Flexrør eller kabelgate med stor diameter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flexrør eller kabelgate med stor diameter

Hvor får jeg tak i flexrør med stor diameter. Biltema og Clas selger bare 16mm så vidt jeg kan se. Er på jakt etter ca 30 mm, evt noen brede rektangelformede kabelgater.

Har 30 mm utforing med lydplater (rockwool) bak (panelplater evt gips) som skal skrues på veggen snart, så da er 30 mm begrensingen om jeg ikke skal slisse inn spor i platene utenpå.

Tanken var (på sikt) å kunne dra de signalkablene en prosjektor trenger fra taket og ned til lista uten å måtte kutte av pluggene på ledningene eller skru ned panelplatene (dette er egentlig ikke er all verdens jobb, men sjefen har ikke bestemt seg for hvor det skal panelplater og hvor det skal gips ennå Tanken er å snike inn en prosjektor når tiden er moden og hun er bearbeidet tilstrekkelig).

Er usikker på hvilke kabler en framtidsrettet prosjektor trenger. HDMI, DVI, ...(?) samt hvor store pluggene på disse er.

Finner ingen ting i nærheten hos Biltema og de største kabelgatene til Clas er 38x16mm. Disse er akkurat store nok til å at en DVI kabel sannsynligvis klarer å kile seg fast. Med en stor avskjermingssylinder rundt endene på ledningen bygger denne fort ut 25 mm.

Trenger også rør til en framtidig flatskjerm. Hvilke plugger bortsett fra strøm trenger denne? Samt dimensjon på disse/anbefalt dim å gå for. Her har jeg mulighet til å bare lage en isolasjonsfritt stripe bak platene siden det en vegg som ikke trenger isolasjon. Så der kan jeg nesten lage rom til å dra en scartkabel...?

Gode tips? Anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi snakker om sk k-rør så mener jeg har sett store dimensjoner hos :

Elektroimportøren AS - Totalleverandør av installasjonsmateriell, belysning, varme og lavvolt

De holder til rett ved siden av IKEA på furuset.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller hvilken som helst elektrosjappe ( snakker ikke om elkjøp men om elektro installatører ) du får 25mm 32 mm 40mm 50mm

Jeg ble anbefalt å legge 50mm rør..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •