Schumi: Starter opp om noen få uker til, gleder meg :) - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 403
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Håhåhå - her er en som har fått seg vidvinkelobjektiv!

Stå på!

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir en spennende byggetråd å følge med på.
    Regner med at det blir demo for oss rogalendinger når du er ferdig.

Bruker selv Scenemolton. har trukket akustikkplater med dette. Det er relativt billig, og lett å arbeide med.

Følger garantert med videre, lykke til.:-D

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @RuneW: Det ble vel litt utav proporsjoner det bildet ja

@Denonbuster: Demo og demo, jeg tviler på at min kino vil bli noe særlig god i forhold til AVforums medlemmers standard. Jeg mangler total kompentanse på både bilde og lyd. Men ett besøk er ikke noe problem

Jeg kommer ikke inn på din hjemmekino presentasjon via signaturen din, men fant den da jeg søkte på navnet ditt.

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser lovende ut det rommet der Schumi! Kjipt med vannrøret, men hadde vel vært verre hvis du bare hadde sniddet det slik at det piplet ut vann over tid...

(SS)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumi
    Synes det var stilig, jeg. Skulle ønske jeg hadde såpass vidvinkel selv...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@Denonbuster: Demo og demo, jeg tviler på at min kino vil bli noe særlig god i forhold til AVforums medlemmers standard. Jeg mangler total kompentanse på både bilde og lyd. Men ett besøk er ikke noe problem

Jeg kommer ikke inn på din hjemmekino presentasjon via signaturen din, men fant den da jeg søkte på navnet ditt.
    Det er utrolig hvor bra det kan bli, selv om en ikke helt tror på det selv.
    Etter som jeg ser på utstyrslisten, er jo mulighetene absolutt til stede.

Kunne jo vært spennende å tatt en demokveld med både deg og smallhandz, leste her at dere er naboer.......men det får selvsagt vente til du er i mål..

Hvor lang byggetid har du beregnet?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Det er utrolig hvor bra det kan bli, selv om en ikke helt tror på det selv.
    Etter som jeg ser på utstyrslisten, er jo mulighetene absolutt til stede.

Kunne jo vært spennende å tatt en demokveld med både deg og smallhandz, leste her at dere er naboer.......men det får selvsagt vente til du er i mål..

Hvor lang byggetid har du beregnet?

Jeg skal prøve å gjøre det beste av det jeg har Og heller ha til gode den dag lotto'en går inn muligheten til oppgradering.
    Har nettopp bygget hus selv. Startet med det i november 06, og flyttet inn februar 08. Startet vel med kinoen allerede da siden den er under garasjen. Sånn sett blir dette ett dyrt rom, men håper og tro det kan bli brukt mye fremover til allslags.

Jeg har ett mål om å bli ferdige til uti mars engang, 2 April er termin på vårs første, og i mars starter F1 igjen noe som hadde vert morsomt å sett første løp på storskjerm

Er noe usikker på om Smallhandz bor der lengere, huset deres stod tilsalgs for endel mnd siden.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg begynt med røranlegget for høytalerene. Og ser det er mange som har 11.2 system. Jeg skal ha 7.2 men kunne tenkt meg å sette opp bokser og lagt rør til 11.2 for fremtidens skyld.
    Har fått med meg at disse siste 4 heter presence og lurer på hvor det er best å plassere disse?
    Rommet er ca 7.5meter langt og ca 5 meter bredt, grunnen til ca er at den ene veggen går på skrå, og det utgjør en halve meter i forhold til fremre vegg og bakre vegg.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått gjort litt til selvom jeg skulle ønsket jeg hadde kommet lengere.
    Ting tar som regel lengere tid enn anntatt

Ja, jeg fikk skjøtet røret jeg boret i, og har testet dette i noen dager uten at det har kommet en dråpe vann.

Så har jeg lektet ned taket klar til røropplegg og gips når røranlegget er klart.

Her har jeg såvidt begynt på høyttalere rørene

Her er bakveggen, har lagt opp til 2 subber her i tilfelle jeg må flytte på de. Jeg har også lagt opp 1 boks med strøm til hvert høyttalere punkt, rød/hvit boks. Dette vil ikke bli strømsatt, men er kun for fremtidig høyttalere som eventuelt kan bli den aktive sorten.

Neste bilde viser prosjektor opphenget med rør, jeg har allerede bestilt kabel på 10m, noe som er for kort. Det gjør ingenting da jeg legger den på 10m åpen mellom lektene, og trekker tråd i røret for tilkomst for forandring.

Og her er front veggen, fikk omsider greie på etter å ha lest litt rundt på nett hvor presence høyttalerene kunne stå. Disse er plassert høyt oppe i hvert hjørne i rommet.

Så nå går det i røranlegg, og skal legge opp til forbruks stikk, lys rundt omkring (har enda ikke helt bestemt meg hvor) og nettverks kabler ++++

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det framgang ja. Ser at du også har brukt rør til sentral støvsuger.
    jeg har selv brukt det i hele rommet.

Ser også at du legger opp til 11.2, jeg har aldri hørt dette selv, men ser at flere på forumet har samme løsning, og regner derfor med at det er gode greier.

Må si at fremgangen er stor, selv om en syns det unne godt fortere

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei Denonbuster, ja jeg hadde noe støvsuger rør til overs men ikke nok til det jeg har gjort. Så titte jeg litt på din kino og leste du hadde brukt dette. Tenkte med engang så¨genialt Mye bedre enn stive eller korregerte 50mm el rør.

Hadde heller ikke hørt noe om 11.2 før etpar uker siden. Lurer på om det er noe som spilles in i det formatet eller om det er kun for å løfte senter kanalen? Får vel google det ved enn annen anledning.

I helgen må jeg finne løsningen på hvordan jeg skal ha lys systemet, her tenker jeg noen effekt belysningen på side og bak veggen og muligens innfelt spotter rundt i taket med passelig inndeling av soner slik jeg kan se bordet mens det er mørkt ved lerrete f.eks.

Skal kjøre elko wireless sitt system da dette funker utmerket og er rimeligere enn flest andre system. Pluss det legges da opp tradisjonelt og kan fort skiftes til det konvensielle anlegg standarden om det skulle bli tull og vas utav det.
    Sier ikke at wireless eller andre typer lys-styring er dårlig, men det er trådløst og tipper ikke det varer evigt. Kjører wireless i stuen og det er ikke til å klage på, tvertimot til nå

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått gjort litt til, får unnskylde rotet på bildene.

Har fått lagt opp bruks stikkene rundt rommet som kan ses på dette bildet. 3 stk på venstre vegg, 3 stk på høyre og 1 stk på bakvegg. Trakk med meg 5 ledere slik jeg kan hvis nødvendig dele opp eller bryte noen av stikkene ved bryter panelet.

Bryter panelet drar seg til, men mangler endel enda. Mulig jeg sliter litt med plassen her, men da legger jeg til etpar bokser til.

Det begynner å nærme seg på front rekka også. Skal ha en rekke til med bokser i midt sektore, det er her høyttalere uttakene kommer. Venstre er nettverkskontaker, og høyre er strømmen, med 3 kurser.

Imorgen skal jeg starte opp på lys planene mine.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he-he! Dette kaller jeg front-rekke!!!

Flott jobba!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde heller ikke hørt noe om 11.2 før etpar uker siden. Lurer på om det er noe som spilles in i det formatet eller om det er kun for å løfte senter kanalen? Får vel google det ved enn annen anledning.
    Herlig å se fremgang
    11.2 er det kun Yamaha som foreløpig leverer med sin Z11 reciever med presence både foran og bak på samme tid. Dette er DSP og ikke et "innspillt" format. Det "høyeste" formatet til nå er 7.1.
    For opplysningens skyld så heter det også 11.1 uansett om du har 10 subber eller 1. Det henviser til LFE sporet på filmene som er "ett" signal.

Blir spennende å se resultatet av denne kinoen. Har fulgt med deg tidligere også

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jeg si!!! Imponerende greier og flott med alle de fine bildene av huset deres helt fra grunnen av. Massevis av arbeid yes, men det blir jo superfint. 3-4 mill :shock:....gisp...gulp...skjelve, som Donald pleier å si.

Jeg har ikke sett tråden din før nå ikveld. Du får jo en megabra og stor kino, så det er ingen grunn til beskjedenhet. Skal følge med videre, hold ut og fortsett med bilder.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for infoen ang 11.1 SannaX

@TheNatural: Må tilføye at vi sitter ikke med så mye i lån, vi tjente gode penger på leiligheten vi hadde før vi bygget. Men at huset har kostet er det ingen tvil om

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det får'n si, her skjer det ting. Hva slags planer har du for de boksene (ref. frontrekka som Rune så treffende kalte den), da tenker jeg på om du skal lage noen slags termineringer til høyttalere eller liknende?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Ja, det får'n si, her skjer det ting. Hva slags planer har du for de boksene (ref. frontrekka som Rune så treffende kalte den), da tenker jeg på om du skal lage noen slags termineringer til høyttalere eller liknende?

Jeg skal ha 4 stk doble nettverk uttak til venstre i bildet. Så i midten skal jeg ha 14 stk bokser med DIY terminal koblinger, og til høyre har jeg 5 stk doble stikk på 1 kurs, så 2 stk doble stk med 2 stk kurser (1 kurs til hver) Vet dette er overkill, men så lenge jeg har muligheten og plass i skapet så kjører jeg på
    Kommer nok til å koble de sistnevnte til 1 kurs, men har muligheten senere til 2 om det trengs.

Så kort oppsummert:
    4 kurser 16A hvorav 3 til elektronikk, og 1 til lys og bruks-stikk.
    Edit: Varmen er vannbåren så trengs ikke mye juice til oppvarming

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et herlig prosjekt med nok av plass. Gleder meg til å se dette ta skikkelig form. :-)

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremgangen er fortsatt god. litt av en "frontrekke" må jeg si.

hva er tanken bak akustikk osv?

Side 5 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •