Er nå på utkikk etter nytt hus. Et godt hjemmekinorom er da et kriterie som må passe ved huskjøp. I den forbindelse tenkte jeg at det kanskje kunne være av verdi å starte en tråd hvor folk kan komme med innspill med tips, råd og vink. Man ser jo på på rommenes størrelse klapper litt i hendene kanskje, hva vet jeg. Kjøper man murhus eller trehus? Bør rommet ligge i kjelleren, 2. etg eller på loftet? Bør rommet ha flest mulig yttervegger? Hva slags vegger? Hva slags gulv? Hvor stor avstand bør det være til nærmeste nabohus (hehe)? Hvordan bør strømmen være lagt opp? Gamle og nye strøminntak/sikringsskap, hvordan bør ting være? Kan man gå rundt å banke på vegger og hoppe på gulv og finne noen indikasjoner på hvordan rommet takler monsterbass fra heftige subber? Hva gjør man med store åpne stuer evt. vinkelstuer eller rom med trappened/oppgang? (Er det fyfy?)

Er jo klar over at man kanskje kan strippe et rom og bygge det opp fra grunnen av for å gjøre det til et godt lydrom. Men hva om man ikke har lyst til å gjøre den jobben og heller treffe litt godt med huskjøpet? Over har jeg ramset opp noen eksempler på spørsmål jeg stiller meg selv og det finnes sikkert mange flere. Vær snille og hjelp meg og andre huskjøpere unngå å gå i fella!