Farge på vegg....hva synes dere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Farge på vegg....hva synes dere?

Har ei kjellerstue som skal males opp før PJ/Lerret settes inn. Det er 3 små vinduer som kan blendes med f.eks rullegardin. Men hva type farger passer best på vegg dersom en IKKE ønsker et altfor mørkt rom? Er det best med varme eller kalde farger ifm at rommet også brukes til PJ. Vet selvsagt at jo mørkere farger jo bedre, men jeg ønsker lysere. Passer en stålblå/grå bedre enn f.eks enn varm fersken farge? Erfaringer?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen farge mann, men grå med svært lite glans (02) funker fint.
    (Godt du ikke skal ha hvit (som jo er "tingen" for tiden), maken til steril og kjedelig farge)

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 2002Y eller 2505Y eller noe der omkring? Sjekk ut de verdiene på et NCS fargekart.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satser ganske mørkt på S 4502-Y på vegger, og S 7502-Y i tak og front. Med god belysning så regner med å få det ganske så lyst i alle fall når jeg ikke ser film. Ser for meg noe uplights blant annet.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde egentlig bestemt meg for en mørk rødfarge på veggene, men etter mye søking etter hvilke rødfarge som egner seg blir jeg litt usikker da det virker som om alle anbefaler en gråfarge istedet.

Jeg leste om en hjemmekino i DVD & Hjemmekino for et år eller to siden hvor det var en som hadde røde vegger og sånne grå eggekartongplater på veggene. Noen som vet hvilken hjemmekino jeg sikter til? Har prøvd å finne den igjen på minhjemmekino (har vært inne på den der før) men siden det ikke fins noe søkeverktøy bortsett fra på brukernavn, som jeg ikke husker, er det jo som å lete etter nåla i høystakken.

Så er det noen der ute som har eller har vært i en rød hjemmekino, og påvirker det bildet nok til at jeg bør velge grå istedet? Har lite lyst på et helt grått rom da jeg synes det blir veldig monotont og kjedelig, et alternativ er kanskje rødt tak og grå vegger? Taket skrår ganske mye (fra 1,2m takhøyde innerst til 3,5m ytterst på ca 4,5 meter) og lerretet henger innerst i rommet, sånn at taket ikke vil reflektere mot lerretet like mye som et flatt tak. Veggen rundt lerretet blir uansett dekket med sort høyttalerstoff for å dekke anlegg og høyttalere, som blir plassert bak lerretet (på sidene). Lerretet henger litt ut i rommet fordi taket er for lavt innerst.

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svart ramme

Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Har ei kjellerstue som skal males opp før PJ/Lerret settes inn. Det er 3 små vinduer som kan blendes med f.eks rullegardin. Men hva type farger passer best på vegg dersom en IKKE ønsker et altfor mørkt rom? Er det best med varme eller kalde farger ifm at rommet også brukes til PJ. Vet selvsagt at jo mørkere farger jo bedre, men jeg ønsker lysere. Passer en stålblå/grå bedre enn f.eks enn varm fersken farge? Erfaringer?
    Hei jeg har selv grå vegger,men den veggen som lerretet henger på er matt svart + at jeg har forlengt den svarte veggen ca en meter ut i rommet også taket.Avslutning mot grå vegg og tak har jeg lagt lister,for og få en fin avslutning.Dette er en veldig bra løsning synes jeg selv hvit lerret mot svart vegg er nice.... du ser kun filmen og ikke veggen når du ser film. Vennlig hilsen kyrie

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •