Nytt tak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Nytt tak

Newcomer janstokk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt tak

I overetasjen har det vært en lekkasje så hele taket i kjelleren der hjemmekinoen står må skiftes ut. Er det noen som har tips om hva som er smart å gjøre med tanke på lyd og lys for å få en enda bedre kino? Tenker da spesilet på at lyden ikke blir spesielt hørbar i overetasjen og at lyden blir bedre i selve rommet.

Har sett på spotter fra IKEA, 3 stk for 89 kr. Er dette noe bra eller bør jeg satse på annen belysning?
    Takker for gode råd

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruk lydbøyler og to lag gips, samt isolasjon for å dempe lyden mot overetasjen. Gips i seg selv er også gunstig for akustikken i et kinorom da det demper gjenklang i rommet noe.

Dersom du lager en slik såkalt lydhimling, bør du ikke "punktere" denne med innfelte downlights, da lyden vil kunne slippe igjennom.

Når det gjelder spotter fra IKEA er jeg ingen ekspert, men jeg tror kanskje at jeg ville ha satset på kvalitets-spotter fra f.eks www.elhandelen.no, www.deltanett.no eller www.elektroimportoren.no. Har hatt spotter fra IKEA over kjøkkenbenken, og de ble ekstremt varme, helt til sikringen gikk. Det viste seg når jeg skrudde opp at plasten rundt ledningene hadde smeltet slik at lederne hadde kortsluttet...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •