Schumi: Starter opp om noen få uker til, gleder meg :) - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 21 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 403
    Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er ikke noe maler nei

Har fått 07 for å ha det mattere enn glans 02. Er dette helt feil?

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumi
    Jeg er ikke noe malere nei

Har fått 07 for å ha det mattere enn glans 02. Er dette helt feil?
    OBS.ja dette er HELT feil.med 07 syns jo alt.det er vegg glans det.02 er tak glans.det bør/skal maleren din vite! med 02 syns ingen ting.blir dønn strøkent med to strøk da.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikkel rev
    OBS.ja dette er HELT feil.med 07 syns jo alt.det er vegg glans det.02 er tak glans.det bør/skal maleren din vite! med 02 syns ingen ting.blir dønn strøkent med to strøk da.

Oisann, dette visste ikke jeg. Men blir det mer glans med 02 enn 07?
    Litt av poenget med matt farge er å minimere mest mulig gjenskinn fra lerrete.
    Jeg ser litt skjolder når arbeidslampen lyser opp taket, men jeg vil ikke ha ett skinnede tak heller.
    Hva anbefaler du mtp å få minst mulig gjenskinn men dekker bra?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oisann, dette visste ikke jeg. Men blir det mer glans med 02 enn 07?
    Litt av poenget med matt farge er å minimere mest mulig gjenskinn fra lerrete.
    Jeg ser litt skjolder når arbeidslampen lyser opp taket, men jeg vil ikke ha ett skinnede tak heller.
    Hva anbefaler du mtp å få minst mulig gjenskinn men dekker bra?
    det blir som jeg da skrev, 02. o7 er blankt. 02 er veldig matt. 03 er matt.

kan jeg spørre hvem som anbefalte deg og male med 07 i tak?når min kino skal bygges blir det selvf o2 i tak og event lerret veggen pga som du selv sier. gjenskinn.

håper dette vil hjelpe

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette hjelper enormt, tusen takk for info

De sa i butikken at de ikke kunne lage mattere enn 07 med denne fargen. Såkalt Pepper Sort. Vet ikke om de må bestille en annen base å blande det ut med, og sa det ikke gikk pga de hadde 07

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, går ikke denne matthetsgraden fra 0 til 100? Jeg har glans 10 på veggene mine, den kalles også silkematt.

Edit: dette ser svært lekkert ut schumi! Veldig fine farger.

Newcomer thell sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette hjelper enormt, tusen takk for info

De sa i butikken at de ikke kunne lage mattere enn 07 med denne fargen. Såkalt Pepper Sort. Vet ikke om de må bestille en annen base å blande det ut med, og sa det ikke gikk pga de hadde 07
    De sier nok sannsynligvis at de ikke kan blande fargen din i 02 fordi da slipper de å bestille korrekt base i en mattere glansgrad. Ellers har du kanskje truffet på en ekstrahjelp på kveldstid som ikke har visst at det er mulig å bestille takmaling i annet enn hvitbase?

Hvis du skal bestille mørk takmaling (glans 02 eller 03) kan jeg anbefale Nysted ved Kvadrat. Husker ikke navnet hennes nå, men ei av jentene der bestilte et 10 liters spann med B-base i 03 til meg. Gikk et par dager i leveringstid men jeg syns det var verdt ventingen.

Sjekk med en maler først at det går greit å male et strøk eller to med 02/03 over 07.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @tols1: Tusen takk for fine ord

@thell: Ja mye mulig de sier dette for å spare seg for bestilling, eller at de rett og slett ikke vet bedre. Var nede i butikken idag før jeg leste dette innlegget, spurte om de hadde mattere enn 07 i denne fargen. De hadde ringt Jotun og der ble det sagt nei, kun hvit 02. Nå har jeg handlet 6 liter til med denne malingen i 07, så det får bli som det blir :?

Idag har forøvrig maleren vert på besøk og flikket etter den dårlige pusse jobben min og sparklet over hvor det hadde sprukket litt. Poster bilder senere ikveld

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg knipset etpar bilder.

Flikkingen etter maleren har vert over taket og kassene

Og her etpar bilder hvor jeg tester ut lysmengden til led lysene.

Skulle egentlig ha 4 stk på side veggene, og 2 stk på bak veggen. Men har bestemt at jeg prøver først med 3 stk på side veggene, og ingen på bak veggen. Der skal jeg forresten ha en led rundt stikken, men som kan tas av ved bryter.

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle til å si at taket ser flott ut...helt til maleren har vært der :-D Men det blir vel flott til slutt. Begynner virkelig å bli romfølelse hos deg nå.

Angående maling og matthetsgrad. Jeg fikk også beskjed om at 07 var det matteste jeg kunne få. Men mener å huske at de hadde 03 et par andre steder da jeg forhørte om pris. Merkelig at slike ting skal beheftes med forskjellige oppfattninger Jeg mener, enten finnes det eller så finnes det ikke. Jeg hadde bestilt 10 liter med 03, men da jeg kom for å hente malingen, var det selvfølgelig 07. Nå har jeg malt taket med tre strøk og er fornøyd med resultatet, men er jo litt spent på hvor mye gjenskinn det blir. Nå skal jo jeg ikke ha projektor, men plasma. Burde jo være litt mindre kristisk da, tenker jeg i mitt stille sinn........

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @tols1: Tusen takk for fine ord

@thell: Ja mye mulig de sier dette for å spare seg for bestilling, eller at de rett og slett ikke vet bedre. Var nede i butikken idag før jeg leste dette innlegget, spurte om de hadde mattere enn 07 i denne fargen. De hadde ringt Jotun og der ble det sagt nei, kun hvit 02. Nå har jeg handlet 6 liter til med denne malingen i 07, så det får bli som det blir :?

Idag har forøvrig maleren vert på besøk og flikket etter den dårlige pusse jobben min og sparklet over hvor det hadde sprukket litt. Poster bilder senere ikveld
    jeg var litt kjapp i avtrekkern ang matt maling. stemmer det med at man kan kun få lyse farger i o2.ikke bare hvit selvf men mange lyse farger kan brekkes i 02.
    det er ikke kjempe stor forskjell på 02,03. jeg klarer såvidt og se forskjell.mannen i gata tror jeg neppe klarer det. MEN..

jeg lærte av en gammel mester for mange år siden ang matt maling med farge.
    kjøper man HÆFTGRUNN (vann/olje basert grunning) kan man brekke i veldig sterke farger.det som er så forbanna fint med dette er at heftgrunnen er like matt som takmaling 02 er nok ikke så veldig mange som vet dette.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hmm, går ikke denne matthetsgraden fra 0 til 100? Jeg har glans 10 på veggene mine, den kalles også silkematt.

Edit: dette ser svært lekkert ut schumi! Veldig fine farger.
    90 glans er høyest. 10 glans lady har du malt med da.den er da enda blankere enn 07. ganske høy glans for vegger egentlig..

sorry for at jeg fyller tråden din med kjedelig male greier..

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøper man HÆFTGRUNN (vann/olje basert grunning) kan man brekke i veldig sterke farger.det som er så forbanna fint med dette er at heftgrunnen er like matt som takmaling 02 er nok ikke så veldig mange som vet dette.
    Akkuat det er det nok ikke så mange av blandemaskinbetjentene som er klar over heller :-? Det er dessverre ganske vanlig å få villedende svar. Men det vil si at jeg kan stikke ned på Maxbo og be om at de brekker Heftgrunn i en gitt farge på kartet? Hvis han sier at det ikke går så kan jeg altså insistere?

Beklager at vi fyller tråden din med maleprat schumi, håper du tilgir.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Akkuat det er det nok ikke så mange av blandemaskinbetjentene som er klar over heller :-? Det er dessverre ganske vanlig å få villedende svar. Men det vil si at jeg kan stikke ned på Maxbo og be om at de brekker Heftgrunn i en gitt farge på kartet? Hvis han sier at det ikke går så kan jeg altså insistere?

Beklager at vi fyller tråden din med maleprat schumi, håper du tilgir.
    det er nok ikke det. ja det kan du gjøre.

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg var litt kjapp i avtrekkern ang matt maling. stemmer det med at man kan kun få lyse farger i o2.ikke bare hvit selvf men mange lyse farger kan brekkes i 02.
    det er ikke kjempe stor forskjell på 02,03. jeg klarer såvidt og se forskjell.mannen i gata tror jeg neppe klarer det. MEN..

Så, for å se om jeg har forstått dette: Lyse farger kan man få ned i 02, mens mørke farger (for eksempel) svart kan fåes ned til 03?
    Takk for PM, Mikkel.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Så, for å se om jeg har forstått dette: Lyse farger kan man få ned i 02, mens mørke farger (for eksempel) svart kan fåes ned til 03?
    Takk for PM, Mikkel.
    ja det kan man.
    ikke svart i 03.de har ikke svart base i 03
    bare hyggelig.

kjøp heftgrunn

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe problem i det hele tatt å diskutere maling eller andre ting i tråden, er bare hyggelig med gode tips, tusen takk

Fanden og, jeg har jo kjøpt inn det jeg trenger av maling nå. Kan jeg male med grunning oppå den jeg har brukt til nå? Som er 07 peppersort.

Kjenner jeg blir ganske irretert mtp hun i butikken sier de har hatt et slikt kino rom før og det var en utfordring med farge og glans.

Men over til byggingen, jeg har begynt med litt el. arbeid, fikk koblet inn kursene i tavlen, og koblet bryter panelet. Vet jeg skal male mer i taket, men da dekker jeg til. Det er godt hva som er gjort

Her ser det ikke ut, men det er under arbeid.

Og her ble jeg fornøyd med bra passform.

Venter i grunnen på maleren, håper maleren kan pusse imorgen slik jeg får malt. Har forøvrig bestilt tapet som jeg får på torsdag. Vet ikke når jeg får satt den opp da jeg trenger hjelp til dette av svigerfar
    Har også gått vekk fra mørk parkett og vil heller ha fliser, det er jo faktisk billigere og MYE bedre mtp gulvvarmen.
    Jeg sjonglere fra dag til dag med hvordan ting skal bli så imorgen mener jeg nok noe annet :lol:

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble en del rør ja.

Men fliser vs. parkett. Jeg er ikke i tvil og ville valgt parkett når som helst. Jeg synes det blir triveligere og lunere med parkett, det blir ikke så kaldt de dagene du ikke har behov for gulvvarmen, og det er mykere og mer behagelig å gå på. Skulle jeg spart penger så ville jeg kjøpt "tynn" parkett, noe Kährs Linnea eller liknende. Jeg har parkett i hele huset og det er ikke noe problem mtp gulvvarme (vannbåren). Lunt og godt. Bare mine 2 cent

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, er ikke helt sikker på dette med varmen tols1. Ligger dine rør i slike silencium/trinnlyd plater eller i støp?
    Hos meg har jeg trinnlyd plater i 2 etasje, men har ikke behov for å ha på varme. I 1 har jeg støpt dekke med påstøp på 7-8cm hvor vannrørene ligger i. Og stuen har parkett, mens kjøkkenet har flis. Jeg kjenner forskjell på overflate tempen hvor flisene er varmere, men det er samme temp i rommene. Det er som du sier endel hardere å gå på, men jeg skal jo sitte i kinoen

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jeg si var et sikringsskap med mening i..
    heftig prosjekt. Gleder meg til å se bilder videre...
    mvh

Side 13 av 21 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •