

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    Hei, jeg hadde samme problemet som deg da eg og har skråtak. Jeg valgte å bygge ht'ene inn i skråveggen, for å få de litt opp i høyden uten at de stikker for mye inn mot sitteplassene. THX-gjengen anbefaler å plassere alle bak-ht en del over hode-høyde, og dette gjør etter min mening underverker med surround-følelsen. Ellers så skal vel side-htene være på linje med sitteplassene vel?

Hvis du vil bygge inn ht'ene så har eg noen gode triks hvis du trenger det
    Ser btw ut til å bli en vel gjennomført og fin kino!!
    Takker for det du Nå stikker ikke desse htene mer en 7-8 cm ut fra veggen, så det tror eg ikke blir ett problem. Men mitt tak er 40 grader også er det ikke så bredt, så eg er redd for at htene kommer for "nærme" hverandre

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vært tilbøyelig til å montere høyttalerene i skråtaket og slik Loffen68 skriver, i en høyde slik at de peker rett på sweetspot.

Her er et bilde som viser en løsning hvor sidehøytalerene er montert på skrå (selv om det ikke er i et skråtak), og det fungerer godt det!
    Det var jo noe sånt eg hadde sett for meg visst det skulle monteres sånn, men visst vi bruker ditt bilde så er det ganske god avstand mellom ht pga rette vegger, hos meg så vil dem komme ganske nærme hverandre. Så eg er redd for at det kan bli litt rot i lydbildet Men eg tror eg får prøve kneveggen, en vanlig gulvstående ht er jo på rundt 1.2 m høyde. Så da bør det jo gå greit og montere mine i en knevegg som er 1.25 m høy. Eller?
    Eg får ikke inn dei kommodene eg hadde tenkt, men lyd først alt annet etterpå

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er så farlig om de står nærme hverandre,jeg ville heller prøvd og løfte dem så mye som mulig og som Kokken sier : at de peker i sweetspot (dvs diskanten)

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Prøvemonter dem koble til en eller annen kilde og lytt,plasser dem der hvor det høres best ut

Kokken : det var da voldsomt så enige vi var i dag da :-D
    Det er jo så klart det beste

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til det blir i ht i kneveggen. Det vil bli det samme høyde som en vanlig gulvstående ht. Og da kan eg felle dem inn i veggen. Da vil dem vere ute av veien i tillegg Skal ut og sjekke litt senere.

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •