Lekte ut en vegg i en bettongblokk.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Lekte ut en vegg i en bettongblokk.

har store problemer med alt for mye bass og kraftig etterheng i mitt lille hifirom i min blokkleilighet, har sittet en dør i den ene veggen før som er tettet igjen bare med en plate(lettvegg) mulig dette er mye av det som ødelegger lydbildet. skal sette opp stendere og bygge en vanlig vegg der og isolere...men når jeg samtidig er i gang lurer jeg på å lekte ut hele den langveggen, isolere og sette på gipsplater. Hvor bra vil dette fungere om jeg gjør det bare med denne langveggen, og det er samme vegg som høytalere står inntil (med bassporten) er dette i tilfelle den rette veggen å lekte ut /isolere eller er det modtsatt vegg som er viktigst.

Dette er jo endel jobb , men håper det kan roe ned etterhengen jeg har i den alt for kraftige bassen i rommet.

Om noen har en god måte å sette opp veggen på så tar jeg også imot tips

Takker for svar.

Audiofil.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noen som kan hjelpe meg med å se hva som er feil i dette rommet, Kan det være den buede porten ut til stuen som fremhever bass så volsomt, eller er det noe annet??

Går snart igang med å lekte ut den ene langveggen og kle den med gips plater, noen tips til om dette hjelper?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forslag 1. - Skru ned på bassen...:-?

Men den glatte murveggen er neppe noe fordel, prøve å kle den inn med tunge tykke gardiner for å se om det blir noen forskjell før du begynner på noen byggejobb....
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •