E-man bygger hus - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blir det ikke veldig stor spredningsforskjell i og med at den ene høyttaleren er klemt opp mot pipa?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pipa...

Hei wotg!

Selv om kinoen ble planlagt da tegningene til huset ble designet er det enkelte til som ikke kan "trylles". Et sted måtte jo pipa stå! Om jeg gjorde HK bredere vikke ikke det blitt plass igjen til ovnen...

Bredden på veggen ble altså satt til skap+høyt+lerret+høyt og det er ikke en cm til overs.

Videre tenkte jeg at siden den venstre høyttaleren vil ha en del førsterefleksjon fra vegg ville kanskje forskjellen bli enda større om den høyre ikke hadde noe i det hele tatt...

Har ikke fått testet anlegget så mye enda, men jeg har planlagt endel demping i rommet. Kanskje pipa blir et slikt sted :-)

E-man

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fått lerretet i drift

Har endelig fått opp lerret og PJ

PJ (Hitachi PJ-300) er hengt opp i skråtaket. Har laget et lite hull i taket slik at deler av PJ er innfelt i taket. Dette gjør at ikke kassen som skal komme rundt PJ ikke blir SÅ STOR. Jeg måtte skjære vekk ca 7cm isolasjon (av 30cm) og la opp ny plast før jeg skrudde opp ny gips. HDMI kabel, 12V trigger til lerret og strøm går i separate rør som ble lagt opp under bygging av huset. Strømmen ble ikke koblet opp på kursen til anlegget, men en egen kurs slik at det ikke går an å slå av strømmen under drift....

Pga skråtaket kommer PJ veldig høyt o forhold til lerret (stor offset) Dette er med enn hva lenz shift på denne PJ klarer. Jeg har derfor måtte bruke noe vinkel og dermed noe keystone. Dette har igjen ført til at bildet ikke er i 100% fokus over hele bildehøyden :-| og det er ikke til å leve med. Må nok flytte PJ helt til bakvegg og få den lengst mulig ned.

IR sensor på PJ virker meget bra. Jeg kan peke fjernkontrollen mot lerret og likevel få PJ til å lystre...

Vedlegg 26370

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattulerer. Det ble seende veldig fint ut, lyst og luftig.

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er nok det som må til , gjerne på en hylle slik at du slipper flere inngrep i taket. En hvit kabelkanal (minst mulig) ned langs lista du har ved vinduet der skulle vel bli bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lerret

Har nå fått opp lerretet :-o

Har kjøpt et 250cm motorisert Adeo Tab Tension 250 Adeo med greyvision duk. Det er dødstungt og virker meget påkostet. Bestilte med 40cm dropp slik at jeg kunne felle det inn i veggen. Det er skikkelig stillegående og rett som en nystrøken duk når det er nede. Har koblet det til PJ via 12V triggerutgang, så det kommer ned mens PJ varmer opp. Heldigvis slukte Denon fjernkontrollen IR signalene, så nå er det ett trykk på fjernkontrollen så starter forsterker, subber, DVD, PJ og lerret. Kult!

Bildet er tatt om kvelden med alle lys slått av. DVD spiller fra 1998 med S-videokabel.
    Vedlegg 26722
    Vedlegg 26733
    Vedlegg 26734

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Begynner å bli ferdig....

Tar tid dette her.... har ikke gjort så mye med anlegget det siste egentlig. Ordnet til skap under TV'en og malt alt i smme farge. mangler fortsatt en fin plate som skal ligge oppå skapene (under TV'en). Jeg er ellers kjempefornøyd med anlegget. Bruker det mye hver dag. Siden det står i stuen blir det til at det brukes hele tiden. Dette er stor forskjell fra den forrige hjemmekinoen jeg hadde som var i kjelleren. Kona digger det også :-). Jeg er ikke noen super-fotball-nerd, men 100" og skikkelig anlegg gjør iallefall ikke saken verre... Og sist men ikke minst: ungene. De digger det. Elsker å se på lerret og det er ikke en eneste kabel som pappa får panikk om de rører.

Vedlegg 34269

Vedlegg 34270

E-man

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

You are crazy man..forsøk med en sprøyte med tykk spiss, fylt med tapetlim nede i høyre hjørne.Nice!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B.t.w. Min kino er på loftet, blir for lite brukt ja..Ventilasjon bak den tv`n ,42"?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ventilasjon

Hei altec!

det var meninger dette skulle være litt crazy :-D

Ja det er ventilasjon bak TV'en i form av masse luft. Veggen TV'en er bygget inn i er en "falsk" vegg som er 10cm fra bakvegg. Dette utgjør faktisk 2m3.

Anlegget er mekanisk avkjølt vha termostatstyrt varmeflytter som starter ved 35 grader.

Ellers er det masse småting som ikke er ferdig, som hjørner, lister, håndtak, justering av hengsler.... men det spiller... U GET THE PICTURE?

Eirik

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra gjennomført og blir sikkert topp når du er helt ferdig med småplukket.

Da må du få til en demo engang

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal si dette ble pent. Gratulerer så mye!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •