Schumi: Starter opp om noen få uker til, gleder meg :) - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 21 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 403
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ikke et så enormt antall sikringer i skapet faktisk. Det ser for meg ut som det er 32 en-fas kurser og 2 stk 3-fas. Jeg har et bittelite hus og jeg har 18 kurser der også, så i et stort og ikke minst nytt hus kan jeg godt forestille meg at det er greit med 32 kurser. Men det ser heftig ut, det må jeg innrømme jeg også. :-D
    Hvis du ikke føler det blir for utleverende så hadde det vært moro å se flere bilder av resten av huset også. jeg så et bilde av stua i en annen tråd og det så virkelig pent ut.

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Det må jeg si var et sikringsskap med mening i..
    heftig prosjekt. Gleder meg til å se bilder videre...
    mvh

Takker for det zemtex
    Ja det skal bli endel bilder til før jeg er ferdig. Kommer nok ikke til å bli 100% ferdig med det første. Men det er bare kjekt å ha noe å se frem til.

Sitat Opprinnelig postet av Panza
    Det er ikke et så enormt antall sikringer i skapet faktisk. Det ser for meg ut som det er 32 en-fas kurser og 2 stk 3-fas. Jeg har et bittelite hus og jeg har 18 kurser der også, så i et stort og ikke minst nytt hus kan jeg godt forestille meg at det er greit med 32 kurser. Men det ser heftig ut, det må jeg innrømme jeg også. :-D
    Hvis du ikke føler det blir for utleverende så hadde det vært moro å se flere bilder av resten av huset også. jeg så et bilde av stua i en annen tråd og det så virkelig pent ut.

Hei og takk for kommentar Panza
    Nei det er ikke for mange kurser, jeg har jo ikke innredet kjelleren enda, så noen er i reserve, stemmer at det er 2 stk 3 fas, den ene til varmepumpa, og den andre er stiger til ett skap i garasjen, hvor jeg forøvrig ikke har innstallert en pukk enda

Det er ikke noe problem for meg å poste bilder av huset, men jeg må finne noen bilder først. Har dem liggende her men må se gjennom de, det er lenge siden de ble tatt ser du.

Så da har maleen flikket og pusset feilene, og det ble bedre, men ikke perfekt. Det gjør forsåvidt ingenting for nå har jeg malt 4 strøk og er DRITT lei Samtidig så vil ikke disse små feilene vise noe særlig når akustikk platene er på plass.

Uansett da er jeg på rett kurs igjen, og skal koble opp mer imorgen eller sette opp tapet, en av 2

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumi

Uansett da er jeg på rett kurs igjen, og skal koble opp mer imorgen eller sette opp tapet, en av 2
    Trikker på rett kurs? Could it be better? 8)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Trikker på rett kurs? Could it be better? 8)

:lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må virkelig si kino'en din begynner å ta form! Har fulgt med i denne tråden ca fra den startet og det blir virkelig spennende å se resultatet av dette mesterverket av en kino! Stå på, og sleng på med bilder!

Mvh Grøtsund

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grotsund
    Må virkelig si kino'en din begynner å ta form! Har fulgt med i denne tråden ca fra den startet og det blir virkelig spennende å se resultatet av dette mesterverket av en kino! Stå på, og sleng på med bilder!

Mvh Grøtsund

Heisann, og tusen takk for motiverende ord nå i sluttfasen
    Morro at du har fulgt med på prosessen også. Slikt settes pris på

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer i at dette ser lovende ut!

Mange fine løsninger og grundig arbeid. De lyse veggene gjør at det egner seg som oppholdsrom også - ikke bare film i stummende mørke... :-)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Stemmer i at dette ser lovende ut!

Mange fine løsninger og grundig arbeid. De lyse veggene gjør at det egner seg som oppholdsrom også - ikke bare film i stummende mørke... :-)

Hei freddie og velkommen til tråden hvis du ikke allerede har vert innom da, og takk for flotte ord

Idag har jeg fått opp belysningen som skal opp i første omgang. Det er spotter og led lys, men har mange flere punkter som venter til sitt bruk etterhvert.

Herlig med pære som er ødelagt utav esken, men kan ikke vente så mye dette er 230V spotter. Var uheldig med lys inn i linsen også, men men dette er bygge bilder

Og her er led på 100%

Her på 30%

Har 4 stk led punkter klar i veggene, 2 stk på bak veggen og 1 stk på hver side vegg bare 90 cm fra bak veggen. Følte det ble nok med disse i første omgang. Og mtp kanskje ha ett annet tema bakerst i rommet i fremtiden og en annen belysning der.

Fikk bestilt fliser idag og ventes i butikken på mandag. Håper på å få lagt de i påsken, så er det listing. På lørdag skal jeg etter planen tapensere bak veggen.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet dobbel post

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! Virkelig stilig med de blå lysene! Hvordan har du koblet dem? Jeg så ingen bokser bak dem?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble temmelig kult med LED-ene langs gulvet *tommel opp*. Du er virkelig i slaget for tiden, dette blir helmax.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra dere likte det

Jeg har laget en sløyfe bakom veggen og skar ut til dem. Det er 230V direkte inn på dem og de er ikke dim bare. Men hvis du kobler dem uten all polig brudd så får du dem ned i 30%. Jeg visste ikke dette før idag, og jeg har 1 polig brudd på dem. Så nå må jeg til med nye brytere og lage det til slik at jeg kan "dimme" ned til 30% da dette var behagelig for øyet ved f,eks film.
    Det jeg gjør da er å koble Null lederen gjennom en 1 polig bryter, og når denne slås av går dem helt av. Men når denne 1 polige bryteren er på, og jeg styrer den 1 polige wireless bryteren til av vil det dimme ned. Genialt syntes jeg, siden disse ikke kan dimmes

Her vises buktene til led lysene.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha...

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frekke lys

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitivt frekke ja!
    Men si meg; er det lov å bruke null-leder på en slik måte da? Jeg er dessverre lite kjent med prinsippene rundt denne, men vet jo at denne gjerne brukes i 400v anlegg? :???:

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Definitivt frekke ja!
    Men si meg; er det lov å bruke null-leder på en slik måte da? Jeg er dessverre lite kjent med prinsippene rundt denne, men vet jo at denne gjerne brukes i 400v anlegg? :???:

Det er kun Null lederen til led lyset ikke tilførselen (kursen). Det blir det samme som ett 2 polig brudd bare via 2 stk brytere. Det er ikke krav til mer en 1 polt brudd innendørs, så da kan jeg bryte ene fasen ved wireless (1 polig brudd) og den andre lederen (N) med en annen 1 polig bryter (for å oppnå dimme effekten)
    Det går på fornuften rundt sikkerheten, og i dette tilfelle blir det akkurat som en 1 polig bryter i praksis, men kan bryte begge fasene med 2 stk brytere.
    Og skal man jobbe med lysenes tilkobling pleier fornuftige elektriker å ta kursen..

Rotete forklart sorry

Edit: Det blir ikke som Null slik du tenker mtp 400V, det er en fase kurser. Men mister jeg Null i skapet blir det skarpe lys i huset

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, jeg "tog ´an"!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Neida, jeg "tog ´an"!

Flottings

Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy inni .. dette blir bra bjørni.. eg titte innom tråden din av og te for å se kor lenge d e te eg kan komma å snoga i den nye kinoen din , å det blir jo bare bedre å bedre. Har en fordel å ver elektriker ser eg.. kanskje du komme å hjelpe meg og litt når eg endelig får satt mitt prosjekt i gang om en ...tja.. 8-10år.. hehe. du e flinke!!!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av acid
    Fy inni .. dette blir bra bjørni.. eg titte innom tråden din av og te for å se kor lenge d e te eg kan komma å snoga i den nye kinoen din , å det blir jo bare bedre å bedre. Har en fordel å ver elektriker ser eg.. kanskje du komme å hjelpe meg og litt når eg endelig får satt mitt prosjekt i gang om en ...tja.. 8-10år.. hehe. du e flinke!!!

Hehe takker Jani men du er velkommen fordi om jeg ikke er ferdig da

Går å venter nå på tlf fra fruen, hadde termin igår så det skjer vel når som helst nå mitt oppi alle planene med kinoen. Imorgen skal det tapenseres, ikveld kobles mer el utstyr, søndag skal det kobles på veggen der jeg tapenserer, og mandag henter vi flisene og rydder utav rommet og primer på onsdagen så legges det fliser på torsdagen.
    Så jeg har ein tidsplan som kan avspores i disse dager

Jeg kan selvfølgelig være med deg med den hjelp jeg kan, og det passer bra om 8-10 år

Side 14 av 21 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •