Kino-teddy1000 : En liten ombygging på gang... - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 4 av 37 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 730
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Til utlekting som du har gjort er det du har gjort riktig jeg sa mest vanlig til 5 cm isolasjon er 2"x2" (48X48) normalen. Den stemmer med isolasonen
    :-D Må ikke skremme meg sånn! :-D Trodde kanskje du mente at jeg hadde bomma noe sinnsykt i valget mitt, men det ser ut som om vi er noenlunde enige da.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er noen trøst:roll: så er rommet mitt 305cm før jeg lekter ut Jeg kommer også til å gå for rom i rom løsning og kun benytte lydbøyler for å stabilisere innerommet samt avlaste takspennet. To dører -én festet i "innerrommet" og én i murveggen. Jeg kommer til å
    bruke 1,5"*2" med 30cc for bedre avstiving Forøverig så ligger du laaangt foran meg i løypaops: Uansett, gleder meg til å følge denne tråden:-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EXCEL
    Hvis det er noen trøst:roll: så er rommet mitt 305cm før jeg lekter ut Jeg kommer også til å gå for rom i rom løsning og kun benytte lydbøyler for å stabilisere innerommet samt avlaste takspennet. To dører -én festet i "innerrommet" og én i murveggen. Jeg kommer til å
    bruke 1,5"*2" med 30cc for bedre avstiving Forøverig så ligger du laaangt foran meg i løypaops: Uansett, gleder meg til å følge denne tråden:-D
    Trøst og trøst fru Blom....:-D Skal nok kjøre to dører jeg også. Jeg må lage bakveggen selv da denne var fjernet av forrige eier. Den blir ca der det stikker ut noen mursteiner på bildene. Dette rommet blir ikke 100% ideelt, men jeg skal prøve å gjøre det så tilfredsstillende som mulig. Nå har jeg bestemt meg for å gå for gulvvarme likevel.(har vært litt frem og tilbake der)

Er i ferd med å fullføre en handel på en brukt subforsterker, så da blir det subbygging snart også. Kunne tenkt meg en sonotube-sub. Ala RuneW sin. Vet ikke hvorfor, men jeg tør liksom ikke å hive meg utpå og bestille fra utlandet, så jeg må finne meg et annet element enn han.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å tørker bæsj av leggen min nå. Kan visst ikke lese jeg..... Har satt igang en handel av subforsterker, men leste DS 4.0 (Hypex) istedet for det det var. Nemlig en DSW 400. (Zachry) ops: abort abort!!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har da skjedd litt her hos meg, men kameraet virker ikke igjen. Første lag med vegger er på plass, og over halvparten er ferdig isolert. Det neste er 200mm med iso i taket og gjøre ferdig resten av veggene. Og for å sitere hjalmarjalla, så er det bare resten igjen. ;-) Det blir mange forandringer etterhvert (noen som kjenner seg igjen?) men jammen er det morro!! :-D

Neste uke kommer madammen hjem, og da er det andre kameraet tilbake. Da blir det bilder.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da håper jeg at bildene er nederst her. Tok tid å få lastet opp bildene. Fant ikke kabelen selvsagt.

Bilde 1: Lerretsveggen
    Bilde 2: 20 cm rockwool i taket. Mangler litt før jeg er helt ferdig med det.
    Bilde 3: Bakre vegg med døråpning. Vedovn som skal være der.....
    Bilde 4: Litt av det samme.
    Bilde 5: Døråpning. Tatt fra baren.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke skjedd så mye nede her hos meg i det siste. Jeg og madamen isolerte taket i kinoen for 1 1/2 uke siden. Vi har et gammelt hus som trenger oppussing både her og der.:???: Noen ganger, og en trapp har tatt litt av tiden min i det siste. Det neste nå er å legge 2 lag med gips på veggene der nede. Så blir det en runde med vegg til. Den skal ha et lag spon og alle ledninger skjules i denne. Etter det er det taket som skal på plass. Så flytende gulv. Økonomien bestemmer tempoet, så vi tar det etterhvert som pengene dukker opp.

Jeg tenker litt på rørene som ledningene skal legges i.... Hvilke dimensjoner finnes de i?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kan bli dyrt i lengden med et eldre hus ja, men rommet du bygger nytt her vel heve standarden til nye høyder. Blir virkelig bra dette her, stå på og legg inn bilder etterhvert.

Hos meg selv benyttet jeg 16mm rør både for strøm og høyttalerkabler. Pass på å holde noe distanse mellom rørene som har strømkabler og dem med høyttalerkablene.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rolf! Var nettopp innom din tråd og kikka litt. Der går det unna! :-D

Da går jeg sikkert for 16 jeg også. Hvilken dim har du på ht-kablene dine da? Hvilken dim må jeg ha når jeg skal trekke HDMI kabel?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får jeg til å forandre "navn" på linken til denne tråden i signaturen min? Vil helst at det skal stå noe annet enn en lite forklarende adresse.....

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går inn på rediger signatur, ser du at denne linken står to ganger etter hverandre... Andre gangen den står (inne i noen klammer) kan du bytte den ut med det du vil skal stå i teksten. Det er default at den heter det samme som linken.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte noen tromler med Monster THX 1,5mm2. Bruker disse til alle 7 høyttalerne jeg.
    Jeg har ikke trukket DVI kabelen gjennom rør. Denne ble for stor i pluggen rett og slett.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet noen har brukt 1,5-2" vannrør til de feteste videokablene...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Hvis du går inn på rediger signatur, ser du at denne linken står to ganger etter hverandre... Andre gangen den står (inne i noen klammer) kan du bytte den ut med det du vil skal stå i teksten. Det er default at den heter det samme som linken.
    Hmmmmm... Hos meg sto den bare en gang. :???: Får jeg ikke forandret den da?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan hjelpe meg med det over her? :???:

Det står litt stille her hos meg akkurat nå. Her i Ålesund er det mangel på 5 cm Rockwool og det kommer ikke noe før den 14 feb. Er andre ting jeg kan begynne på, men liker å gjøre litt når jeg først er der nede.

Newcomer microfilm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ingen som kan hjelpe meg med det over her? :???:

Det står litt stille her hos meg akkurat nå. Her i Ålesund er det mangel på 5 cm Rockwool og det kommer ikke noe før den 14 feb.
    Må være spinnvillt i byggebransjen om dagen. Var innom min lokale bygger'n i dag for å kjøpe litt glava til et vindu jeg skal tette. De var nesten helt skrapa gitt, bare noen filler her og der. De hadde fått beskjed fra Glava om at de ikke kunne påregne noen større leveranser før ute i juni!!! Produksjonskapasiteten er helt sprengt visstnok.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis stor aktivitet i byggebransjen for tida, en kolega av meg bygger hus i disse dager og fikk beskjed om at levering av glava isolasjon tok tid, men han endte opp med denne typen isolasjon i hele huset "ultimat"
    Kan dette være noe for deg... :-D se link under!

http://www.ultimat.no/

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det er problemer med leveranser ja, og dertil skyter prisene til værs også.
    Var innom Monter for å kjøpe profilerte lister her tidligere, dem skulle ha 38,- pr meter!
    Tok med en prøvebit til en mindre leverandør i distriktet, fikk der samme lista for 15.90,- pr meter.

Forskjeller ja, stooore forskjeller!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehehe. Ja, jeg er glad jeg ikke bygger nytt eller totalrenoverer. De ringte meg faktisk i går og lurte på om jeg skulle ha de 2(!) rullene jeg har bestillt. "Det er mange som vil ha de", sa dama som ringte. Jeg har jo tenkt å legge 5 cm i gulvet også, men det spørs om jeg må gå for 7 cm. Det har jeg 8-10 ruller av liggende nede.

Newcomer MR.Polyglass sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei teddytusen

Skikkelig bra rom du lager her, må vere herlig og få bygge eget rom til kinoen!

Blir morro og se hvilke komponenter du ender opp med i tillegg til de du har fra før, hørte jeg svs sub?

Lykke til videre!

Side 4 av 37 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •