Hvordan ØKE bassen i bassfattig rom ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan ØKE bassen i bassfattig rom ?

Har litt problemer med ekstrem demping av bass i mitt lytterom. Rommer er 3x6,5 m med høytalere plasssert ved kortveggen. Kan ikke flytte så mye rundt på anlegget, så høytalere må stå der de står nå. Har selvfølgelig prøvd å flytte HT nærmere veggen , men uten noe særlig mer bass å spore av den grunn.

Har trepanel i tak og kortvegger og gips/Spon på langvegger.

Tenkte derfor at bassen ville bli bedre ved feks å sette opp en plate eller lignende med hard overflate bak hver HT. Jeg tok tak i det nærmeste jeg kunne finne, en isoporplate av det mer harde slaget, bak hver høytaler med en pute mellom isoporplate og bakvegg, VIPS så var bassen tydelig mer markert, ikke noe BOom Boom bass, men bare mere deilig bass.

Ønsker derfor å spørre om det er andre som lignende erfaringer og ikke minst om tips til valg av matrialer og byggemåte for en mobil "bassbooster "

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk og les litt om såkalte basshjørner, kan være gull verdt i de fleste rom etter min mening:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Basshjørner kan også øke bassen. ? Skal sjekke ut dette "ferdigprodukt" også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •