Miniprosjekt for skult anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Miniprosjekt for skult anlegg

Heisann!

Skal installere en liten hjemmekino på en hems på 3x2 m, og 1.8m takhøyde, og for en gangs skyld har jeg lyst til å få til noe som er ordentlig ryddig og mest mulig gjemt. "Problemet" er bare at leiligheten er helt ny, og alle vegger er allerede reist, med andre ord er jeg ikke så veldig keen på å ta ned vegger for så å sette de opp igjen. Så jeg åper å kunne løse det på litt mindre drastiske måter. Har en 32'' LCD TV som skal henge på den ene veggen. I og med at rommet bare er 2 meter dypt, blir det ikke plass til et stereomøbel å ha receiver/dvd/htpc på. Derfor håpet jeg at jeg kunne få laget en "innfelt hylle" under TV'en. Mao skjære ut en del av gipsveggen og bygge inn en hylle. Hadde også tenkt å lage et integrert koblingsskap mellom denne hylla og TV'en, og et hull bak TV'en for å trekke ledningene til og fra TVen fra receiver og signakilder. I dette koblingsskapet håpet jeg også å kunne få lagt inn 4 stk strømkontakter slik at alle komponenter trekker strøm herfra.

Jeg er helt novice på dette, så jeg aner ikke hva som er mulig og ikke når veggene allerede står. Det krever jo iallefall at det er en viss avstand mellom gipsveggen og veggen bak der igjen. Koblingsskapet blir vel egentlig ikke et ordentlig "skap", men mer et hull i veggen med en dør som kan åpnes og lukkes, og som har plass nok til å fikle litt med sammenkobling av ledninger. Har laget en lite skisse (ikke le) av veggen der TV skal henge for å forsøke å vise hva jeg tenker.

Høres/ser det ut som noe som kan gjennomføres uten for store inngrep? Hva er standard avstand mellom en gipsvegg og veggen bak? Noen spesielle ting jeg bør tenke på? Noe jeg har glemt å tenke på? Hvordan kan jeg reparere hvis jeg gjør feil? Eller finnes det seriøse aktører som kan ta på seg slike type oppdrag?

Takker på forhånd for alle svar!

Nils-H

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se litt på mulighetene med listene jeg har nevnt her: http://avforum.no/forum/kabler/35155...e-kablene.html

Har akkurat lagt disse selv, og kommer med bilder veldig snart!

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, men det er ikke helt det jeg er ute etter. Det er mer en skjuling av ledninger/strøm mellom TV/Stereo og signalkilder, som helst skulle vært bak selve gipsveggen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •