Schumi: Starter opp om noen få uker til, gleder meg :) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 21 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 403
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Jeg var innom hos en kompis, han hadde brukt 30mm plater med 20 mm lufspalte på baksiden. Det funket som bare det, og mye av romklangen/romekkoet forsvant.
    Jeg har dekket veggene i mitt rom på denne måten (30mm plater med 20mm luftspalte bak), og synes det fungerer fint. Men det demper nok ikke bassen i noen særlig grad.

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blei en travel kveld på meg, la ut vår gamle bil for salg klokken 1800 og kl 2100 var den borte vekk. Hmm mulig jeg satte den litt billig

Uansett så har jeg fått gjort litt i kinoen, pusset noe sparkel og malt 1 strøk i taket, just ferdig med det.
    Imorgen tar jeg 2 strøk, så er det veggene sin tur. Ligge i rute for å bli ferdige i helgen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumi
    Det blei en travel kveld på meg, la ut vår gamle bil for salg klokken 1800 og kl 2100 var den borte vekk. Hmm mulig jeg satte den litt billig

Uansett så har jeg fått gjort litt i kinoen, pusset noe sparkel og malt 1 strøk i taket, just ferdig med det.
    Imorgen tar jeg 2 strøk, så er det veggene sin tur. Ligge i rute for å bli ferdige i helgen
    Selger du i disse tider en bil på tre timer, så er det garantert for billig!
    Bil tilside; kinoen begynner jo så avgjort å likne en sådan! Heldig er du, som har såpass areale til disposisjon!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Scrooge: Spennende , hva har du kjørt da?
    Silverstone har jeg aldri vert på, er en legendarisk bane dette her. Hørt det er mye myr og graps når man går rundt banen, stemmer det?
    Jeg har vert på Hockenheim 1 gang og Spa 2 ganger, og regner selvfølgelig at du har vert der også

Jeg kjørte tidligere Go kart men på ett mye mindre nivå enn du har kjørt.
    Hadde ikke råd til å reise bort på konkurranser, så det ble med den lokale banen, og Evje engang.
    Kjørt samme som deg; Gokart. Nærmere bestemt i en klasse som i sin tid ble betegnet som "klasse A Int", dvs med 100ccm motorer, og en kart uten gear. Og som faktisk er innfallsporten for de aller fleste F1-sjåførene! Men det vet du jo, ganske sikkert. ;-)

Silverstone er slett ikke ille, i det øyeblikk man kommer seg innenfor gjerdene! Da er det asfalterte områder "all the way", med tilhørende "vannhull". ;-)
    Spa er som en sølepytt å regne, i forhold!

Og bare for å ha "tømt bøtta", mtp selvskryt: Høyst overraskende, ble jeg i fjor, like før årsskiftet, kontaktet av Norsk Bilsportsforbund, som hadde funnet meg verdig til et kandidatur til medlem av "Gullrattet"!
    I denne utmerkelsen ligger det et kriterium om at man har gjort seg særskilt bemerket innenfor nasjonale og internasjonale resultater, og som formannen i komiteen, ikke ukjente Holm Jacob Matheson, hadde funnet meg verdig til.
    Og det er jo ikke så gæli, mtp at Petter Solberg, Martin Scanche m.fl, befinner seg i samme "sekken"!
    Tro meg: Jeg føler meg faktisk beæret, ikke minst fordi jeg avsluttet min karriere for over 30 år siden!
    Godt at noen har store nok "spader"!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja, jeg kjørte da samme klasse som deg, Formula A het den når jeg kjørte. Hadde 20000rpm på Rotaxen, hehe.

Nei jeg må ned i hullet å flikke etter sparklingen, det er noen hakk her og der.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Selger du i disse tider en bil på tre timer, så er det garantert for billig!
    Bil tilside; kinoen begynner jo så avgjort å likne en sådan! Heldig er du, som har såpass areale til disposisjon!

Vet ikke om den var så billig, det kan dere avgjøre: NB den er ikke så blank i virkeligheten:
    FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja, jeg kjørte da samme klasse som deg, Formula A het den når jeg kjørte. Hadde 20000rpm på Rotaxen, hehe.

Nei jeg må ned i hullet å flikke etter sparklingen, det er noen hakk her og der.
    20.000? Ikke dårlig det!
    I "min tid" måtte vi nok nøye oss med 16-17.000, selv om jeg med min kortslagsmotor av merket DAP (De Angelo Parilla), nok skremte vettet av mang en konkurrent. For jeg visste jo å utnytte dette!
    Du skulle bare sett trynet på Lasse Forsman, (en meget meritert svensk jører, og som tragisk ble drept i en flyulykke i Italia for noen år siden), da jeg passerte svenskene´s depot i Finland, under et EM. "Det KAN jo inte hålla", utbrøt han ovenfor sin mekaniker da jeg passerte ham.
    Men det gjorde det faktisk! I alle fall inntil min tyskbygde "Taifun"-kart fra Fritz Schoefer fant det for godt å bryte sammen.
    Da hjelper det jo lite, om "snurra" går som en Scud-rakett!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe hørtes konge ut

Savner kart tidene, og har vurdert å handle 100 rotax max for morro skyld, men er nok tvungen til å prioritere litt andre ting for øyeblikket. 100rotax max er en klasse med lavt drivts budsjett og slure kløtsj, med selvstarter som er ganske praktisk når du er alene.

Da var jeg ferdig for ikveld og fått flikket noen små hakk.
    Ses imorgen engang

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørt samme som deg; Gokart. Nærmere bestemt i en klasse som i sin tid ble betegnet som "klasse A Int", dvs med 100ccm motorer, og en kart uten gear. Og som faktisk er innfallsporten for de aller fleste F1-sjåførene! Men det vet du jo, ganske sikkert. ;-)

Silverstone er slett ikke ille, i det øyeblikk man kommer seg innenfor gjerdene! Da er det asfalterte områder "all the way", med tilhørende "vannhull". ;-)
    Spa er som en sølepytt å regne, i forhold!

Og bare for å ha "tømt bøtta", mtp selvskryt: Høyst overraskende, ble jeg i fjor, like før årsskiftet, kontaktet av Norsk Bilsportsforbund, som hadde funnet meg verdig til et kandidatur til medlem av "Gullrattet"!
    I denne utmerkelsen ligger det et kriterium om at man har gjort seg særskilt bemerket innenfor nasjonale og internasjonale resultater, og som formannen i komiteen, ikke ukjente Holm Jacob Matheson, hadde funnet meg verdig til.
    Og det er jo ikke så gæli, mtp at Petter Solberg, Martin Scanche m.fl, befinner seg i samme "sekken"!
    Tro meg: Jeg føler meg faktisk beæret, ikke minst fordi jeg avsluttet min karriere for over 30 år siden!
    Jøss Jan! Du overrasker...dette er det virkelig lov å skryte av

Sorry OT Schumi! Ser meget lovende ut denne kinoen etterhvert..litt av en boltreplass du har :-D Mtp taket: jeg tabbet meg ut i kinoen her hjemme. Tror jeg har 4 strøk, men likevel er det blitt "tørre områder", kanskje pga lite maling eller gips som trakk mye mer enn jeg trodde. Sparkelskjøtene er også til dels synlige. Det jeg prøver å si er at tak er kritisk, så hvis du ikke har gjort det før (noe jeg regner med du egentlig har mtp resten av huset), så vær nøye, nøye, nøye...

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med Gullrattet Scrooge...det er en ekslusiv klubb å være i!

....og Schumi, kinoen din begynner virkelig å ta form her. Flott tråd med masse gode bilder og forklaringer underveis, gleder meg til fortsettelsen!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:shock: Du verden, dette har jeg ikke fått med meg du skrev igår, det er absolutt noe du kan skryte av! Gratuelere så mye!

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jøss Jan! Du overrasker...dette er det virkelig lov å skryte av

Sorry OT Schumi! Ser meget lovende ut denne kinoen etterhvert..litt av en boltreplass du har :-D Mtp taket: jeg tabbet meg ut i kinoen her hjemme. Tror jeg har 4 strøk, men likevel er det blitt "tørre områder", kanskje pga lite maling eller gips som trakk mye mer enn jeg trodde. Sparkelskjøtene er også til dels synlige. Det jeg prøver å si er at tak er kritisk, så hvis du ikke har gjort det før (noe jeg regner med du egentlig har mtp resten av huset), så vær nøye, nøye, nøye...

Ikke noe å være sorry for Er bare moro med litt avsporinger av og til.

Jeg har faktisk ikke malt tak selv i huset, det hadde vi folk til å gjøre. Ser at jeg gjerne skulle hatt grunning først men skal prøve med på strøk 2 nå og være næye. Tror nok det skal mye til å få det feilfritt, spesielt med en slik mørk farge. Jeg hadde en maler til å sparkle og pusse store deler. Alikevel så jeg merker som ikke var sparklet da fargen kom på.

Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Grattis med Gullrattet Scrooge...det er en ekslusiv klubb å være i!

....og Schumi, kinoen din begynner virkelig å ta form her. Flott tråd med masse gode bilder og forklaringer underveis, gleder meg til fortsettelsen!

Takk for tilbakemeldingen din, er motiverende med fine ord

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir veldig bra, og jeg ser frem til å se det endelige resultatet.

Hvordan festet du takboksene i gipstaket? Jeg skal selv lage takbokser i min hk og jeg er litt usikker på hvilken fremgangsmåte som vil være best.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo som snarest få lov til å takke for gratulasjoner, og nå LOVER jeg å ikke nevne et pip mer om motorsport og beslektede greier her i tråden!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Dette blir veldig bra, og jeg ser frem til å se det endelige resultatet.

Hvordan festet du takboksene i gipstaket? Jeg skal selv lage takbokser i min hk og jeg er litt usikker på hvilken fremgangsmåte som vil være best.

Tusen takk for hyggelig kommentar

Jeg har brukt veggbokser for stender i taket, og de bare slås inn i treverket, bare pass på at de vil ligge gjevnt med ferdig tak.

Da er strøk 2 ferdig, ser for meg 2 strøk til. Har malt med 18cm bred rulle til nå, men måtte ned i butikken for mer maling da jeg er redd å gå lens imorgen. Kjøpte da 25cm bred rulle. (noe jeg skulle gjort for lenge siden)

Da må jeg snart gjøre meg klar til kaffe besøket, så er det på an igjen senere ikveld. Begynner å tvile litt på om jeg klarer 2 strøk til i taket, og ett på de 3 veggene før helga tar slutt

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig pent dette rommet ditt. Fargene passer bra sammen, og funker nok bra som "kinofarge"

Mer motorsport, flott med Button i Pole Position i dag, ser ut til å kunne bli en riktig spennende sesong.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Utrolig pent dette rommet ditt. Fargene passer bra sammen, og funker nok bra som "kinofarge"

Mer motorsport, flott med Button i Pole Position i dag, ser ut til å kunne bli en riktig spennende sesong.

Hyggelig å høre Denonbuster

Ja Button på pole, og Barris på andre, ser ut som MR Brawn kan sakene sine.
    Bra me Vettel på 3, skal bli kjekt imorgen tidlig

Nå skal jeg bare spise litt så setter jeg igang med strøk 3

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo som snarest få lov til å takke for gratulasjoner, og nå LOVER jeg å ikke nevne et pip mer om motorsport og beslektede greier her i tråden!
    DET tror jeg både du og flere må spise i seg flere ganger i denne tråden med tanke på de erfaringene som folk her åpenbart har :wink:

Tipper vi ser første bildet av lerret med en bil på (ikke Lightning McQueen!)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    DET tror jeg både du og flere må spise i seg flere ganger i denne tråden med tanke på de erfaringene som folk her åpenbart har :wink:

Tipper vi ser første bildet av lerret med en bil på (ikke Lightning McQueen!)

Skal ikke se vekk ifra det

Da var 3 strøk i tak ferdig, nå venter jeg på tørken for å se om jeg trenger 4 strøk. Fikk også tatt ett topp strøk på fremveggen, så da er den ferdig.
    Nå skal jeg grunne bakveggen før den blir tapensert.
    I morgen får jeg ta side veggene.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått til målet mitt pluss litt til.
    3 strøk i taket, 1 topp strøk på side veggene og frem veggen, samt ett grunnings strøk før tapeten på bak vegg.

Taket er ikke helt ok enda, bandet i den ene skjøten må fikses. Det kommer maleren til å gjøre neste helg eller i uken. Litt sparkling må til på kassene da jeg har pusset for dårlig, dette skal også maleren ta seg av.
    Så tar jeg ett strøk i taket og satser på at det er ferdig.

Nå er planen å finne tapet og gulv samt finne lister som jeg kan male.

Active mikkel rev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått til målet mitt pluss litt til.
    3 strøk i taket, 1 topp strøk på side veggene og frem veggen, samt ett grunnings strøk før tapeten på bak vegg.

Taket er ikke helt ok enda, bandet i den ene skjøten må fikses. Det kommer maleren til å gjøre neste helg eller i uken. Litt sparkling må til på kassene da jeg har pusset for dårlig, dette skal også maleren ta seg av.
    Så tar jeg ett strøk i taket og satser på at det er ferdig.

Nå er planen å finne tapet og gulv samt finne lister som jeg kan male.
    ser fint ut det her.du bruker 02 i tak vel?da blir det garanter bra.4 strøk?oi.holder med to strøk..(kanskje lett og si for en som er maler)

Side 12 av 21 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •