Fjerne strølys, hvordan??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fjerne strølys, hvordan??

Hei!
    Har en Ikea Oppli stereo benk og ettersom det har blitt noen komponenter inni den og at det kommer til å komme enda flere så trenger jeg hjelp til å få vekk alt strølys..
    Er det en genial måte man kan gjøre dette her uten å flytte alt utstyret en annen plass eller kjøpe ny benk?
    Dama har dessverre en del ord med saken å gjør ettersom hun vil at det skal sjå bra ut her (det vil jeg også såklart), jeg synst at sånn det ser ut nå med tanke på frontveggen er ideelt for vår del men såååå kommer irritasjonene.

Sitter å ser på film på min HD-DVD spiller og jeg klarer rett å slett ikkje å kose meg med filmen skikkeli når spesielt HD-DVD spilleren (som ikkje man kan dimme lysene på) lyser veldi bra opp..

Finst det noen geniale måter til å få dette til? Evt modifisere benken min litt..

Synst selv at jeg var ganske genial når jeg kom på at jeg kunne skjære til ett sort pleksi-glass som kunne dekke hele fronten på benken å fjerne strølys MEN etter jeg lånte meg ett pleksiglass fra jobben så viser det sej at komponentene ikkje klarer å registrere når jeg trykker på fjernkontrollen og da må jeg røyse meg hver gang jeg skal trykke på pause eller skru opp lyden eller sånne ting, noe jeg fant ut bare etter 1 film at det hadde gått..

Hadde vert evig takknemmelig for gode tips!

Takk! =) =)

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Hei!

Sitter å ser på film på min HD-DVD spiller og jeg klarer rett å slett ikkje å kose meg med filmen skikkeli når spesielt HD-DVD spilleren (som ikkje man kan dimme lysene på) lyser veldi bra opp..

Takk! =) =)
    På min HD A1 så kan jeg da dimme/slå av lyset på displayet. Sitter en liten blank knapp helt nederst på fjenkontrollen som det står "dimmer" på

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! forstår ikkje hvordan det er mulig at jeg ikkje har sett den der! Da er det bare alle små strølys da, bruker dere bare en liten sort teip over dei standby lysene eller er det mulig å få dem av på en annen måte?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    INGEN som har noen tips??

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en rull mørk sotingsfilm for bilvinduer på biltema, legg et eller flere lag over diodene. Litt knotete og få til, men kutter du alt i riktig størrelse vises det ikke. Og det beste er at man kan fjerne det hvis man vil.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en form for gardin ned fra toppen av benken til gulvet, da kan du velge når det skal være mørkt.. og når lekkerbiskene skal vise sine beste sider. Et godt eksempel på at slikt kan gjøres både pent og fornuftig, må vel være kinoen som hadde rep. i Hjemmekino for ikke så lenge siden, med et heftig bar rom i forkant. Mener det var der:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    problemet blir at komponentene ikkje reagerer når ej trykker på fjernkontrollene..

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo skaffe et sånt IR-system som er lagt for å kunne kontrollere anlegget fra flere rom og bare montere et øye et sted som du lett treffer med fjernkontrollen, og en sender bak gardina/pleksiglasset.

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    [...]Et godt eksempel på at slikt kan gjøres både pent og fornuftig, må vel være kinoen som hadde rep. i Hjemmekino for ikke så lenge siden, med et heftig bar rom i forkant. Mener det var der:wink:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Nobleman

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0