skal bygge en vegg der det tidligere har stått en dør...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool skal bygge en vegg der det tidligere har stått en dør...

står lettvegg med en plate der nå, men jeg skal bytte den ut med stendere og gipsplater, altså bygge opp en vegg istedenfor å ha en plate der.

Hva er best å bruke av gipsplater og isolasjon for å oppnå mest mulig demping i romet og hvordan bør denne veggen bygges, noen gode tips?

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    står lettvegg med en plate der nå, men jeg skal bytte den ut med stendere og gipsplater, altså bygge opp en vegg istedenfor å ha en plate der.

Hva er best å bruke av gipsplater og isolasjon for å oppnå mest mulig demping i romet og hvordan bør denne veggen bygges, noen gode tips?
    Har akkurat gjort det samme hos meg.
    Jeg brukte 12 mm gips plater, reisverket brukte jeg 2"2, og vanlig isolasjon inni veggen.
    Veldig viktig at stenderene står med c/c 60 cm slik at gipsen passer.

Vedlagte bildet viser veggen, tilhøyre på bildet er den gamle døren. På andre siden av veggen(det rommet døren gikk inn til) beholdt jeg den eksisterende veggen, og tettet igjen hullet med gips plater og sparklet rundt.
    Ble flott resultat hos meg.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, er det helt uvesentlig hva man bruker for å dempe ned veggen, noen merke eller form for isolasjon som er bedre en annet?

samme med gipsplater, noewn som er gode eller dårlige her?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Ok, er det helt uvesentlig hva man bruker for å dempe ned veggen, noen merke eller form for isolasjon som er bedre en annet?

samme med gipsplater, noewn som er gode eller dårlige her?
    RockWool har noe de kaller "lydplate - for optimal lydisolering samt varmeisolering av vegger og bjelkelag", videre står det "til høyverdig luftlydisolering".

De ser ut omtrent som vanlig glava isolasjon og brukes på samme måten. Jeg har kjøpt noen på 30mm tykkelse, men de kommer i tykkere også. Formatet er 595x1195 mm. Skal legge panel eller gipsplater utenpå, alt avhengig av hva kona bestemmer seg for....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •