Forslag til AV på baderom?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Wold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til AV på baderom?

Hei alle sammen!

Jeg er på jakt etter noen tips og forslag.

Vi renoverer for tiden et baderom og i den sammenheng har vi bestemt oss for at vi skal ha innfelt tv/stereo i vegg og høyttaler i taket.

For å være litt mer spesifik skal vi ha en 20'' HD-Ready LCD TV innfelt i veggen overfor enden av massasjebadet. Under TVen har vi sett for oss en stereo receiver og DVDavspiller – dette også i veggen, skjult bak frostet glass.

Fra forsterkeren vil det gå kabelrør opp gjennom veggen og ut til midten av taket hvor vi har sett for oss en B&W stereohøyttaler, eller liknende (BOSE?).

Forsterkeren trenger ikke være spesielt kraftig, men den må være sort og helst så flat som mulig, men det viktigste er at den bygger så lite som absolutt mulig i dybden. Det samme gjelder DVDavspilleren.

DVDavspilleren må og ha digital video ut for tilkopling til TV.

Jeg spør;

Dersom dette var ditt bad, hvordan ville du løst dette?
    Hvilke produkter ville du selv valgt, og hvorfor?

Tusen takk

Med vennlig hilsen,
    H. Wold

Newcomer GjeEsp sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilevision

Hei. Har vært inne på samme tanken selv og ser fukt og kondens i forhold til el-apparater og bad som den største utfordringen. Etter å ha lett litt på nettet kom jeg over Tilevision. Virket ikke så dumt men koster mer enn hva jeg hadde planlagt å bruke. Her er ihvertfall en link så kan du sjekke det ut selv: http://www.tilevision.no/
    Mvh Gjert

Newcomer Wold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Gjert,

Takk for info.

Ang. fukt så regner jeg med at det bygges en kasse med ventilajon bak i veggen, slik at vi skiller av frontenpanelet i TVen med en tynn gjennomsiktig plate i plast eller glass, ala det mobiltelefoner, PSP osv. har.

Det eneste som blir utsatt for kondens og fukt blir slik jeg ser det kun høyttaleren i taket. Men det finnes jo også takhøyttalere for våtrom.

Med hilsen,
    Wold

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •