Kino-teddy1000 : En liten ombygging på gang... - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 5 av 37 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 730
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Polyglass
    Hei teddytusen

Skikkelig bra rom du lager her, må vere herlig og få bygge eget rom til kinoen!

Blir morro og se hvilke komponenter du ender opp med i tillegg til de du har fra før, hørte jeg svs sub?

Lykke til videre!

Joda. Gleder meg helt vilt til det står ferdig. Du får ta deg en tur når den dagen kommer. Jeg har nevnt i noen andre tråder at jeg aldri har fått 605-ene til å spille slik jeg vet de kan. Det kan føre til at de ryker ut, men de skal få en sjanse til. Alternativt så legger jeg de oppå hverandre og tester de som senter!! Er litt sugen på å prøve andre merker etterhvert også. Har vært tro mot HFK i over 16 år, men jeg syns de har fjernet seg laaaaangt fra originalkonseptet og ånden. Problemet er at de har mange gode produkter.....
    Det er jo litt derfor jeg prøver å få til demoer her i Ålesund også da. Prøve å finne noe nytt som jeg bare må ha. :-D Det er jo maaaaange merker som ikke er å finne her i byen, så jeg må vel østover en tur til sommeren. Får ta meg en tur på Mc-en og titte og lytte.

SVS frister jo selvsagt, men da må jeg få en privat demo. En skikkelig sub er vel det som kommer først nede i kinoen for å si det sånn. Har litt lyst å lage sono-sub som RuneW, for de tar litt mindre gulvplass.

Ellers så frister jo DIY også. Mye lekkert å lage selv!! Tviler på at det blir med det første, men jeg har veldig lyst.

Når det gjelder elektronikk så frister det å prøve Midgard-blokkene da. Er lite vits i dag da jeg ikke kan gå utenom de innebygde forsterkerene i 605-ene.

3806 blir beholdt. Det samme blir MT-200. Jeg blir like overrasket hver gang jeg fyrer opp denne lite oppløste og "gamle" PJ-en. Syns bildet er kjempebra jeg! Best å ikke gå på pj-demo sikkert....

Takk for lykkeønskningene!
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Teddytusen

Dette ser kjempebra ut. Venter i spenning på flere bilder ;-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, ja. Jeg er altfor treg med det. Håper jeg får gjort noe fornuftig denne helgen. Fikk telefon i går fra Byggern. Isolasjonen er på plass hvertfall. Da kan jeg hive opp fuktsperre og legge ett lag gips. Usikker på om jeg legger 2 lag, da jeg skal ha dobbel vegg....

:razz:

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten....... Er det fare for kondensproblemer når det ikke er på varme i kjelleren? (Jmf fuktsperren) Resten av kjelleren er jo ikke isolert, og det er ingen varmekilder der nede enda.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Forresten....... Er det fare for kondensproblemer når det ikke er på varme i kjelleren? (Jmf fuktsperren) Resten av kjelleren er jo ikke isolert, og det er ingen varmekilder der nede enda.
    Ja....

Det anbefales å ha varme og god ventilasjon også når rommet ikke er i bruk, ellers kan det oppstå kondens på kalde murvegger. Er ikke sikker på om jeg ville ha brukt fuktsperre i veggene, men dette kommer litt an på hvor mye av kjelleren som ligger under bakkenivå.

Generelt anbefales det IKKE å bruke plastfolie/fuktsperre i kjellervegger pga faren for å stenge inn fuktighet i veggene.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm... Det er vel egentlig bare lerretsvegg som ligger noe under bakkenivå. Det er vel snakk om 50-70 cm tenker jeg. Høyre vegg ligger ut mot et "uterom" som ligger under en veranda. Det har samme gulv som kjelleren. Resten er innervegger. Men du vil uansett ikke anbefale fuktsperre? Jeg har avstand fra isolasjon til murvegg, og ingen lufteluker i murveggen.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Hmmmm... Det er vel egentlig bare lerretsvegg som ligger noe under bakkenivå. Det er vel snakk om 50-70 cm tenker jeg. Høyre vegg ligger ut mot et "uterom" som ligger under en veranda. Det har samme gulv som kjelleren. Resten er innervegger. Men du vil uansett ikke anbefale fuktsperre? Jeg har avstand fra isolasjon til murvegg, og ingen lufteluker i murveggen.

Hmm, nei da burde det gå bra

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det nødvendig......? Har det noe for seg...?

Uff, nei. Nå må jeg få ræva i gir og komme meg ned å gjøre noe. Blir for mye planlegging og tenking for tia.

Noen som har illustrasjoner på rom i rommet løsninger? Tenker da på overgang vegger-tak spes. Er ikke det litt vanskelig å få veggene til å "stå av seg selv" inntil de er koblet til hverandre? Har jeg misforstått? Første lag vegger er jo på plass, men jeg vurderer å bygge rom i rom istedet for lydbøyler i taket på lag nr 2. Hmmmmm........

*kremt* 1. gir er nå lagt inn. (i mitt tilfelle-krabbegir) :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk!!! Madammen har reist avgårde med kameraet igjen! Uff. Jeg har fått gjort litt idag. Etter 3 timer uten vått eller tørt, så er jeg litt slapp gitt. Tiden går veldig fort når man driver på sånn. Alt av isolasjon er ferdig. :-D Det manglet iso på vegg til venstre for lerretsvegg, og litt i taket. I tillegg så isolerte jeg bakveggen også. Der er jeg litt usikker på hvordan det blir med dører og slikt. Skal ha dobbel vegg der også, men hvordan det blir med dører og slikt får jeg ta etterhvert. Lurer litt på om jeg skal lage meg en slags "propp" som "dør" innerst. Har ikke lyst på en dør som svinger inn i kinoen, grunnet plassproblemer.

Et spm til. Hvilken silikon har best lyddempende egenskaper? Eller hva gir best demping for pengene? Samma hva? Har litt gliper her og der mellom stenderverk og murveggen som på ingen måte er loddrett. (ingenting der nede er loddrett, eller i vater for den saks skyld) :twisted: (ja, muren altså!!) ;-)

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Green Glue lydisoleringsmasse er vel den silikonen som er best, men er j....... dyr syntes jeg, 250kr stk hos av shop, jeg brukte vanlig byggningsakryl som dem fleste btggningsforetningene har til i underkant av 50 lappen

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert! Vi som bygger kino liker når ting er billige.
    Den Green Glueen hadde jeg ikke kjøpt uansett hvor god den er. Prisen er stiiiiiiiiiv. :???:

Skal se om jeg får gamlekameraet til å virke......

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer litt bilder. Ikke de store forandringene, men omtrent ferdig isolert.

1. Lerretsveggen og åpning til teknisk-rom.
    2. Hjemmelaget iso-kniv (samekniv)
    3. *dempet*
    4. Bakvegg med døråpning
    5. Bakvegg med døråpning sett fra Baren

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Godt jobba Teddy! Dette blir bra, og nå starter alt det kjekke arbeidet da.
    Godt å se jeg ikke var alene om å bruke lørdagskvelden i kinorommet

Newcomer microfilm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Godt å se jeg ikke var alene om å bruke lørdagskvelden i kinorommet
    Hehe, du er nok ikke det

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja... ser veldig bra ut dette! nå er det bare å sette igang med de små hendige platene

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *lol* :-D De er så greie å jobbe med atte......:???: Får ikke begynt på det før neste helg dessverre. Madammen er bortreist og vi er nyinnflyttet her, så bærehjelp er ikke på plass før fredag. Dama er skummelt sterk, så jeg regner med at det går bra. Verre med ryggen min da....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant frem en av mine gamle tråder.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...e-trokk-3.html

En ting er hvertfall sikkert. Det er at plassering,plassering og plassering er de 3 viktigste tingene når man jakter godlyden!!!! :-D Har egentlig ikke brukt noe tid på å jobbe med plassering/lyd her oppe i stuen. Men når man alikevel er alene hjemme, så kan man jo drite i hvordan det ser ut i stuen. Jeg slo av sub-en og målte opp Golden Ratio i en fei, og hey presto!!! 300% bedre lyd med en gang. Noe finplassering gidder jeg ikke. Det er lørdag. Det er pils. Det er Rage Against......

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    he he...gøy å være hjemme alene! Gikk tom for øl rimelig kjapt i dag...heldigvis er baren godt fylt med sterkere saker...

Newcomer jonrune sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er imponert over innsatsen som legges ned i de mange hjemmekino-hjem!

teddytusen: Virkelig god jobb! Ser spennende ut - har fulgt med tråden din noen dager nå og dette ser bra ut! Fint arbeide - er det 5 cm isolasjon du har brukt?

Rolf: Du er jo en garva bygger og forventningene er nok høye, så det skal bli spennende å se. Siden jeg bor i Stavanger skal du ikke se bort fra at jeg ber om å få komme og se når du blir ferdig ;-)

Nå er det snart søndagsjobbing...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jon Rune. Bruker 5cm på venstre vegg pga plassproblemer. Burde vel droppet dobbel vegg pga det, men demping er viktig for meg. Ender vel opp med 285 cm bredde vil jeg tro. Ikke akkurat mye. Kanskje jeg må ty til 4:3???

Ellers er det 7 cm i de andre veggene og 20 cm i taket.

Side 5 av 37 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •