Elko Matic, Elko Home Link, skjermet strøm kabel og balansert kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elko Matic, Elko Home Link, skjermet strøm kabel og balansert kabel

Jeg holder på å totalrenovere/bygge ny leielighet, og vurderer å bruke Elko Home Link for distribusjon av TV, bilde, data i leieligheten. Er der her noen som har erfaring med dette systemet? Eller har erfaring med andre lignede systemer?
    Elko Matic er vurdert å brukes til lys, varme og alarm styring. . Er der her noen som har erfaring med dette systemet? Eller har erfaring med andre lignede systemer?

Er også på jakt etter god og rimelig skjermet strøm kabel for lyd, bilde og data kontakter.
    Planene er å sette opp et eget ”underskap” med egen kabel til El. skapet i bygget med egen skille trafo og strøm filter.

Hvem er det som leverer en god og rimelig balansert signal kabel? Skal ha balanserte kabler til vegg uttak for forsterkerne som skal drive høytalerene.

På forhånd takk

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til lys/stikk ( sterkstrøm) så vil jeg anbelfale å bruke HAGER sitt eib system. Det er genialt enkelt og du har ALLE muligheter til å sett opp forskjellige lys settinger. Jeg mener at dette er det absolutt beste systemet til sterkstrøm en annen fordel er at det er det "billigste" også!

Men igjen til svakstrømmen tror jeg nok at Elkolink er det beste.. problemet til elko på sterkstrømsiden er det nok litt for dyrt.,

Newcomer torgeir sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har erfart elkolinksystemet, og vært med å sette det opp et par ganger. Det er bare et gjennomført elegant system. Fikk ordnet med et cctv med kamera ved inngangsdøra og en avmodulator, slik at en fikk sett kameraet på egen kanal på tv'en

Elko matic er jo også et bra system, men koster sine kroner. Får jo satt opp og programmert det akkurat slik en selv ønsker med forskjellige lyssettinger og kontroll på det meste.

Skal inn i en ny leilighet om ca. ett år, da blir det ihvertfall elko link system. Og om pengene strekker til, så blir det elkomatic

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg mener fortsatt at til til sterkstrøm så er Hager et "bedre" system!! det burde ha vært geni erklært og det koster nesten ingenting iforhold til elko sitt...

Men ELKO er ikke dårlig! Elko er reddningen for oss norske elektrikkere.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldingen, jeg faar kjoept utstyret direkte hos grosist, men hvor mye billeggere er Hager suystemet? Hvis de kjoere paa bus er det EIB busen? Hvet du om det er kompatibelt med annet EIB utstyr, saa vidt jeg vet er Elko systemet EIB. Har tenkt aa bruke Elko Plus designserien paa brytere og kontakter.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hager sitt system er ca 20-40 % billigere tror jeg!! og med hager systemet kan du fint bruke elko sitt utstyr!! det er en "modul" som du forsyner med strøm som blirt koblet inn til bryterne!!

Så JA du kan bruke Elko pluss sammen med HAGER!! det er det som er det geniale med hager!! det er en module med ledninger som du kan koble til hvilken som helst bryter!!

EDIT:: jeg er ikke hager selger jeg har brukt det på et par boliger og har forelsket meg! og i alle boligene så har det blitt brukt sammen med elko pluss!!

EDIT 2: om du får det rett fra grosist så er det jo bare å spørre

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rabagast
    Jeg holder på å totalrenovere/bygge ny leielighet, og vurderer å bruke Elko Home Link for distribusjon av TV, bilde, data i leieligheten. Er der her noen som har erfaring med dette systemet? Eller har erfaring med andre lignede systemer?
    Elko Matic er vurdert å brukes til lys, varme og alarm styring. . Er der her noen som har erfaring med dette systemet? Eller har erfaring med andre lignede systemer?

Hei,
    Kontakt meg via AS Søgaard Elektriske & Co - Forside . Vi er eksperter på Elko Matic løsninger.AS Søgaard Elektriske & Co - Smarthus

Mvh Elektriske

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er klar over at innlegget er 5,5år gammelt..?

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle akkurat si det samme, denne "selgeren" er tydeligvis ikke helt våken...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •