Schumi: Starter opp om noen få uker til, gleder meg :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 403
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei igjen!

Jeg skjønner at du ønsker trøkk, da du ser på Cervin Vega, men jeg vil anbefale deg å lytte litt på f.eks. B&W 683 når du er på Hifiklubben.
    Jeg tror du vil gå fort lei av CVene og ønske deg noe annet i stedet.
    Vi hadde en seanse i referansekinoen til bladet "Hjemmekino" og hørte på den nye serien til B&W. Det er masse trøkk sammen med skikkelig godlyd. 683 foran og 684 bak, samt den største centeren, så har du et sett du kan vokse med lydmessig også.
    Forsterkeren din virker solid, og du kan senere dytte på litt ekstra power med en egen effektforsterker til frontene.

Ta med 2 stk. SVS PB12-Plus/2 og jeg skal love deg at du ikke kommer til å savne bass. Riktig tunet og plassert, så spiller disse veldig godt til musikk i tillegg til film.

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei

Ok, Da har jeg funnet 3 oppsett av 3 forskjellige høytalere.

Oppsett 1 Cerwin Vega
    Front
    Bak/Side
    Senter 2 stk
    Bak
    Sub
    Effektforsterker 2 stk

Pris på dette blir: Ca 30.000 kr

Oppsett 2 B&W
    Front
    Bak
    Senter 2 stk
    Side
    Sub

Er usikker på om jeg trenger effektforsterker til dette oppsette, og om jeg bør ha 2 subber?
    Pris : 34.000 kr

Oppsett 3 Klipsch
    Front
    Bak
    Senter,nederst i denne linken,RC-64
    Side, RS-52
    Sub

Dette er jeg også usikker på om trenger mer krutt enn va reciveren min klarer å gi.
    Pris : 41.000 kr

Jeg må ta meg en tur til buttiken å få hørt B&W, samt Cerwina, men Klipsh sliter jeg med å få hørt. Fikk høre idag at dette var gromme høytalere med presis og god trøkk. Samtididg som de spiller detajlerikt.

Er det noen som kan villede meg mer her ? Setter stor pris på alle forslag!

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok valgt B&W-settet, da jeg har mest fokus på stereo.
    Ville da valgt en SVS-sub i stedet til dette settet også. Og eventuelt spedd på med en sub til om det skulle behøves. (Tror ikke det).

Men, dersom det er trøkk og dynamikk til kino du er på jakt etter, så er muligens Klipsch mer for deg. De er nok også litt mer lettdrevne, så det kan hende det holder med receiveren din.

Prøv å få til en lytting på Klipsch hos noen andre på forumet som bor i nærheten av deg. Klipsch-settet i referansekinoen rocker noe ordentlig, men det gjorde faktisk B&W-settet også.

Ikke helt enkelt å velge bestandig!

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt Klipsch oppsettet enkelt og greit utifra den lista der. Om det blir for lite bass i fremtiden kan du jo bare kjøre på med en til SVS PB plus 12/2 :-D

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er absolutt ikke lett å bestemme seg

Jeg skal ta meg en tur inn til Hi Fi klubben når ting roer seg med husbyggingen.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett litt mer angående sub nå.
    I og med rommet er ca.35 kvdm, (Lengde 7.6m, Bredde 4.8 )
    Sko jeg da hatt SVS 12plus eller hva med den nye 13"Ultra ? Er det noen som har hørt den nye subben?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet pga dobbel post

Newcomer Necman sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for Klipsch da det er masse trøkk spiller pent å er en del hakk over cv.
    Å en til to svs`r så kan du riste huse ditt av grunn muren.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Tørker støvet av tråden*

Da er det duket for innkjøp av Lcd Tv til stuen, og prosjektor til Kino samt lerret.

Jeg har handlet inn materiell til kino nå og det er snakk om få dager til jeg begynner. Har ikke flyttet inn enda men det er snakk om etapar tre uker til så er vi inne i huset.(Tjuvstarter litt med kino byggingen)

Jeg har sett litt rundt på Lcd kontra Plasma til stuen, men føler Lcd har flere fordeler enn Plasma til mitt bruk. (Skulle jo vert en Tv som hadde begge deler).

Av Lcd Tv så ender jeg opp med denne
    eller denne.
    Det er endel prisforskjell på disse da. Noen her som har noe å tilføye på disse 2 eller har noe annet som er tilsvarende bra?

Så har jeg sett litt på prosjektorer.
    Her hadde jeg håpet at sony sin vw60 skulle ha droppet pris mer enn det som har vert til nå.
    Men nå leser jeg mye bra om TW2000 så jeg er i tvil på hva som er best kjøp for pengene her.
    Og ett lerret på størrelse 120-150" er heller ikke så lett å finne. Fant ett 125" dreamscreen her på forum siden, men det var noe dyrt.
    Jeg vil ha total lyskontroll i rommet.

Å Forresten, jeg har handlet Klipsch høytalerene
    Og en kompis lager 2stk subber i 15" med samme sensivitet som Klipsch sine. Nå trenger jeg nok en effektforsterker etterhvert også.

Tenkte å poste bilder snart om hele byggeprossen, er morro å vise frem det man har laget med sine egne hender

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres spennende ut!

Hvis du skal ha LCD, se om noen av sony modellene passer deg.
    Du nevnte ikke om den skulle være i 720p eller 1080p, eller budsjett(hvor mye du kan strekke deg)

Lykke til!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Høres spennende ut!

Hvis du skal ha LCD, se om noen av sony modellene passer deg.
    Du nevnte ikke om den skulle være i 720p eller 1080p, eller budsjett(hvor mye du kan strekke deg)

Lykke til!

Jeg hadde tenkt 1080p og ca 20.000 +- 2 tusen. Men har hørt du ikke ser forskjellen på 720p og 1080p i 46". Stemmer dette? Bør gjerne gå for ein god 720 istedenfor enn heller dårligere 1080 da?

Hva med de 2 prosjektorene? Er sony sin virkelig verdt 10.000 mer enn Epson sin TW2000?

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumi
    Jeg hadde tenkt 1080p og ca 20.000 +- 2 tusen. Men har hørt du ikke ser forskjellen på 720p og 1080p i 46". Stemmer dette? Bør gjerne gå for ein god 720 istedenfor enn heller dårligere 1080 da?

Hva med de 2 prosjektorene? Er sony sin virkelig verdt 10.000 mer enn Epson sin TW2000?

Hei spennende og planlegge ny hjemmekino,dette blir sikkert kjempebra:-D
    Tror ikke du ser veldig mye forskjell på 720 vs 1080 på bare 46"
    men tror jeg hadde gått for 1080 tv.du får veldig mye bra til den prisen hvis du ser deg litt rundt.

Når det gjelder projektor og betydelig større lerret har du ikke noe valg,da er det kun 1080p som gjelder.Hvordan TW2000 er vs VW60 vet jeg ikke,men jeg er så fornøyd med min VW60 og bildekvalitet at det nesten ikke er noe morro engang

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder av husbyggingen så langt - Straks klar til kinobygging

Her er endel bilder av husbygginga. Som også er endel av kinobygginga.

Her har dere tomten.

Mitt første spadetak er obligatorisk

Her etter 2 dagers arbeid. Jeg har leid inn en venn som graver mens jeg er håndmannen.

Her er vårt første problem. Til høyre her hvor vi har lødd opp stein går 50.000 volts kablene til Lyse Energi, og med det været som var i den tiden (regn hver eneste dag desember 06) kom de kablene til syne. Vi hadde fått tillatelse til å grave her av både kommunen og energiverket. Men når de hadde sett tegnigene hadde faktisk begge to oversett kjeller under garasjen, noe som flere andre hadde søkt om og fått avslag pga kablene. Jipi, jeg var heldig Men det kostet meg ca 10 kvdm, men det er bedre enn ingen kjeller. Den blir på 35 kvdm istedenfor 45.

Her korrigere jeg slik vi får rette høyden på husets grunn.

Her er vi ferdig singlet og stampet.

Forskaling ankommer og vi starter opp med kjelleren i garasjen som skal bli til kinoen.

Her rives det, og begynnes på huset.

Mer riving.

Broderen er også med, dette er såpass mye arbeid at her trengs det hjelp gitt. Her skarapes det betong av kantene. Disse kassettene var geniale, raskt å sette oppp og raskt å ta ned. Pluss det bøyer seg ikke så lett som vanlig lemmer gjør. Rett og fin grunnmur.

Så er det duket for gulvvarme i kinoen, hele huset har vannbåren varme, og eget borehull. (Bilder lengere nede i tråden)

Her fester jeg rørene skikkelig før støpingen.

Ferdig støpt

Så er det bånnledningen (kloakk og vann) som skal legges. Her fant vi ut vi hadde for lite fall til WC lengst borte. Fall skal være 1cm pr 60 cm. Så jeg måtte leie minigraver for å grave ned noen cm til i grunnen under singelen.
    Stor stein for denne lille graveren

Her er døren inn til wc som blir avdelt og resten av rommet blir til kjøleskap,popcorn rom

Hovedstammene her.

Litt mer hjelp av min yngste bror og min svoger. Vi måtte jo rete hele grunnen av på ny etter jeg hadde gravd opp med minigraveren.

Så stamper man

Og legger ut første lag med isopor. God hjelp av svigerfar

Her retter vi av sluken for bad i kjeller.

Og her er radon duk og armering lagt ut klar til å legge gulvvarmen.

Så kom snøen

Og så var vi ferdige med kjeller varmen.

Og støping.

Neste steg ut var dekke til første etasje.

Her har jeg lagt el rør til kinoen.

Her kommer den største pumpebilen i vårt distrikt, denne strekker seg 45 meter. Dekke over kino støpes her.

Og her er plutselig hele dekket støpt og pusset

Så er det riving av dekke, dette var morsomt med mye bråk og buldrer.

Her er det en matbit, med meg som tar bilde via fjernkontroll ops:

Platon må på plass og 5 cm isopor på utsiden av den for å spare isolasjon på innsiden.

Så legger vi drens og takvann.

Og her kjerneborer jeg til rørene til borehullet. To små 80mm hull.

Så endelig etter mange harde kvelder helger og timer er det litt pusterom. Her fyller vi inntil huset og gjør klar til tømmermennen.

Og her er de igang

Ikke lenge etter ser det slikt ut.

Og jeg er klar igjen med å legge gulvvarme i første etasje.

Og her får jeg styre slangen

Ferdig pusset klar til parkett uten avrettingsmasse

Så var det borehullet, her bores det ned 160 meter i fjellet. Trengte ikke mer 4 meter før de fant fjell.

Nå har tømmermennene gjort klart til teknisk i huset og jeg starter opp.
    Barnerom.

Loftstue.

Så hopper vi litt frem Til hovedgata for elrørene ned til teknisk rom i kjelleren.

Her er taket på vaskerommet, gult rør er gass, stort hvit er avløp til sluk. Medium hvit er sentralstøvsuger, blått er vannledningene.

Her er gata til vannrørene.

Koblet nede i teknisk rom.

Vannutkaster med varmt vann.

Nå klart til maler Loftstuen.

Vårt soverom.

Kjøkkenet.

Stuen.

Vips så er malingen ferdig, noe vi hadde folk til å gjøre.
    Så er det å legge litt fliser, begynner på vaskerommet og bi-inngangen samt gangen.

Og badet i 2 etasjen må også ha vannbåren og påstøp.

Samme som resten av 2 etasjen, men med slike plater. Noe herk å frese svingene her.

Da var det klart for å få inn fiberen,strømmen,telenor og kabeltv kablene.

Her er det rotete men er nå ferdig med dataskapet. Her er strømskapet til høyre og svakstrømskapet venstre.

SÅ er det duket for en milepæl, her er teknisk rom ryddet og klart for montering av varmepumpen

Slik ble det, foreløpig, skal isolere rørene ferdig og rydde litt.

Her er dusjen og resten av badet ferdig fliselagt. Vi hadde folk til dette pga forsikringer og slikt.

Og her har vi fått trappen på plass Herlig å slippe stigen opp og ned.

Ja dett var dett, kan si jeg har vert passe sliten til tider, har vel jobbet siden october 06 nå, men er ikke lenge igjen før vi er inne. Maleren flikker nå, og vi skal gå ferdig befaring med tømmer neste uke. Så etpar tre uker til er vi inne. Men imellom tiden så skal jeg begynne på kinoen Wooooo

Edit: Hvordan endrer jeg tittelen på tråden?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vert på besøk hos kompisen som tar vare på høytalerene jeg bestilte før jul. Og det er han som bygger subbene for meg. Kan ikke si så mye annet enn jeg gleder meg vanvittig til å høre de i kinoen Mulig jeg investerer i en effektforsterker til frontene, men tester de ut før jeg bestiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Woow!!!

Dette var usannsynelig kult! Det blir jo helt utrolig fint
    Hadde ikke i min villeste fantasi trodd det skulle være så mye jobb...
    Har lyst til å bygge en gang selv, men når jeg ser dette blir jeg i tvil, til tross for at resultatet er helt overlegent!
    Går det ann å spørre hva noe slikt estimeres til i pris? Hvor stort er huset?

Du/dere kommer til å få mange gode stunder i den kinoen med det utstyret

Mvh Chris

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette var usannsynelig kult! Det blir jo helt utrolig fint
    Hadde ikke i min villeste fantasi trodd det skulle være så mye jobb...
    Har lyst til å bygge en gang selv, men når jeg ser dette blir jeg i tvil, til tross for at resultatet er helt overlegent!
    Går det ann å spørre hva noe slikt estimeres til i pris? Hvor stort er huset?

Du/dere kommer til å få mange gode stunder i den kinoen med det utstyret

Mvh Chris
    Ja jeg kan gjerne si hva det er estimert. Ca 3-3.5 million inkludert tomt. Dette er forsåvidt billig og jeg har spart mange hundre tusen på egen innsatsen som forøvrig du ikke trenger å gjøre Mange venter på nøkkelen, men jeg hadde ikke råd til det.

Jeg begynner for fullt å glede meg over kinobygginga nå. Hadde ett mål om å bli ferdige til 16 Mars, da F1 sesongen starter opp og feiret med gjengen. Men ser at det vil ta lengere tid hvis man vil ha det gjennomført. Mulig jeg klarer å lage til noe provisorisk i og med jeg skal handle prosjektor og lerrete snart.

NB: Vet noen hvordan man skifter tittel i tråden? Trenger man ett visst antall poster eller noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nabo!!

Hei du!
    Ser ut til å bli bra greier dette her!
    Vi er forresten naboer, du kan såvidt skimte huset mitt på det første oversiktsbildet.
    Du må bare stikke innom om du trenger litt inspirasjon.. Kjekt med andre AV interesserte i nabolaget

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smallhandz.
    Hei du!
    Ser ut til å bli bra greier dette her!
    Vi er forresten naboer, du kan såvidt skimte huset mitt på det første oversiktsbildet.
    Du må bare stikke innom om du trenger litt inspirasjon.. Kjekt med andre AV interesserte i nabolaget
    Hei hei

Jeg har sendt PM til deg for etpar mnd siden, og en til nylig til Gorm, men mulig de ikke har kommet frem?

Hvilket hus er det du bor i?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått noe pm, men det kan ha noe med at tull med brukerkontoen min førte til at eg måtte lage en ny konto med samme navn, bare med et punktum på slutten, og det punktumet lager mye problemer for meg..

Hvis du ser på det første bildet så bor eg i det mørkebrune huset på enden av rekka på venstre siden, rett til venstre for det store hvite "texas" huset.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, ja jeg ser det
    Skal ikke se bort fra det ringer på døren en dag
    Og hvis du er ute på tur er det bare å stikke innom hos oss. Vi har ikke flyttet inn enda men jobber med saken! :-D

Side 2 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •