Schumi: Starter opp om noen få uker til, gleder meg :) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 21 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 403
    Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette ser knallbra ut, morro med byggebilder. Ser at du har bra redskaper også Festool listesag om jeg ikke ser heelt feil. Jobber som snekker selv og har planer om å bruke et kjellerrom til noe men har gråsteinsmur i alle vegger så jeg må bygge et nytt rom i rommet

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror fliser kan bli litt hardt.... Har selv parkett, UV oljet eik. Denne er rimelig matt sammenlignet med lakkert eik. Har jo selvsagt et teppe under sofa/bord.

Skulle jeg endret på noe hos meg selv, hadde jeg lagt teppe over det hele.
    Da blir rommet veldig lunt og fint, samtidig som det er gunstig med tanke på akustikk.

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redline
    Dette ser knallbra ut, morro med byggebilder. Ser at du har bra redskaper også Festool listesag om jeg ikke ser heelt feil. Jobber som snekker selv og har planer om å bruke et kjellerrom til noe men har gråsteinsmur i alle vegger så jeg må bygge et nytt rom i rommet

Heisann redline, takk for tilbakemelding
    Det er en sag type Kellen, funker til slikt arbeid men ikke til fin kutting.
    Lykke til med dine planer skal bli morro å følge med!

Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Tror fliser kan bli litt hardt.... Har selv parkett, UV oljet eik. Denne er rimelig matt sammenlignet med lakkert eik. Har jo selvsagt et teppe under sofa/bord.

Skulle jeg endret på noe hos meg selv, hadde jeg lagt teppe over det hele.
    Da blir rommet veldig lunt og fint, samtidig som det er gunstig med tanke på akustikk.

Da er valget enkelt, jeg velger teppe Mye pga økonomien, men også for den lune og varme følelse og ikke minst akustikken.

Så idag fikk jeg hjelp til å gipse, og vi fikk tatt den ene veggen ferdig, nå blir det ca 1 uke til jeg får hjelp igjen med gipsing men det gjør ingenting da jeg har masse annet arbeid å gjøre. Som kjernebore, legge opp teknisk i slusen m.m

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott å se at gipsing er i gang. Vill tro det blir veldig bra med teppe hos deg.
    Kan godt tenkes dette er nevnt før, men: Hvilke fargevelg snakker vi om her?
    Blir det maling direkte på gips? Sjekk Kino til BEF, den ser jo helt konge ut.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott å se at gipsing er i gang. Vill tro det blir veldig bra med teppe hos deg.
    Kan godt tenkes dette er nevnt før, men: Hvilke fargevelg snakker vi om her?
    Blir det maling direkte på gips? Sjekk Kino til BEF, den ser jo helt konge ut.
    Fargevalg ja, har tenkt mye på det og tror nå pr dags dato at jeg skal gå for ett sort felt fremme og ca 1,5-2meter utfra front vegg. Taket tenkte jeg det samme, altså 2meter utfra front vegg. Da får jeg en slags "kasse" hvor bilde er. Eller dette ser jeg ihvertfall for meg.
    Så etter 2 meter fra frontvegg går jeg over til en lysere og varmere farge, og samme i taket. Har tenkt å ha Dekomolt i taket (sort ved bilde) og lysere/varmere videre fra denne tenkte "kassen".

Jeg skal ikke gjøre noe med gipsen, her skal jeg montere disse jukse panelene i MDF, og male dem. Kommer til å sparkle gipsen i taket og enten ha maling eller bare dekomolt.

Ang dekomolt, ser at det er brannhemmende, men hvordan tror dere at det vil bli iforhold til spotter? Spotter blir jo ganske varme rundt godset som ligge da inntil molten. Bør jeg skjære denn helt vekk kanskje?

BEF sin kino har jeg ikke sett før nå, og fytti den ser kjempe bra ut

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med BEF ang spotter innfelt i molton. Ser han har gjort det, men vet ikke om han har gjort noe spesielt.

Ellers høres planen din bra ut. Ville prøvd meg fram med hvor langt ut den svarte "kassen" skal trekkes. Er jo veldig greit om den dekker hele synsfeltet fra sittepossisjon.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med BEF ang spotter innfelt i molton. Ser han har gjort det, men vet ikke om han har gjort noe spesielt.

Ellers høres planen din bra ut. Ville prøvd meg fram med hvor langt ut den svarte "kassen" skal trekkes. Er jo veldig greit om den dekker hele synsfeltet fra sittepossisjon.

Ja å få dekket hele synsfelten vil bli noe vanskelig. Rommet er 7.5meter langt, og skal sitte på en avstand på 5 meter og bakover. Ser for meg at jeg må trekke kassen veldig langt da.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sitter på ca 4 meter, synsfeltet mitt er litt større en frontveggen.
    jeg kan da se ca det som er innenfor rammen:

-ramme-jpg

Som du sa ser, så trenger du kanskje ikke trekke rammen så veldig langt ut.

Bredde 3,62m
    Høyde på midten 2,20m
    lerret er innfelt 55cm i denne rammen.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja, dette illustrere veldig bra. Jeg får gå ned å sette meg i sweetspotten og måle litt. Takker meget for god info

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må prøve å fokusere midt i bildet ( der det kommer til å bli)
    Sett noe som du kan bruke som "holdepunkt" slik at du finner noen avstander.
    Kan tenke meg 2-3 meter vil holde.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er det noen som kan forklare hvorfor jeg ikke ser bildene i denne tråden? Bare røde kryss...

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av askjer
    Hei

Er det noen som kan forklare hvorfor jeg ikke ser bildene i denne tråden? Bare røde kryss...

Beklager jeg vet ikke. Mulig det er noen blokkeringer på nettleseren din? Det virker ihvertfall her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei Scumi.

Så tråden din senest igår kveld har fulgt den hele veien,må bare si jeg er skikkelig imponert...Jeg og min bedre halvdel har netopp kjøpt ett gammelt hus,og jeg har fått tilatelse å bygge kinorom i garasjen,da vi skal sette opp ny garasje med tiden..Håper du kan og egentlig har gjort,gjitt meg mange gode tips..Starter prosjektet mitt i begynnelsen av Mai...Ønsker deg lykke til videre mvh oger.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Oger og velkommen til tråden og ikke minst Avforumet

Gleder meg til å se din aktivitet og tråd etterhvert som du begynner, gratulere så mye med nytt hus :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra fremgang her ja, det må jeg si.

Men kunne du rapportere her i tråden dersom du får noe svar på spørsmålet om spot innfelt i molton? Jeg har gått rundt og befølt spottene her i huset (12V 35W) og de er ikke så fryktelig varme (metallet altså, ikke pæra den blir jo selvsagt varm), man kan fint holde på de, så jeg vil vel tro at det ikke er noe problem.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Bra fremgang her ja, det må jeg si.

Men kunne du rapportere her i tråden dersom du får noe svar på spørsmålet om spot innfelt i molton? Jeg har gått rundt og befølt spottene her i huset (12V 35W) og de er ikke så fryktelig varme (metallet altså, ikke pæra den blir jo selvsagt varm), man kan fint holde på de, så jeg vil vel tro at det ikke er noe problem.

Ja noe fremgang er det, men litt tregt denne uken.
    Ser du også har bra skyv i driften din, stå på

Jeg spurte i BEF sin tråd hvordan han hadde gjort det, og fikk som svar at han hadde limt molten ekstra rundt hvor spot sko være og skåret rundt hullet. Går da utifra at han har lampen inntil molten.
    Du sier du kan ta på pærene dine? Det kan ikke jeg her hjemme, de er altfor varme, og metall rammen er også passe varm. Såpass at jeg er redd at molten kan "tørke" ut om endel år og antenne.
    Treverk trenger jo ikke mer enn 80grader for å tenne sies det nå for tiden. (Under rette omstendigheter)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumi

Jeg spurte i BEF sin tråd hvordan han hadde gjort det, og fikk som svar at han hadde limt molten ekstra rundt hvor spot sko være og skåret rundt hullet. Går da utifra at han har lampen inntil molten.
    Du sier du kan ta på pærene dine? Det kan ikke jeg her hjemme, de er altfor varme, og metall rammen er også passe varm. Såpass at jeg er redd at molten kan "tørke" ut om endel år og antenne.
    Treverk trenger jo ikke mer enn 80grader for å tenne sies det nå for tiden. (Under rette omstendigheter)
    Er pærene dine såpass varme at du ikke kan ta på de, så vil dette også gjelde 20w pærer på "full guff".
    I klartekst betyr dette mer enn 60 grader, men som normalt sett ikke er alarmerende.
    Likefullt har du satt fingeren på et viktig punkt:
    Over tid, vil varmen fra (35 -50w) halogen spots, representere en ganske stor fare for at en pyrolyse i materiale / treverk vil inntreffe.
    Denne situasjonen vil i ganske mange bety at antennelsestemperaturen for treverk eller annet tilsvarende lettantennelig materiale i vesentlig grad senkes.
    Vi snakker da om en (over tid) forkulling av materialene, som i sin tur atskillig lettere tar fyr......

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumi

Hva om du fikk lagd en plate i alu eller stål som er noe større en spot`en.
    Da kan du ha støøre avstand fra molton til spot, og teperaturen blir jo da selvsagt mye lavere.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei jeg sa jeg kunne ta på metallet, altså selve holderen, og ikke pærene. Bevares jeg er da ikke smed heller Poenget var å teste om metallet ble noe særlig varmt, og det ble det ikke.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte mer på schumi, siden han hadde høy temp. Fin forhåndsregel mtp. at ikke molton skulle "tørke" ut.

Side 7 av 21 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •