Kino-teddy1000 : En liten ombygging på gang... - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 36 av 37 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 730
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jobber litt med teknisk rom enda, men innimellom gjør jeg andre ting. Før i uka laga jeg meg lister av noe glattkant jeg hadde liggende, og i dag ble de beiset i mahogny (rød). Håper å få på plass det meste av lister iløpet av helgen. Skal legge ut noen bilder i mårra.

Tenkte også å lage meg noen vegg"bokser" av sortbeiset hobbyplate. Noe alla maskinisten sitt opplegg.

Har også fått kontakt med elektrikeren "min", og det ser ut til at det ordner seg om noen uker.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at det blir litt mer støm der nede! Greit å kunne se en film mens klesvasken både vaskes og tørkes. Hadde det slik vi også før totalrenoveringen av annlegget vårt -ikke'no kult når alt blir svart og man må velge mellom rene klær eller filmkos!!

Lykke til..

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Lars.

Tok to lag med Mahogny-beis. Ble litt mørkere da. Så nesten rosa ut i dagslys etter første lag. :???: Heldigvis så det betraktelig bedre ut inne i kinoen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går stille og rolig fremover. I dag har jeg fått på plass litt lister. Lister er dyrt, og jeg hadde noe glattkantbord liggende så da tok jeg å delte de pent i to. I hjørnene bruker jeg 2" x 2". Syns det ble stilig jeg. Vurderte å liste bare i hjørnene og på gulvet, men jeg og "W" kom frem til at det nok blir penest å ha oppunder takrammene også.

Tok bilder av slik det ser ut bak pr nå også. Som man tydelig ser av bildene var ikke panelen skikkelig tørr før jeg heiv den opp (noen mnd i kjelleren var altså ikke nok...) så den får et strøk til om en liten stund. Jeg har klar 1 takramme til, og er i ferd med å lage enda en. Da er det ikke mye av taket som mangler. Planen var å ha skyvedør. Har gått bort fra dette = umalte panelbord på siden av døren. JBL-L820 er nettopp handlet inn brukt.

-hjemmekinoen-pr-8-mars-09-002-medium-jpg

-hjemmekinoen-pr-8-mars-09-005-medium-jpg

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inspirert av "ny" prosjektor som kommer til helgen, har jeg jobbet noen timer i kinoen igjen. Har ikke tatt bilder, men det kommer. Jeg har trekt 1 ramme med scenemolton, og laget til fester i taket til denne og den neste. Når de er i taket, er taket 85% ferdig. Må vente litt og se hvordan 8720 henger i taket før jeg gjør det ferdig.

Neste er å heve "riser"-en til bakre rad 5-10 cm og stappe denne med Rockwool.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ferdig i løpet av måneden? Inspeksjon i juni vettu
    Bra at du får inspirasjon og kommer videre, vet selv hvordan det er å gå og vite at en burde gjøre noe ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har desverre lett for å bli litt rykk og napp, ja. Men nå som du nærmer deg øker vel også tiltakslysten, eller fører godværet seg andre prioriteringersønsker?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Tør ikke annet Jan.

Tiltakslysten ja..... Har hatt store problemer med bassen i rommet, så det har slitt på tiltakslysten. Bildet har også vært for dårlig. Min forrige PJ var lavoppløst (480p) og bildet ble aldri bra på 100". Venter nå en BenQ PE8720.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo en mobil bassfelle på besøk snart så du får benytte deg av det, da skal du se at det blir bra
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hellvette!!!

:evil:

Snakker om tiltakslyst. Bestemte meg for å fullføre det jeg starta på, og gikk derfor igang med ramme nr. 2. Jeg hadde kappa til 2"x2" for lenge siden, og gikk og sjekka om det var de korte som skulle være på innsiden, eller de lange. Ifølge den jeg nettopp trakk, skulle de korte være på innsiden av de lange. Smalt sammen rammen og la den på scenemoltonen. Da ser jeg at jeg har antakelig har prøvd å benytte en 2"x2" som egentlig var for kort, slik at jeg har tenkt at på denne rammen skulle de lange være på innsiden av de korte.... Dette har gjort at denne rammen er bredere og kortere enn den andre... For sikkerhets skyld har jeg stivet av rammen med hjørneavstivere i hvert hjørne.

Jippi....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm... Mysteriet blir bare større. Tok med meg rammen ut til den andre rammen nå. De er faktisk like brede, men den jeg laga nå er ca 25cm kortere.

..........har en mistanke om hva som har skjedd her. Måtte kappe en langside i dag fordi onkelen til "W" hadde tatt den ene da han laga terasse/trapp til oss i høst. Da har han sannsynligvis kappet en del av den andre langsiden også uten å gi beskjed. Den har jeg brukt som mal i dag....

Da var det ikke så ille, for jeg kan bruke den så lenge den er like bred.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjente meg igjen med en gang

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vært på en "event" på Klubben i går med Flageborg, innser jeg at eneste måten å få plassert subbene optimalt på er å skyve frem lerretsveggen et stykke. Hvor mye vet jeg ikke enda, men rommet er langt (6,4m) så det blir muligens en liten meter. Regner med å få smelt opp denne rimelig kjapt i dag, men det er en del jobb som må gjøres først. Nesten hele rommet skal ryddes (noe som betyr at for-rommet må ryddes også..), så skal den nye veggen opp, før jeg kjører nye kalibreringsrunder i rommet. Alle akustikkplater skal også ut. Foreløpig hvertfall. Veggen skal trekkes med molton. Subbene stacker jeg i høyre hjørne.

Blir spennende.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ut som en klok besluttning! tror nok at lydbildet vil endre seg en del med en slik "volumendring" av rommet - Lykke til Frode

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var rammen på plass, og lerretet hengt opp på prøve. "Tok" 90cm av rommet. Subbene er stacket i høyre hjørne. Har kalibrert de til 85db og sjekket fase. Har en liten mistanke om det ikke er blitt noe bedre, men skal gjøre det skikkelig denne gangen. Nå hiver jeg ut alt unntatt skinnsofaen, og kalibrerer på nytt. Tar også av ryggene på sofaen.

Når kalibrering er unnagjort, slenger jeg på det jeg har av scenemolton, og flytter PJ 90cm lengre bak i rommet.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vi venter fortsatt på bilder, teddy...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Joda. De kommer vel. Er bare at det er små detaljer som gjør at det slett ikke ser så pent ut, så jeg er litt usikker på om jeg legger ut bilder før jeg er litt mer fornøyd....

I går bestilte jeg mer molton. Litt mer sort til å dekke taket med, og litt rødt for å lage sceneteppe alla kino.

Mulig jeg går for Kirsch A-skinne med snortrekk og glider.

Kirsch | a-skinne

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte denne jeg

W-skinnen er unik av to grunner: den mest hardhause skinnen og den eneste skinnen med motor. W-skinnens fremste bruksområde er offentlige miljø og en helt og holdent måltilpasset produkt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster sikkert flesk, men jeg skal ikke ha så mye da. Men det er nok motoren som koster, og ikke lengdemeterne...

Edit.... ca 12k for min lille kino er for mye.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    He he. Joda. De kommer vel. Er bare at det er små detaljer som gjør at det slett ikke ser så pent ut, så jeg er litt usikker på om jeg legger ut bilder før jeg er litt mer fornøyd....
    Høh, har du tenkt å ta en "roffe" på oss? Det er jo prosessen som er artig å se. Når ting er ferdig er det jo ikke spennende lenger.

Side 36 av 37 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •