Kjellerstue/kino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjellerstue/kino

Skal muligens overta barndomsheimen no snart,,(kjem an på takst)
    Der er i kjellaren et rom på 15 m<2 .men de e berre 2 m takhøyde,,.med panel på vegger å tak.I tilfelle jeg overtar huset,er det fornuftig å ha panel eller bør alt rives,og starte helt fra begynnelsen.Å gjere nøkkemed golvet er ikke aktuelt. kun varmekabler oppå eksisterende golv.-Ka e mest fornuftig å gjere??????????????????

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du bør vurdere å pigge opp gulvet for å få litt mer takhøyde. Dette kan sikkert de som har peiling på prosjektering si noe om.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var med å legge gulvet da jeg var 4-5 år,er "rimelig" masse armering i det,." man tar det som er nødvendig, og dobler det" så eg har ikkje so veldig lyst å begynne og grave i de gulvet...........

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av opus
    Skal muligens overta barndomsheimen no snart,,(kjem an på takst)
    Der er i kjellaren et rom på 15 m<2 .men de e berre 2 m takhøyde,,.med panel på vegger å tak.I tilfelle jeg overtar huset,er det fornuftig å ha panel eller bør alt rives,og starte helt fra begynnelsen.Å gjere nøkkemed golvet er ikke aktuelt. kun varmekabler oppå eksisterende golv.-Ka e mest fornuftig å gjere??????????????????
    Kommer jo helt an på hva slags stand kjelleren er i dag. Men for å være på den sikre side i og med at det er i en kjeller som ikke er helt ny ville jeg nok ha revet bort mesteparten for å forsikret meg om at det ikke er noen former for fukt etc i veggene.

Varmekabler på det eksisterende gulvet går nok sikkert bra om du velger lavtbyggende kabler og legger et tynt lag med avretting over. Da går heller ikke så mye av takhøyden bort. Har selv ca 2 meter takhøyde og det går helt fint ;-)

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjelleren i den delen rommet ligg er i brukbar stand,er litt fukt/saltutslag i bakre deler ..Men er panel egnet, eller må en ha gips?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av opus
    Kjelleren i den delen rommet ligg er i brukbar stand,er litt fukt/saltutslag i bakre deler ..Men er panel egnet, eller må en ha gips?
    Både panel og gips er fint å bruke i en kjeller, men gipsen har jo en lyddempende funksjon som ikke panelet har. Men det er ikke noe i veien for å bruke gips innerst og panel utenpå ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panel har sine fordeler - det gir en mer ujevn flate enn gips med bedre diffraksjon. Ikke dumt det!

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det bare skulle vere som det er da,må sjekke ka som er bak for sikkerhets skyld. Er tross alt noen år siden den ble lagt.Er det noen som har erfaring med varmemattene fra Biltema/clas olsson??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •