Schumi: Starter opp om noen få uker til, gleder meg :) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 21 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 403
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror faktisk det hadde vært kult med et monster i stedet for mønster på bakveggen jeg!

Kanskje ikke et kakemonster, men et mere skummelt et? (Ikke at kakemonsteret ikke er skummelt men... du skjønner sikkert)

Printe monsteret ut på transparent papir, låne en overhead, projisere monsteret/mønsteret på veggen, tegne rundt med 0.5-blyant og så male?

DrE

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg tror faktisk det hadde vært kult med et monster i stedet for mønster på bakveggen jeg!

Kanskje ikke et kakemonster, men et mere skummelt et? (Ikke at kakemonsteret ikke er skummelt men... du skjønner sikkert)

Printe monsteret ut på transparent papir, låne en overhead, projisere monsteret/mønsteret på veggen, tegne rundt med 0.5-blyant og så male?

DrE

Veldig god idè.....

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke gjort noe igår da det var middags besøk hos svigers, og som vanlig drar slikt ut....

Har fått malt 2 strøk på front veggen med farge navn "pepper sort" fint navn det, men de kan like gjerne kalle det mørk grå!!! :lol:
    Jeg så for meg mørkere, det samme på side veggene. Det er ikke alltid som de blir vist på disse små prøvene du ser i butikken.
    Jeg bytter ikke maling da jeg skal ha grå fargen i taket, og vil nok dempe mye i rommet lysmessig.

Her etter første strøk

Og her etter 2 strøk, ikke helt tørt enda til høyre

Da blir det ikke gjort mer før på mandag, da kommer maleren og skal begynne å sparkle taket. Og siste strøk på veggen tas etter taket er malt slik jeg får dekket over eventuelt smuss fra maling i tak.

Jeg blir selvfølgelig ikke arbeidsledig fordi om, imorgen skal jeg jobbe ute med opparbeiding rundt garasjen (baksiden)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opparbeide rundt garasjen? Herre gi meg styrke... her er det fremdeles 80 cm snø på terrassen. Vi hadde feieren på besøk i går, og jeg måtte måke sti på taket så han skulle slippe å vasse i snøen. Men vi fikk såvidt lirket plass til en stol på terrassen i dag, solen har jo begynt å varme 8)

Vel, jeg synes Sort pepper passer ganske bra til den fargen, grå men ikke grå-grå som i kjedelig. Dette blir flott!

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en veldig fin farge kombinasjon. Sammen med mørkt tak blir dette gull. Stå på videre.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var veldig kjekt å høre tols1 og Denonbuster

@tols1: det er lite med snø her på vestlandet, bare litt vind og kulse.
    Jeg misunner dere som har vinter og sommer, her er det høst og vår

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, men her har vi 8 mnd vinter og 4 mnd dårlig sparkføre . Men det er greit å ha skikkeig vinter.

Newcomer thell sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo veldig bra ut dette Schumi, utrolig hvor mye mer ferdig det ser ut når man får litt farge på veggene.

Jeg vurderte selv "Sort pepper" på frontveggen men da i kombinasjon med "Valmuefrø" på de andre veggene. Utfordringen var å finne en litt lysere farge til taket som sto til disse to. Etter å ha sett på x antall små fargeprøver i butikken som jeg aldri ble helt fortrolig med ombestemte jeg meg og gikk for rene gråtoner, syns det ble håpløst å velge ut fra de bittesmå bitene.

Er spent på å se når du får sparkla og malt taket og får noe på gulvet. Hvilke planer har du for gulvet, forresten?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei thell, takk for tilbakemeldingen

Ja det er ikke lett å finne "rette" farger utav disse små prøvene de har. Men slik det ser ut nå så håper vi det vil passe sammen.

Planene for gulvet er parkett, en mørk farge samt ett stort teppe foran lerrete.
    Da vil det bli mørkt i tak og gulv, og lyst på side veggene. Da akustikk tiltakene blir gjort vil det bli paneler trukket i sort scenmolt, og plassering i tak og side vegger. Jeg tror at tilslutt blir dette ett relativt mørkt rom, med blanding av lyse vegger vil forhåpentligvis ikke dette føles som en bunkers.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres lekkert ut!

Hvilke planer har du for akustiske tiltak? Skal til med dette selv nå og prøver å suge til meg inspirasjon..

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thell
    Hvilke planer har du for akustiske tiltak? Skal til med dette selv nå og prøver å suge til meg inspirasjon..

Jeg ser for meg DIY rammer med rockwoll på 5 cm i, trekt i scenemolt. Plasseringen tenkte jeg å bruke speil metoden. Som går utpå å ha ett speil inntil veggen mens du sitter i sweetspot og lager dempende tiltak hvor du ser HT både i tak og vegger. Mer utover det har jeg ikke tenkt på enda..

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som vi er noenlunde på samme side da, jeg har allerede bestilt 2 pakker Rockwool Akustikkplater. Ser du er fra distriktet så kan jo nevne at jeg bestilte hos Monter Forus. Har byggekonto der og fikk da 18 % rabatt, prisen ble 1038,- for 12 stk 50 mm plater. Skulle bli 86,50 pr. plate, syns ikke det var så værst.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i stavanger er du fra thell?
    Jeg vet ikke om disse rockwool platene har en spesiel karekastikk? Jeg skal få noen 2.5cm plater på jobb, og legge 2 lag. Dette er typen som blir brukt inni store ventilasjons anlegg for å dempe lyden. Er disse greie nok mon tro?

Idag fikk jeg hjelp av ei maler og det treger jeg ikke på, det er utrolig hvor effektivt og fort de som kan sparkle gjør jobben. Hun fikk på 2 strøk i tak og ett på kassene, ett der pga det ikke tørket fort nok før hun måtte dra avgårde. Imorgen blir det lagt på strøk 3.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere typer rockwool plater, de jeg har brukt er de som heter takhimlingsplater. Ellers kan jeg anbefale deg å ha litt luft bak platene, altså ha rammen litt tykkere enn platene. Dempe effekten blir betraktelig bedre.
    Jeg har selv scenemolton trukket utenpå akustikkplatene, men jeg ville brukt frontstoff til høyttalere, enten fra Biltema eller Eltek.

Noe av dempeeffekten forsvant da jeg trakk platene med scenemolton.

Platene på sidene er i en felles ramme, med 50mm luft bak, bakplatene er hver for seg, og uten mellomrom til veggen.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med fagfolk går det unna ja!
    Ellers fikk jeg lyst til å kommentere dette med valg av dempmateriale.
    Tror du langt på vei vil klare deg med ett lag 2,5cm plater av den typen du beskriver, og som er av akkurat samme type som jeg sjøl bruker!
    For min del har jeg kledd platene med et gardinstoff som matcher fargene i rommet, før jeg hengte opp platene på strategisk valgte steder. Og som samtidig fungerer som en slags dekorasjon på veggene!
    Resultatet ble i alle fall over all forventning, og platene dempet alt jeg tidligere hadde av såkalt "flutterekko" i rommet.
    2x2,5cm tror jeg rett og slett er unødvendig!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, det har jeg noe å tenke på moa :S

Jeg har nemlig kjøpt inn scenemolt, 2m bred 20m langt, hmmm. Er det slik at du ville latt være å brukt molten og skaffet frontstoff istedenfor? Jeg har jo brukt 3000kr på molten nå og vil helst ikke bare la den ligge, hehe

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumi
    Akkurat, det har jeg noe å tenke på moa :S

Jeg har nemlig kjøpt inn scenemolt, 2m bred 20m langt, hmmm. Er det slik at du ville latt være å brukt molten og skaffet frontstoff istedenfor? Jeg har jo brukt 3000kr på molten nå og vil helst ikke bare la den ligge, hehe
    Ahh.... kjedelig. Det funker greit, men om jeg hadde gjort dette på nytt, hadde det blitt med høyttaler stoff.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Med fagfolk går det unna ja!
    Ellers fikk jeg lyst til å kommentere dette med valg av dempmateriale.
    Tror du langt på vei vil klare deg med ett lag 2,5cm plater av den typen du beskriver, og som er av akkurat samme type som jeg sjøl bruker!
    For min del har jeg kledd platene med et gardinstoff som matcher fargene i rommet, før jeg hengte opp platene på strategisk valgte steder. Og som samtidig fungerer som en slags dekorasjon på veggene!
    Resultatet ble i alle fall over all forventning, og platene dempet alt jeg tidligere hadde av såkalt "flutterekko" i rommet.
    2x2,5cm tror jeg rett og slett er unødvendig!

Det høres bra ut, da kan jeg lage rammene på 5 cm og ha pusterom bak slik Denonbuster anbefalte. Hvilken tykkelse er det på gardinstoffet ditt? Noe lignende molten kanskje?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Ahh.... kjedelig. Det funker greit, men om jeg hadde gjort dette på nytt, hadde det blitt med høyttaler stoff.
    Uff ja den var litt kjedelig. Noen som har forslag til hva jeg eventult kan bruke denne til? Eller noen som vil kjøpe dette av meg for ein god pris?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumi
    Det høres bra ut, da kan jeg lage rammene på 5 cm og ha pusterom bak slik Denonbuster anbefalte. Hvilken tykkelse er det på gardinstoffet ditt? Noe lignende molten kanskje?
    Jeg var innom hos en kompis, han hadde brukt 30mm plater med 20 mm lufspalte på baksiden. Det funket som bare det, og mye av romklangen/romekkoet forsvant.

Side 10 av 21 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •