Canal Digital og tv i 2 forskjellige rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer tendenfan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital og tv i 2 forskjellige rom

Har sett at Cd nå tilbyr at man kan få 2 dekodere (mot å betale en del ekstra) slik at man kan se forskjellige kanaler på ulike tv'er i huset. Jeg skulle gjerne hatt muligheten for å canal+ på begge mine tv'er, men har ikke behov for å se på 2 forskjellige kanaler samtidig. Skal jeg se på c+ sport er det greit at denne blir vist på begge tv'ene.

I forbindelse med oppussing tar jeg ned prosjektoren og erstatter denne med 2 x lcd flatskjermer. En til stua og en til soverommet. Som dere ser ut fra tegningen er inntaket for kabeltv merket med en liten rødt runding i hjørnet. Herfra skal jeg strekke kabelen inn til CD dekoderen/evt videre til receiveren. Alt til nå er greit. Men jeg ønsker som sagt å sende dette signalet videre til tv'n på soverommet også. Så hva er den smarteste måten å gjøre dette på?

Veggen mellom stua og soverommet er lettbetong, så jeg ser for meg at jeg skal bore et lite hull og trekke evt kabel gjennom.

Kan noen komme med gode forslag til tilkoblinger slik at jeg oppnår det jeg ønsker?

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cd

Hadde jeg vert deg hadde jeg ringt CD og sagt du vill ha mulriromsløsning...da får du en ekstra tuner for kroner 10 (slipper nye avgifter og betale kortavgift) da sender de en tuner (med kort) i posten..visst du ikke har LNB med 2 eller flere innganger sier du bare att de skal sende en ny LNB,det har da 4 utganger og koster kroner 300..Så du betaler kroner 310 totalt,og etter dette betaler du 50 kroner i mnd for og ha dette..

Eller så kan du se på denne linken :

Diskusjon.no - Forum -> GUIDE: Slik får man parabol i flere rom

Den men trådløs overføring hjelder vel litt mere for deg enn det første jeg sa..men personlig ville jeg valgt den øverste i og med du kan bytte kanaler som du vil uten at det påvirker tven i det andre rommet

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene sålangt. Men guiden du henviser til gjelder for parabol, mens jeg har kabeltv. Jeg bor i blokk og hos oss er kabeltv inkl. i husleien. Er litt usikker på hvordan CD stiller seg til prissettingen av en ekstra dekoder. Jeg er i utgangspunktet interessert i å abbonere på minst mulig ekstra. Jeg har ikke behov for Canal+ på begge rom da jeg ikke kommer til å se på begge tv'ene samtidig.

Noen flere innspill?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD dekodeen har bare 2 scartutganger. Vil jeg kunne kjøre en scartkabel fra dekoderen til receiveren og spre signalet ut fra reciveren til de to tv'ene? Tenker da på via s-video eller hdmi

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •