Kino-teddy1000 : En liten ombygging på gang... - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 12 av 37 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 730
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Kjempebra Lars!!!! De lyslistene du snakker om skal jeg ta å sjekke ut. Tror jeg har bestemt meg for hvilke lamper jeg vil ha. Så de på det store rommet til HFC her i Bergen i går. Lurer på om det er de som Tazzat har...? Lyser hvertfall både opp og ned.
    OK! - Svantekiller er Virtuelt kontaktet og møtte promte med nye spotter! De er montert men Kiwi hadde ikke riktige lyspærer så de ble litt feil men lys har du affal... Ave a nice Ollyday

Lars-

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    OK! - Svantekiller er Virtuelt kontaktet og møtte promte med nye spotter!

Og det ser ut til at jeg glemte min virtuelle kaffekopp bak der også

Blir bra dette Frode eller Lars eller hvem som lager kino

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Det er et SAMARBEID Kjetil!

Det var mer sånne ja. Men hvor ble det av surround-ht på siden Lars....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik det fungerer ja

Har du tatt et valg nå da? Angående lag nr2..... Jeg foreslår kanskje ikke smartpanel?? De er jo veldig harde og kan umulig være smart med tanke på akustikk. bare en tanke som slo meg uten at jeg kan dokumentere det ja

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Det er et SAMARBEID Kjetil!

Det var mer sånne ja. Men hvor ble det av surround-ht på siden Lars....
    HeHe .. Det er vel også "Tidtrøyte" for meg da uten at jeg mener noe negativt med det..! Det er gøy å ha noe annet å styre med en sitt eget hele tia - Likte veldig godt de spottene jeg har sett flere som bruker dem. Når det gjelder Surround-ht på veggene og center bak (om du vil ha det) så var forhandleren virtuelt "out of stokk" så vi får ta det senere. Byggherren skal ommøblere hjemme (2mnd før flytting!!) han får hjertebank etter at noen har montert en varmepumpe 50cm fra pc-kroken hans (ute på veggen) så vi nok vente på oppdateringer til han er "satt på plass".

Nå er det jo jeg som har den morsome jobben her da - helt til kinoen er ferdig om ikke så lenge, da kan jeg sitte i sofan å beskue Teddy's mesterverk her på skjermen uten å ha brukt noe annet en mine hjerneceller PS: trenger du en håndtlanger er det bare å si fra Frode, sender en pm med kontaktinfo jeg. Da kan jeg dokumentere underet med vidvinkel og ville skriverier . Skulle du trenge spesielt verktøy så må du også gi lyd fra deg, det eneste jeg ikke har er Cnc-fres .. enda.. Kjøpte med en stikksag forleden som klarer 13,5cm og har Precision-Control som gjør at snittet blir rettere osv - genial maskin sammen med en super gjerdesag og en superpresis bordsag kan jeg ikke vente på å få kappet og boret hull i ting . Skulle strømmen gå kan jeg lage akustikkplater med denne. Ekke meningen å "skryte" jeg er bare fortapt i god kvalitet og så fikk jeg dette for sterkt redusert pris så da er det greit - affal når man skal pusse opp 300m2 ! sant? Har foresten en slik hvis du tenger forankring i mur el.l. langt fra strøm. - Jeg kommer gjerne på besøk og jobber for kaffen hvis jeg slipper å kjøre til månen og tilbake.. (fastlandet)

SÅ JER ER IKKE HELT DATAPINGLE ASSÅ!!!

Driver også å planlegger en garasje/verksted på ca 69m2 så hvis noen har noen tips om rimelige garasjelevrandører så si fra!

Lars..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HeHe .. Det er vel også "Tidtrøyte" for meg da uten at jeg mener noe negativt med det..!

Skjønner det Bra at det er noen som gjør dette også ( Har ikke sendt deg tegninger enda :twisted: :twisted: )

Den dagen jeg kommer å skal gjøre ferdig strømmen så må du komme kan vi teste verktøyet ditt opp mot Hilti og Panasonic

Som jeg sier verktøyet er halve jobben! og planleggingen er halve jobben, å utføre den er egentlig bare en formalitet om man har de to overnevnte klar!!

N

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Skjønner det Bra at det er noen som gjør dette også ( Har ikke sendt deg tegninger enda :twisted: :twisted: )
    PINGLE !!! Redd du skal synes det blir så flott at du bare MÅåå bygge det?

Den dagen jeg kommer å skal gjøre ferdig strømmen så må du komme kan vi teste verktøyet ditt opp mot Hilti og Panasonic
    Du Proff - Jai ikke Hilti Ha. Men blå bosh ekke søppel da! selv for en proff?

Som jeg sier verktøyet er halve jobben! og planleggingen er halve jobben, å utføre den er egentlig bare en formalitet om man har de to overnevnte klar!!

N
    Vel - Ehh - Hvis man har skjorta full av det du åpenbart har så er jeg enig, men husk at vi er gamle menn med familie og hund osv.. Vi er ikke 25 med ildere, BMW og dametekke! Vi kjører rustne Volvo's og nikker pent når kona sier hvordan hatten skal sitte... Ikke sant Frode....!....?

Neida - er full av saghormoner jeg nå - gi meg en planke så skal jeg borre den full av hull, sage den opp til tannpirkere og lage en modell av Frodes kino med dem.

MegaMaster.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PINGLE !!! Redd du skal synes det blir så flott at du bare MÅåå bygge det?

Du Proff - Jai ikke Hilti Ha. Men blå bosh ekke søppel da! selv for en proff?
    Det er nettopp det jeg er redd for ja.. Det er ikke snakk om å være pingle men om IKKE å være gjeldsslave

Min mening om Bosh til proff verktøy.... NEI!! jeg HATER bosh... Har mange dårlige erfaringer fra Noen Blå bosher som det forrige firmaet brukte som batteri skrue maskiner... Til mitt bruk er de ikke bra nok. Hvis du lurer på hvorfor så spør

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh..

Det var noen som ble litt lei seg fordi de ikke fikk HT-høytalere før de dro på hytta, vel hva med disse?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette likte jeg vanvittig godt Lars. Nå tenker jeg vi begynner å nærme oss!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette likte jeg vanvittig godt Lars. Nå tenker jeg vi begynner å nærme oss!
    Oki Teddy - Her kommer det siste bildet- Puhh, etter dette trenger jeg mer "innput" for videre red.

Kos Dem Mann ..

Sokrates eller Buljo!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Vel - Ehh - Hvis man har skjorta full av det du åpenbart har så er jeg enig, men husk at vi er gamle menn med familie og hund osv.. Vi er ikke 25 med ildere, BMW og dametekke! Vi kjører rustne Volvo's og nikker pent når kona sier hvordan hatten skal sitte... Ikke sant Frode....!....?

Neida - er full av saghormoner jeg nå - gi meg en planke så skal jeg borre den full av hull, sage den opp til tannpirkere og lage en modell av Frodes kino med dem.

MegaMaster.
    He he he. Det var skremmende nært virkeligheten det Lars! Gleder meg til å se modellen. Kommet langt?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte veldig godt de siste bildene Lars. Tror ikke det er langt fra hvordan det blir faktisk. Rommet har jo også gått fra ren kino til kino/kjellerstue i prosessen her. Greit med en farge på veggen som er noenlunde mørk uten lys, men som reflekterer litt lys når man setter på lamper. Blir kanskje et mørkt parti på veggene nærmest lerettvegg, men det tror meg i så fall blir laget av molton. "W" mener det er et must at vi har røde gardiner på siden av lerettet. Hun vil helst også at vi lager det slik at de går til sides når filmen starter. Noen som vet om en billig måte å løse dette på?

Ang veggene. Vi heller mot panel, men jeg begynner å lure på hvordan det blir å feste panel til gips. Jeg kommer meg gjennom til stendere..... 2 lag gips er utelukket. Hvorfor? Jeg HATER å sparkle, og får det aldri fint. Ille nok at vi har bestemt oss for 2 lag i taket.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang veggene. Vi heller mot panel, men jeg begynner å lure på hvordan det blir å feste panel til gips. Jeg kommer meg gjennom til stendere..... 2 lag gips er utelukket. Hvorfor? Jeg HATER å sparkle, og får det aldri fint. Ille nok at vi har bestemt oss for 2 lag i taket.
    Ingen problem det..
    Jeg brukte en sånn med krampe stifter.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt Tom!!! Jeg trengte en unnskyldning overfor "W" for å kjøpe en kompressor! :-D

BTW... Fikk du solgt den lamell-fresen du hadde til overs?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten. Er det Biltema sin? Har du Biltema kompressor? Jeg lurer på å kjøpe den til nesten 5k. Vil ikke ha for liten heller. Skal brukes til alt mulig. Sandblåsing, lakking og verktøy bla.

Noen som vet hva man må ut med for vanlig panel? For å si det slik. Hva er en god pris ca og hvor mye er for mye? Har ikke spes krav til utseende, men jo bredere jo bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte veldig godt de siste bildene Lars. Tror ikke det er langt fra hvordan det blir faktisk. Rommet har jo også gått fra ren kino til kino/kjellerstue i prosessen her. Greit med en farge på veggen som er noenlunde mørk uten lys, men som reflekterer litt lys når man setter på lamper. Blir kanskje et mørkt parti på veggene nærmest lerettvegg, men det tror meg i så fall blir laget av molton. "W" mener det er et must at vi har røde gardiner på siden av lerettet. Hun vil helst også at vi lager det slik at de går til sides når filmen starter. Noen som vet om en billig måte å løse dette på?
    1) Da gjør jeg noen små endringer her og der..

2) Kjøp manuelle snorgardiner og kjøp en motor med grei gearRatio, koble så motoren via et IR-rele som trigger strøm (Snakk med Svante - ekke helt mitt felt) Opsjonen er megaDyr ..

Ang veggene. Vi heller mot panel, men jeg begynner å lure på hvordan det blir å feste panel til gips. Jeg kommer meg gjennom til stendere..... 2 lag gips er utelukket. Hvorfor?
    Nemlig! :-D

Jeg HATER å sparkle, og får det aldri fint. Ille nok at vi har bestemt oss for 2 lag i taket.
    Lenge leve "SuperFix" !!! Med Casco SuperFix trenger man ikke skruer og spiker, i tillegg blir "bindingen" litt tøyelig slik at panelen kan "leve" litt uten at det sprekker å detter av.. (Hør hos han der skruen som har "alt" der ute vedr dette bygglimet") - I min luxus leilighet i Oslo ville jeg ikke ha spikerhull i panelen i gangen og i eikelistene ellers i kåken og da ble jeg anbefalt å lime panelen på med denne SuperFix-limen.. LINK Man må presse dette en tid men i et rom under 5m (bredde) er det en enkel sak + at du kan feste bordene med småstifter oppe, nede og på mitten (IKKE BRUK KLAMMER!!!-Stygt) PS: Alle store gutter har en kompressor.

Jeg veit at "Rupanel" er noe av det billigste man får (Gran) - den er også myk (fordi det er gran). Det du kan gjøre i tillegg er å la "dempe gardiner" på skinner gå et stykke ut fra skjermveggen på begge sider feks. i sort slik at du får litt demping neders både av lyd og lys. (kan tegne det inn i et bilde)..

Ha en MegaDag..

Lars.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du ser mørkt på sparklingen, så jeg fant frem info om sparkling, teddy ;-)

http://hms.cobuilder.no/doc/norgips/...veiledning.pdf

For øvrig anbefaler jeg deg å bruke to sparkel-"spader" når du sparkler, eventuelt en bred og en smal. Så kan du skrape av overflødig sparkelmasse på den ene spaden mens du bruker den andre. Videre er det lurt å ikke ha på for mye sparkel i slengen.

Trikset med sparkling er å skrape av all overflødig sparkel, og ikke la det være igjen utstående bulker som må slipes ned. Dessuten må du påregne å sparkle minst 2 til tre ganger for å dekke alle ujevnheter, kanskje flere ganger...

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki Teddy - Her kommer det siste bildet- Puhh, etter dette trenger jeg mer "innput" for videre red.

Kos Dem Mann ..

Sokrates eller Buljo!

Utrolig flotte blider, sikkert inspirerende å titte på disse i prosessen :-)

En ting.....en to-seter med armlene i front...hmmm...du mister sweetspot! Bare en tanke.....;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    En ting.....en to-seter med armlene i front...hmmm...du mister sweetspot! Bare en tanke.....;-)
    Det har jeg sagt lenge :twisted:

Side 12 av 37 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •