Nytt kjellerprosjekt...!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt kjellerprosjekt...!!

Ja etter et positiv svar fra kommunen er endelig kjelleren min godkjent for boligformål. Skall nå rehabilitere hele min kjeller på ca. 60m2 og av dette har jeg tenkt og lage et AV rom`kombinert med kjellerstue.

Rommet måler ca. 4.5 X 4 meter og har nå en takhøyde på 2.15!

Er ganske nybegynner på både bilde og lyd og byggetekniske løsninger, så mange innspill fra dere hadde vært topp.
    Har lest mye på forumet og er imponert over hva dere her inne kan om AV!

Kjelleren er nå helt uinnredet så skall derfor gkøre alt fra starten av.

Her er noen tanker anngående utstyr og romløsninger jeg har tenkt på:

-prosjektor LG AN110
    - Lyd Philips HTS9800W Omringet av godlyd - Dingz : Dingz Test
    - motorisert lerret
    - Alle kabler og alt av elektrisk vil bli lagt skjult.
    - Gulv: Alloc skipsgulv med varmekabler under.
    - vegger: isoleres og belegges med 2 lag gips. malt i lyse farger (kremhvit)
    -Tak: Isolere i mellom takdragere og avsluttes med 2 lag gips. panel som finish. takdrager vil her bli visende.( bedre takhøyde ). downlights vil bli innfelt mellom dragerne.
    - vinduer: gammle vinduer vil bli erstattet av nye og større. dette for og få mest mulig lys inn når den brukes som kjellerstue. blendingsgardiner vil bli montert for bruk ved AV.

Tanken med rummet er at når det brukes som kjellerstue skall AV utstyret være mest mulig nøytralt. Liker dessuten at det skall være enkelt og stilrent.

prosjektoren skall innfelles i veggen og males i samme farger som vegg. det vil da bli kunn linsen som blir visende og avsløre at det her finner seg en prosjektor.
    Lydanlegget har flate høytalere og spillenheten med forsterker er også flat så alt vil henge på vegg.

Håper noen kan komme med noen komentarer og tips da. Er sikkert mye jeg ikke har tenkt på og mye jeg bør gjøre annerledes..

Bilder av prosjektet vil bli lagt ut når jeg for startet!

Newcomer Knekten sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke en alternativ løsning for å få prosjektoren skjult være å benytte seg av en plassplate (som er laget for formålet) forran linsen og en ramme i rommets farge rundt? Da slipper du å male prosjektoren og veggen vil vel se mer helhetlig ut?

Har du tenkt litt på å kanskje legge noen tykke tepper eller liknende på gulvet?

Lykke til! Dy får legge ut bilder så vi får fulgt med.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei knekten og takk for tipsene!

Jo, det er vel ikke så dumt det med plassplate. mulig det er enklere og lage også. Så skall ta dette med i vurderingene videre!

Når det gjeller tepper hadde jeg tenkt og i alle fall ha 1 teppe, men ikke som dekker hele gulvet. vill at skipsgulvet skall vises noe også.
    Vill jeg tape mye i forhold til lyd ved og ikke dekke helle gulvet med teppe?

Newcomer Knekten sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente "glassplate". Sorry.

Er litt redd for å uttale meg for mye om tepper. Det jeg har er ganske stort, men dekker langt fra hele stuegulvet. Får se om noen med mer erfaring kan svare på dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •