LACK hylle som skal brukes til stereobenk og kuttes kortere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LACK hylle som skal brukes til stereobenk og kuttes kortere

Noen som har tips til hvordan jeg kan få kuttet ned lengden på en LACK-hylle fra Ikea på best mulig måte? Den er ca 1.90m lang, og jeg ønsker å få den ned mot 1.50m..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sag? Men det blir nok ikke særlig pent da den indre kjernen da kommer til syne i enden, som da blir ganske stygg dersom du ikke sparkler kuttet, og eventuelt maler hele greia...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sag? Men det blir nok ikke særlig pent da den indre kjernen da kommer til syne i enden, som da blir ganske stygg dersom du ikke sparkler kuttet, og eventuelt maler hele greia...
    Tenkte egentlig noe i den duren at jeg "fjerner" en bit "midt" i, og forflytter enden inn.. slik at kantene blir fine, men at jeg vil få en bitteliten strek midt på som nok ikke vil vises så veldig bra.

Dette er uansett bare en tanke jeg lufter før jeg evt finner fram saga

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I see. Da foreslår jeg følgende:

- Ikke kutt på midten, fordi hylla da ikke tåler noe. Må du kutte på midten, så lim de sammen underst vha. en smal og lang pleksiglassplate (fås på Clas Ohlson)
    - Velger du å kutte i den ene enden kan du kle hele hylla med finér, eller såkalt DC-fix (www.ljudia.no)

Lykke til.

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for de 600 kronene lack-hylla koster kan du jo dra på en trelasthandel og kjøpe flotte materialer og bygge selv!
    du trenger bare 2stk 150x38cm + det antall tverrgangere du ønsker i 30x38cm. Dette kutter de for deg i butikken. Da får du akkurat de målene du trenger, og en veldig solid og pen hylle. Den blir også tung som nøkken

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke finn på å kutte i midten. Det blir bare stygt og til slutt noe du sannsynligvis kommer til å angre på. Hvis LACK er for lang, burde du bygge selv, som tidligere nevnt i tråden. DIY er moro når det blir bra.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send PM til Smurfen... Han har gjort dette, og det ser bra ut

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Ikke finn på å kutte i midten. Det blir bare stygt og til slutt noe du sannsynligvis kommer til å angre på. Hvis LACK er for lang, burde du bygge selv, som tidligere nevnt i tråden. DIY er moro når det blir bra.
    Det har seg slik at jeg allerede har en LACK benk i rommet som passer fint i vanlig størrelse, men jeg kunne tenkt meg en til for å matche dette. Har diverse andre møbler fra Ikea også, hvis ikke hadde nok noe mer DYI vært interessant.

Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Send PM til Smurfen... Han har gjort dette, og det ser bra ut
    Jeg har allerede sendt PM til han, men jeg har ikke fått noe svar.. Er 2-3 dager siden nå, så håpte det var noen andre som ville hjelpe

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ! har nesten glemt hele pm`en ops: Beklager dette !!

For att du skal få dette helt fint så må du gjøre følgende.
    - Skjær øvre og nedre plate i ønsket lengde. Inne i benken er det små lommer med papp i kryss. Pell ut ca 6 cm av dette slik att dette blir ett hult rom i endene.Husk og gjøre dette slik att det ikke er noen rester igjen.

- husker ikke helt målene men skaff deg en 2" x 2" eller det som passer og kutt denne til slik att den passer inne i hullet. Ta på trelim og sett inn planken og la dette tørke.

Så kan du la det være igjen ca 2 mm slik att du kan få pusset eller avrunde kantene og deretter beise endene med en brun sort beis.

eller lime på litt tynn finer på endene og så pusse, dette resultatet blir best da overflatene matcher hverandre. så beiser du til slutt.

Håper att dette var forståelig :-D

Nb Ta med en fargeprøve ned til butikken fra avkappet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •