fritthengende skap/barløsning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

fritthengende skap/barløsning

Hei holder på med et rom som skal bli kombinert kjellerstue og AVrom, akkurat nå henger det et avløpsrør rett ut i taket, dette skal jeg prøve å kamuflere med å henge opp en skap løsning med topp foring slik at røret blir skjult inne i foringen. Er det noen som har tips til spikerslag for dette og hva det skal festes med(det er hulldekke i taket), hadde tenkt å kle taket med vanlige huntonitt takplater. Jeg er mest bekymret for at når dette skapet er fylt opp kan det kanskje veie 100kg, å da man ha noe solide greier sånn at ikke alt raser ned,vanligvis festes jo skap i vegg, men ikke i dette tilfelle. Finnes det prefabrikerte takoppheng til dette f.eks, er veldig glad for gode forslag sånn at jeg får dette i mål

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først spørsmål: Hvorfor kan du ikke feste det i veggen også? skal det henge midt ute i rommet uten en le-vegg i nærheten??

Edit av den posten min vil komme.....

Hvor mye bygger avløpsrøret fra taket egentlig? Hvis det ikke er no særlig mer en 15cm, så går det jo ann å bare lekte ned hele taket å legge inn downlights, fordi disse kassene krever 15cm.. veldig fin løsning.
    På den måte så slipper du å tenke på vekten å lage en anne bar-løsnig.

Mvh

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en løsning angående hvordan du kan ungå å belaste taket med 100KG siden du vil få dårlig bæring i den.

Som du ser på min dårlige pait-tegning så har jeg tegnet en barløsnig fra 2 sider, Det er en 2-delt løsning, med en overdel og en underdel, og for å hjelpe taket så bruker du 4.stk søyler i hver kant som bæring av overdelen. Og dermd slipper du stor belastning av taket..

Mvh
    kas

PS: Jeg vet, jeg skulle hvert en arkitekt :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kas
    Først spørsmål: Hvorfor kan du ikke feste det i veggen også? skal det henge midt ute i rommet uten en le-vegg i nærheten??

Edit av den posten min vil komme.....

Hvor mye bygger avløpsrøret fra taket egentlig? Hvis det ikke er no særlig mer en 15cm, så går det jo ann å bare lekte ned hele taket å legge inn downlights, fordi disse kassene krever 15cm.. veldig fin løsning.
    På den måte så slipper du å tenke på vekten å lage en anne bar-løsnig.

Mvh
    Hei, avløpsrøret bygger ca 15 cm ned, var inne på tanken tidligere, men syntes det ble for lav takhøyde, nå er det ca 7 cm da jeg har lektet ned med 2x2+ en lekt, ved å modifisere downlightene ved å ta vekk koblingshuset vil jeg kunne legge opp downlights uten downlight kasse (PS jeg har droppet isolasjon pga dette, er som sagt hulldekke og trinnlydplater oppå, så rør til downlights er allerede trukket

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av taupils
    Hei, avløpsrøret bygger ca 15 cm ned, var inne på tanken tidligere, men syntes det ble for lav takhøyde, nå er det ca 7 cm da jeg har lektet ned med 2x2+ en lekt, ved å modifisere downlightene ved å ta vekk koblingshuset vil jeg kunne legge opp downlights uten downlight kasse (PS jeg har droppet isolasjon pga dette, er som sagt hulldekke og trinnlydplater oppå, så rør til downlights er allerede trukket
    Ok, skjønner. Men du får kjøpt downlights for de forholdene, man får tak i en som bygger 5cm bare.

EDIT: Her er en bedre tegning av hva jeg mente i stad(litt stolt da) ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •