Smallhandz dedikerte hjemmekino. Endelig ferdig! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 116 av 116
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette ble bra, godt jobba!
    Hva synest du om bildet på den nye duken, og lydbildet med senteren bak?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever du noe moire etter at du vridde duken? Og hvilken ramme er du har der?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ramma er ei aluminiumsramme fra lissau.

Bildet ble bra med smx duken, mye punch og sortnivået virker til å være litt bedre. Virker som smx duken har litt høyere gain enn den gamle lissau duken. Kan kanskje være det som gjør at sortnivået fremstår som bedre.

Lydbildet ble utrolig bra, stemmer kommer ikke lenger bare fra "midten" av lydbildet, men faktisk fra munnen til skuespillerene.
    Trenger ikke lenger å lure hjernen til å tro at dialogen kommer fra munnen til skuespillerene og ikke fra et punkt rett nedenfor lerretet.
    Dette gjorde derimot at eg ble observang på et lite synkroniseringsproblem mellom bilde og lyd som eg ikke har lagt merke til tidligere.
    En liten tur innom menyen i surround prosessoren for å justere delay fikset dette.

Bildet ble som sagt bra, men det er antydninger til litt mer "uro" i bildet med det nye lerretet. Spesielt i lyse scener med langsomme panoreringer ble det klart at det er tendenser til litt yring/uro i bildet.
    Hvis eg stikker nesen helt opptil lerretet uten bilde på er det veldigt uroligt å se på, og det er litt av den samme effekten som eg ser igjen med bilde på lerretet.
    Men nå er det ikkje sånn at det er et stort problem, men bildet var litt glattere og roligere med det gamle lerretet.

Det var en del små striper i lerretet når eg rullet det ut, og nå etter eg har strammet det opp på ramma er stripene fremdeles synlige, -men veldig svake.
    Det er mulig det er det bare er det eg ser, og oppfatter det som uro i bildet.

Nå skal det sies at eg bare sitter 3,5 meter fra lerretet i hjemmekinoen, og det er nok helt på smertegrensen av hva lerretet tåler før perforeringene og det vevde mønsteret blir synlig.

Alt i alt så er eg fornøyd, og kan så langt kalle det en "oppgadering" av hjemmekinoen min. :-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig fin kino du har laget her! Kjenner at inspirasjonen bare strømmer på. :-D Regner med at filmopplevelsene blir mange og gode i dette rommet!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Veldig fin" må vel nesten anses som understatement. Dette var noe av det peneste jeg har sett. Virker godt gjennomført dette Smallhandz. Kommer innom og gir toppscore senere.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du tak i lydtett dør? Gi meg en link?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Homecinema: Ser mye film for tiden ja, og har ennå til gode å se en elendig film i kinoen

Tedditusen: Fint at du liker kinoen min, og toppscore setter eg alltids pris på, selv om det er andre på forumet med mye heftigere utstyr en meg..

Hanspf: Fikk meg lydtett dør ja, fra sweedor, men klarte ikkje å finne døra igjen på nettsidene deres, desverre.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt fantastisk pen kino, Smallhandz. Jeg synes det er så morsomt å se når noen gjør ting annerledes. Og skal man først gjøre noe, skal man gjøre det skikkelig. Veldig bra sammensetning av farger. Måten du har brukt demping og farger er fascinerende og originalt. De lyse møblene er prikken over i'en. Håper du virkelig kan nyte den fantastiske kinoen du har laget.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Utroilg fin kino!!
    Makan til stil, utførsel og finesser for å få til utseende, og akustikk demping i en å samme løsning.
    Tror faktisk dette skal bli den nye Akto kinoen, akurat den samme rå skapen og design, men du har valgt litt freshere farger, og strekt designet til neste steg opp. Det er vel ny motens normer i kinoen din! Noe som meg og andre kan ta i betrakting når vi skal bygge, eller freshe opp våre egene kinoer.

Grattulerer med noe av det beste jeg har sett av hjemme kinoer! Blir spennende å se hva mere du har å by på framover.

Skulle du en dag ha demo, så håper jeg og få komme en tur å se stoltheten din live. :-D

Mvh A.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    ...skal man først gjøre noe, skal man gjøre det skikkelig. ... Måten du har brukt demping og farger er fascinerende og originalt. ..Håper du virkelig kan nyte den fantastiske kinoen du har laget.
    Er veldig enig med deg når det kommer til å gjøre ting skikkelig, når det først skal gjørest. Halv gjordte løsninger blir sjeldent bra.. Det liker eg med stuekinoen din, skikkelig utført og gjennomtenkte løsninger.
    Når det gjelder fargevalg, så har eg forsøkt å begrense antallet forskjellige farger i rommet, og heller latt farger og materialer gå igjen på flere ting.
    Forøvrig så blir kinoen mye brukt, - mest til film, og endel til musikk, men av og til går eg bare inn i rommet og nyter stillheten..
    "Ute av syne er ute av sinn" har eg hørt et ordtak som lyder. Det samme gjelder kinoen, - når nesten alle høyttalerene og mye av elektronikken er skjult, så er det ikke så mye mer enn filmen å konsentrere seg om lenger. Filmene oppleves rett og slett som bedre når hjernen "glemmer" alt om anlegget, og bare konsentrerer seg om filmen. Omtrent som på kino.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    ...Tror faktisk dette skal bli den nye Akto kinoen, akurat den samme rå skapen og design.. Noe som meg og andre kan ta i betrakting når vi skal bygge, eller freshe opp våre egene kinoer.. Blir spennende å se hva mere du har å by på framover..Skulle du en dag ha demo, så håper jeg og få komme en tur å se stoltheten din live..
    Fint du liker kinoen min, men eg tror ikke det blir noen ny Akto kino, (selv om eg var heeelt på nippet til å kjøpe avantgarde horn
    Grunnen er vel det at eg har nok litt lettere for å slå meg til ro med det utstyret som allerede er i kinoen, og heller bruke penger på film og snacks

Er også travelt opptatt med andre ting for tiden.. skal gifte meg om 13 dager, skal bli far i november og skulle absolutt fått fingen ut og malt huset og snekret det gjerdet før sommeren er over..
    I tillegg bistår eg et par andre med deres kinoprosjekt, så det blir begrenset med tid framover til min egen kino.
    Når det kommer til demostrasjoner, så kan det såklart bli ordnet, hvis det er interesse for det. Men bare ikke akkurat i de nærmeste ukene framover..

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smallhandz.
    Takk, alltid hyggelig å kunne være til inspirasjon for andre :-D
    Da gleder eg meg til å se hva du får til i kinoen din. Blir det byggetråd av det?
    Svaret er nå et definitivt JA! -ta en kikk:-D (benytt link nederst på innlegget)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan!

Du har sannsynligvis ikke fulgt tråden om BenQ PE7700 her på forumet. Jeg har en sånn, og har kjøpt kalibreringsutstyr til bilde. Mange er veldig fornøyd med bilde på denne, etter kalibrering. Kanskje dette hadde vært noe for deg også? Har ikke målt en 8720, så en demo på Klepp med dertil hørende kalibrering kunne kanskje vært av interesse? Skal om en stund til med min egen kino i nytt hus, og er stadig på jakt etter nye ideer. Hadde vært genialt og fått sett og hørt dine løsninger!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Såklart!

Såklart er det av interesse å få kalibrert kinoen, fint at noen tar steget og kjøper inn kostbart kalibreringsutstyr!
    Men det er et lite problem.. BenQ en min er helt utav det på lysnivå, så eg må skru brightnessen på max for å kompensere for dette. -med dårlig kontrast som konsekvens. Har sendt mail til BenQ om dette, og det ser ut som eg skal få tilsendt en ny, men kommunikasjonen går veeldig sakte. Håper på en oppklaring i løpet av uka, må prøve å ringe de, for de bruker jo 4 dager på å svare på en mail..

Så du må bare komme innom på demo, men hvis du kan vente til eg får en oppklaring på dette med prosjektoren, så hadde det vært fint. Lite vits i å kalibrere en prosjektor, for så å levere den tilbake till BenQ..

Bor du langt fra klepp?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hommersåk, så det er en passe tur.. Bare gi lyd når du har fått en PJ som funker, så ordner vi biffen!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine greier!
    Ringte BenQ i dag, og de skulle sende en innbytteprosjektor. Tok ca 5 arbeids dager å få sendt den avgårde + et par dager i frakt, så den ankommer nok i slutten av neste uke tenker eg.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •