Trenger noen råd ang rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger noen råd ang rom

Heisann godtfolk !

Trenger noen råd her.

Jeg bygger meg nytt hus og i den anledning så har jeg satt av et rom til kino/kontor.

Problemet mitt er jo at dette rommet blir vegg i vegg med konas og mitt soverom. Ja regner med at dere ser utfordringene her.

Jeg har egentlig kommet langt nok på budsjettet til at fordyrende elementer har jeg ikke store muligheter til å imøtekomme. Det jeg tenker på er å få det lydmessig ganske lukket på dette rommet.

Da spør jeg er det noen som har enkle og gode tips å komme med til meg i den anledning ?

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    lag et rom i rom løsning, som ikke forankres i huset, men som hviler på 20mm rockwool plater.

legg komplett spongulv, monter stenderme i det nye rommet kun på gulvet 2-3 cm fra den opprinnelige veggen, slik at det blir en liten luftespalte.

på innsiden av den opprinnelige veggen kan du godt bruke 6/9mm gips istedet for 13, da disse demper forskjellige frekvensområder. på de nye veggene innenfor bruker du 2lag 13mm gips, helst på hver side, men det er ikke alltid lett.

Taket legger du oppå de nye veggene, og forankres ikke i den eksisterende taket.

Dette gir et rom som er komplett avskilt fra resten av huset, i sammensetning med en skikkelig dør, så skal det bli en meget bra løsning...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •