Virtuelle hjemmekinoråd...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Virtuelle hjemmekinoråd...

Holder på i SketchUp å modellere min fremtidige hjemmekino løsning, men er usikker på design. Dette bør avklares før jobben starter, og hva er vel bedre enn å ta en syretest her ;-)

Bilde 1 viser kino'n med alle komponenter og dør inn til kino i bakkant til høyre for bakhøytalerne.

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1162594355

Bilde 2 viser det samme, men nå med bakhøytalere helt i hjørnene og dør nærmere inn mot midten.

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1162594355

Hva er best, og hvilke andre generelle råd kan dere komme med før design er spikret? Takker for alle gode innspill her...

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at 1 er mest fornuftig plassering av høyttalerne i et 7.1 oppsett :-)

Andre råd er litt vanskelig å komme med for vi har litt mer å gå ut fra. Fortell mer hva du har for slags planer så skal du se...

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okidoki

Har idag eikeparkett uten gulvvarme, og dette er da j..... kaldt om vinteren. Tenkte derfor på å legge alloc klikk parkett med varme oppå denne.

Vurderte å bruke lydbøyler og lage et rom i rommet for å si det slik, men dette koster penger og tar mye tid, så det eneste som må vurderes er lyddemping av tak. Hva og hvordan vet jeg ennå ikke. Tips?

Vurderer Klipsch høytaler system RF-10, se link:
    RF-10 Home Theater
    samt vurderer å drive disse med Pioneer VSX-AX2AS-S

Utover dette blir det mest mulig å skjule ledninger, legge opp LED downlights, egen strømkurs (holder 16amp?), samt andre lyd-dempende/forbedrende tweaks.

For Projektor vurderer jeg å bygge en hush-box, men med min BenQ PE7700 som jeg har i dag har den for kort kastdistanse til å plasserene den bakerst i rommet, og med en hush-box på 1,5m x 0,50m tror jeg rommet ville blitt seende rart ut. Må derfor etterhvert vurdere ny projektor (1080p ;-))

Utover dette har jeg ikke tenkt så mye, og det er derfor jeg trenger innspill på ting som lyddemping, plassering av utstyr, utstyr m.m.

Det kan sies at dagens HT løsning går på tvers av dette rommet vist på tegningene over, og at det er en bod på 3 x 1,5m der hvor lerretet er plassert i tegningen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •