Kino-teddy1000 : En liten ombygging på gang... - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 15 av 37 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 730
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    He he he. Kan konkurrere med Ak om tittelen: AVforums tregeste kino-bygger du da.

Venter en liten til høsten, så det kan være greit å være ferdig til den tid.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ut et bilde av sånn jeg har tenkt å ha taket. Ikke sikkert det er en god ide da rommet kan bli for dempet.... Jeg raska bare sammen en skisse i Paint på 3 min så det er ikke akkurat lekkert.

De små "boksene" er kortenden av stender. Planen er å feste disse med gipsanker på tvers av rommet. Den sorte "streken" under "boksene" er ment å være 1"x4" eller lignende. Jeg har scenemolton som jeg har tenkte å trekke over 5cm Rockwool og trykke på plass oppi mellom stendere. Det rødbrune er i dette tilfellet den ferdig trekte Rockwoolen. Dette var hvertfall min første tanke, men jeg ser flere problemer med dette. Sægging, for mye demping og ekstra kostnader (Rockwool) blandt annet.

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg har veldig lyst å ha rader med treverk som jeg skal ha i en rødfarge for å bryte opp alt det sorte. Løsningen bør ikke innebære vanvittige mengder med ekstraarbeid.

-forslag-til-tak-bmp

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tanker folkens? hjalmarjalla?

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Noen tanker folkens? hjalmarjalla?
    Hehe, jeg vet ikke om jeg helt skjønner hva du tenker på her. Tenker du å heldempe taket med Rockwool? Og kjøre "DIY-akustikkplater" i form av scenemolton-kledde plater i taket?

Det KAN bli for mye demping ja, men det er vanskelig å si på forhånd. Har ikke du gips i taket fra før, sånn at du tenker å skru dette opp i gipsen?

Vet ikke om jeg sånn umiddelbart ser poenget med heldemping av taket, med mindre du er veldig plaget med ekko og gjenklang i rommet.

Forøvrig tror jeg du kan få et problem med å få 5cm vanlig Rockwool til å henge "flatt" i taket, særlig om du ikke har noe som støtter på tvers, det vil sannsynligvis bule ned på midten. 10 cm hadde kanskje gått bedre..men det blir ihvertfall overkill med tanke på demping. Eventuelt kan kanskje 5cm Rockwool markplater brukes da disse er stivere og mer kompakt enn vanlig Rockwool.

Blir vanlige 5cm akustikkplater for dyrt? Ikke sikkert du trenger 5cm heller, vil tro at 2cm vil dempe brukbart det også. Og det kan jo eventuelt limes direkte på gipsen og males i den fargen du vil ha (mulig du må ha en spesiell maling)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scenemolton er innkjøpt, og det er det som kommer til å bli brukt. Det jeg er ute etter er et "system" der jeg kan dempe der det trengs. OM det trengs. Vet bare ikke hvordan jeg skal feste dette. Kan lage rammer, men må finne en god måte å feste dette i taket på.....

Hvordan gjorde akto det? Hmmm....

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et slags forslag til innfesting av rammer, jeg har vurdert dette til veggpaneler i min kjeller.

Tanken er å lage en ramme av 2"x1" som fylles med ønsket dempemateriale, du kan jo f.eks bruke Rockwool lydplater, mulig de er litt stivere enn vanlig isolasjonsmatter. Trekke de med stof og så sette fast en 2"x1" liggende på baksiden. Når du skal feste de i taket kan du skru opp en list mellom hvert panel. Har laget en skisse, kanskje det blir forståelig.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner skissen, men vil helst ha det slik at treverket som beises viser bedre. Kikka litt på akto sin løsning i går. Vurderer å gjøre det samme. Skal ha opp panel på veggene først, så jeg har litt tid enda. Langt fra sikkert at jeg trenger noe ekstra demping i taket.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat. Vel du får holde oss oppdatert når tiden kommer.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Ingen problem det..
    Jeg brukte en sånn med krampe stifter.
    Ser det er dykkertpistolen du har lagt ved bilde av tazzat. Regner med at det var stiftepistolen du brukte? Det er 2 forskellige på Biltema. Hvilken brukte du?

Brukte du stifter kjøpt på Biltema også? Hvilke i så fall? Begynner å nærme seg kjøp av kompressor. Blir vel til helgen når jeg er tilbake fra hytta.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe kompressor og hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe Biltema sin største 1-fas. Flere mener at denne kan bli liten for enkelte oppgaver. Nå nettopp snubla jeg innom Moe&Co sin nettside, og fant en med bedre specs til en rimeligere penge. Noen som har erfaringer med denne? Har handlet med Moe&Co før, og er meget fornøyd. Jeg kjøpte båndsag med de for noen år siden. Den er helt lik dyrere sager som har fått et merkenavn på seg. En annen fordel med Moe&Co er at de tilbyr gratis frakt.

www.moeco.no

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gadd ikke bruke mer tid på det, og gikk for kompressoren fra www.moeco.no. Valgte den med 90 liters tank. Holder nok til mitt bruk.

Spm litt lenger oppe gjelder fremdeles. Hvilken pistol skal jeg bruke til å feste panelet til gipsen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du tenker på smart-panel lagd av mdf f.eks?
    da må du bruke en krampe-pistol, også lange nok kramper til og treffe et stykke inn i dragern i taket.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanlig furupanel, og på vegg.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg brukt en av disse dykkhammer, den nederste antagelig, siden den håndterer litt tykkere stifter enn den øverste. Forøvrig er en slik pistol verdt hver eneste krone, du bruker en brøkdel av tiden og det blir mye penere.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Forøvrig er en slik pistol verdt hver eneste krone, du bruker en brøkdel av tiden og det blir mye penere.

Det er ihvertfall HELT sant!!! husk at det vises og en billig sak som skyter dobbelt og skyter blindt er ikke kult

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da forstår jeg bare ikke forskjellen på dykkertpistol og stiftepistol..... :???:

Panelet skal stiftes utenpå et lag gips. tazzat hadde gjort det samme, og brukt krampestifter. Brukte han da en dykkertpistol?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Da ville jeg brukt en av disse dykkhammer, den nederste antagelig, siden den håndterer litt tykkere stifter enn den øverste. Forøvrig er en slik pistol verdt hver eneste krone, du bruker en brøkdel av tiden og det blir mye penere.
    Hvordan er kvaliteten på disse sammenlignet med andre "billigmerker" (les Biltema)?

Har bruk både for spikerpistol og dykkhammer, veldig amatørbruk.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest mye bra om Moe&Co sine produkter, men jeg vet ikke. Den største er dobbelt så dyr som Biltema sin, så til mitt bruk så tror jeg det holder med Biltema sin.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbiller meg at den spikerpistolen holder omtrent samme pris som Biltema? Er sikkert produsert samme plass også

Får se hva det blir til, må vel bestemme meg snart.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var det bare 91 kr i forskjell ja. Ser skremmende lik ut.

Side 15 av 37 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •