Smallhandz dedikerte hjemmekino. Endelig ferdig! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 116
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ok Ok!

Er klar over det er lenge siden det har skjedd noe her nå, men har ikke hatt så mye tid til overs i det siste..
    Har sparkla og pussa endel, borret opp huller og montert takbokser til spotlighter.
    Bestilt meg kino møbler i dag, fra hellegjerde. Det ble en komfortabel tre seter bak, og to gode stoler til fremste rekke. Prøvde å google fram bilder, men uten hell.
    Har også bestilt endel produkter fra auralex acoustics, kostet en fot og en arm, men skal hvisstnok være bra greier. Planla å snekre sammen noen hjemmelagede basstraps, men la det på is og bestilte heller noen overprisede ferdiglagede produkter :? Men på den positive siden er dette ting som kommer til å vare "evig" i rommet, i motsetning til prosjektorer og dvd spillere. :-D
    Legger ved noen produktbilder, det dreier seg om venus basstraps, lernd basstraps, 2"studiofoam og en pakke med en diffusor/absorbsjon kombo.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Dette så spennende ut!
    Har planer selv om og begynne med noe slikt, har blitt voldsomt bitt av basillen, bare nå den siste uka samtidig som jeg har drømt om og begynne med egen hjemmekino lenge

Har et kjellerrom som bare trenger og legges parkett på nå, så skal jeg utforske litt her inne på AVF hva som er mulig og gjøre der nede for og få det bra
    Affal, jeg gleder meg, og håper det skal bli en realitet etter hvert

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrlund
    Dette så spennende ut!
    Har planer selv om og begynne med noe slikt, har blitt voldsomt bitt av basillen, bare nå den siste uka samtidig som jeg har drømt om og begynne med egen hjemmekino lenge

Har et kjellerrom som bare trenger og legges parkett på nå, så skal jeg utforske litt her inne på AVF hva som er mulig og gjøre der nede for og få det bra
    Affal, jeg gleder meg, og håper det skal bli en realitet etter hvert
    Alltid kos å bygge hjemmekino :-D men planlegging er viktig, veldig viktig..

Det er det eg har stoppet opp på nå, det er nesten som "the butterfly effekt" når du ikke følger den opprinnelige planen. Hadde feks. planer om å ha en sort skinnsofa, men valget falt på en i lys mikrofiber, og dermed må eg skifte farge på veggene for å få det til å passe.. Hadde tenkt å ha hyller på bakveggen, men nå må eg ha bassabsorbenter i stedet for å få bass i lytteposisjon.. Planlegging er undervurdert!

Har fått en del av auralex produktene i hus nå.. legger ved et bilde av venus basstrap, har 10 av de som skal på plass i kinorommet..

Foreløpig har eg bare satt de opp midlertidig i den gamle "kinoen" rommet måler nå +/- 2,5db fra 20-1000hz :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smallhandz.
    ...legger ved et bilde av venus basstrap, har 10 av de som skal på plass i kinorommet..
    10 stk. av de "små" der?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja faktisk :-D Men bildet lyver.. de er litt større i virkeligheten
    Skal kle hele bakveggen med 6 av de. Resterende skal eg bruke under plattingen med luftrom bak avstemt for å absorbere under 80hz.. målet er å klare meg uten elektronisk romkorreksjon. Litt optimistisk kanskje..

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig! Blir bra å høre hva du synes om investeringene dine når du har fått testet litt.. Hva gjør du med taket?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    målet er å klare meg uten elektronisk romkorreksjon. Litt optimistisk kanskje..
    Ikke nødvendigvis så optimistisk. Leste nylig om noen her på forumet som har +/- 2.5 dB i frekvensspekteret 20-1000 Hz kun vha. dempemateriel. Dvs. her: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ye-bilder.html

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ikke nødvendigvis så optimistisk. Leste nylig om noen her på forumet som har +/- 2.5 dB i frekvensspekteret 20-1000 Hz kun vha. dempemateriel. Dvs. her: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ye-bilder.html

Haha det er meg les litt lengre opp på denne siden så ser du det.
    Men subben min har innebygget rom korreksjon, men den er delt ved 60hz, så eg er fornøyd allerede nå..
    Krever vanvittig mye å få dempet under 80hz uten bruk av resonatorer, men under plattingen har eg nesten 2meter dybde tilgjengelig. 1 meter luftrom og 1 meter med absorberende materiale burde få gang på sakene!

Mattman: Hele taket er kledd med perforert "akustisk" gips for å få litt diffusjon i de høyeste frekvensene, i tillegg skal eg ha en kombinasjon av diffusor og absorbent i en "sandwich" konstruksjon i taket for å ta unna førsterefleksjonene og forhåpentligvis ikke overdempe rommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oops! Mente selfølgelig ikke at globe ER meg, men at han du refererer til er meg
    Bare så ingen misforstår..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha. NÅ ser jeg det. ops:

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og jeg....jeg er Globe! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Globe! :-D du er du og du duger hahahah

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Globe! :-D du er du og du duger hahahah

LOL :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå nærmer det seg!

Har jobbet ganske hardt i helga, men kan selfølgelig ikke finne kabelen til kameraet, så her får dere noen crappy mobil-bilder..

Det er altså lerretet som endelig har komt på plass, og akustikk platene på bakveggen som eg er så fornøyd med.. Og ja, spot lightene er også på plass

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere mobilbilder..

Ja, eg vet det er en skam med mobilbilder, men inntil videre, til eg finner laderen til kameraet mitt, er dette alt eg har å by på! :-?
    Er nesten ferdig med å trekke alle veggpanelene, har flyttet ned anlegget og montert det opp, platespiller og det hele :-D Spiller bra!
    Driver å gjør ferdig siste rest av platået, limer på en "list" i fremkant.. Ikke lenge nå før eg kan nyte min første film i kinoen! :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser vanvittig flott ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Niiiiiice :-D Sånt vil vi sikkert se mer av :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk! :-D
    Det er vanskelig å få fram stemningen i rommet med mobilbilder, men dette blir jo mer som en liten "sneak peek" Skal prøve å få tak i et litt bedre kamera når rommet står ferdig.
    Reiser avgårde til svigers i påske, så det blir ikkje gjordt noe mer før etter helga :? Men en pause fra snekringa er på sin plass det og, begynner å bli en smule drittlei.. :-D

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Detta blir utrolig bra:-D Er i gang med kino som er har omtrent samme mål....gøy å se hva du får til - får mange gode ideer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EXCEL
    Detta blir utrolig bra:-D Er i gang med kino som er har omtrent samme mål....gøy å se hva du får til - får mange gode ideer
    Takk, alltid hyggelig å kunne være til inspirasjon for andre :-D
    Da gleder eg meg til å se hva du får til i kinoen din. Blir det byggetråd av det?

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •