Hei. Jeg har nylig satt opp nytt hjemmekino rom. Problemet mitt er at det er skråtak (loftsstue), og prosjektoren blir hengende veldig lavt. I frykt for at noen kommer til å skalle ned prosjektoren, men påfølgende hode og prosjektor skader. Høyden opp til bunn av prosjektor er ca 160cm.

Bak bakveggen, er det et rå loft. Og en mulighet er å plassere prosjektoren der. Da kan jeg borre et hull i veggen, og plassere inn en glass/plexi plate der. Da blir både problemer med støy, og uheldig lav takhøyde løst. Men dette er da et uisolert rom, og er neppe sunt for prosjektoren. Minusgrader om vinteren, og mulighet for ganske høy temperatur om sommeren (plassering rett under tak). Temperatur svigninger og kondens blir sikkert også et problem.

En annen mulighet kunne vært å plassert prosjektoren lenger ut mot siden av rommet siden HitachiPJTX200 har horisontal justerin av bildet. Men dette skal gi dårligere bilde såvidt jeg har hørt. Er dette en aktuell løsning?

Jeg trenger litt tilbakemelding på hvilke løsninger dere ville vurdert i mitt tilfelle?

Se vedlagt pdf for tversnitt av rommet:
Vedlegg 13053
Råloftet er ikke påtegnet, men det er bak sitteplassene.