Demping med dyner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Demping med dyner

Hei.

Lurer litt på dette med demping. Eg har eit lite loftsrom til disposisjon for AV-anlegget mitt. Det er så å seie ingenting i rommet utan høgtalarar og tilhøyrande utstyr, ein sofa, og det fører jo til ein del ekko. Eg har ikkje anledning til å byggje om rommet å bruke mykje peng på profesjonell lyddemping. Så nesten utan omsyn til det estetiske, er dyner ein grei måte å dempe rommet på? Er det bakdelar også med dyner?

Edit: Formulering

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan det blir med dyner men eggebrett kartonger har jeg sett folk bruke.

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ei dyne gjør mye. Det jeg bruker i Stua-dio når vi tar opp kassegitar osv Blir tørt og fint.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativt kan du jo gå for overmadrasser, gjerne "polskmønstrede"... Jfr en viss herre i HI-FI delirium :-P

Men seriøst, du kan jo bruke det, med en ramme rundt, og gjerne høyttalerstoff eller filt så kan de bli litt stilig også. Kjenner du en ung kunststudent kan det jo dekoreres også.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stokken
    Hei.

Lurer litt på dette med demping. Eg har eit lite loftsrom til disposisjon for AV-anlegget mitt. Det er så å seie ingenting i rommet utan høgtalarar og tilhøyrande utstyr, ein sofa, og det fører jo til ein del ekko. Eg har ikkje anledning til å byggje om rommet å bruke mykje peng på profesjonell lyddemping. Så utan omsyn til det estetiske, er dyner ein grei måte å dempe rommet på? Er det bakdelar også med dyner?
    Kjøp noe rockwool, plater på 60x120x10cm, og bruk dynetrekket som trekk på platene

Seriøst...

Masse reflekterende overflater dreper lyden, du får altfor mye gjenklang.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overmadrasser fungerer også bra ;-)

Norcad

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    .....men eggebrett kartonger har jeg sett folk bruke.
    Føyer meg til denne jeg..
    Eggbrett kartonger er geniale til dette formålet. Tror det skal gå fint og få tak i ca 40x40cm størelser på disse.

Edit: evt skummgummi i samme "eggekartong mønster"... :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heller skumgummi. Ikke engang jeg ville hatt eggeakrtong på veggene om jeg var ungkar, og det sier ikke lite. :-D
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Heller skumgummi. Ikke engang jeg ville hatt eggeakrtong på veggene om jeg var ungkar, og det sier ikke lite. :-D
    Eggkartonger og skum absorberer ikke lavt nok ned i frekvens.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takkar for svara!

Eggekartongar trur eg at eg styrer unna, eg ser for meg at det kan kome til å sjå direkte ekkelt ut. Med mindre eg kler det med noko då. Det er vel heller ikkje det som er enklast å få tak i føresteller eg meg. Men takkar for tips. :-)

Det blir heller ikkje aktuelt å ha skumgummi md eggekartongoverflate direkte på veggen. Tenkte at eg skulle kle objekta med svart stoff. Vil til dømes eit dynevar dempe effekten av eggekartongoverflata?

Når det gjeld Rockwool, så høyrdes det interessant ut. Er dette utan tvil det beste alternativet? I så tilfelle er det prisen på desse platene som avgjer. Er det desse platene dei på rockwool.no kallar "Lydplater"? Er det nokon som har oversyn over prisen på desse?

Uansett kva eg kjem til å gå for, korleis går eg fram når eg skal hengje opp dempinga? Er det spesielle høgder og plassar eg skal dempe, eller er det berre til å kaste dempinga opp på vilkårlege plassar i rommet?

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. :-)

Men trådstarter skrev jo
    ...utan omsyn til det estetiske...
    ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Heller skumgummi. Ikke engang jeg ville hatt eggeakrtong på veggene om jeg var ungkar, og det sier ikke lite.
    Hehe..

Men trådstarter skrev jo
    ...utan omsyn til det estetiske...
    Ja, men ein plass går grensa. :grin: Eg skal rette opp i første innlegg. :-P Eg set pris på tipset, det var ikkje det.

Apropos: Korleis blir det forresten å henge opp dopapir i forskjellige lengder på veggen? Gjerne brukt for å få ei litt meir "rotete" overflate? Er det nokon med goder erfaring her?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos: Korleis blir det forresten å henge opp dopapir i forskjellige lengder på veggen? Gjerne brukt for å få ei litt meir "rotete" overflate? Er det nokon med goder erfaring her?
    Ser sikkert kjempe flott ut!

For å absorbere noe annet enn diskant og mellomtone må man ha massetetthet og tykkelse, derfor anbefaler jeg Rockwool 60x120x10cm.

Plassering er avhengig av rom og andre faktorer, men en gyllen regel er hjørner og førsterefljeksjons punkter. Plasserer du skikkelige bassfeller her har du oppnådd mye. Platene kan plasseres med midten i diskanthøyde for de i førsterefleksjons punter, stående. I hjørner, fra gulv og opp, tak og ned eller fra gulv til tak. Det siste alternativ er det beste men krever som regel et dedikert rom.

Personlig kjøpte jeg laken i 150x240cm (100% bomull, 25kr stk)og kledde inn rammen med rockwool i dette. Må også nevne at jeg har anlegg i stuen så disse platene kommer kun frem ved musikk- eller film-aften.

Pris er jeg usikker på. Jeg fikk to pakker med 6 plater til en finurlig pris da jeg kjenner en Byggmester.

Det er mange som klager på skarpe s-lyder her på forumet. Jeg hadde samme problem men det forsvant når jeg fikk opp rockwool-platene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takkar for tipsa phonar! Det høyres jo veldig enkelt og bra ut med Rockwool. Eg får ta meg ein tur i området her å sjå om eg kan finne nokon som forhandlar produktet. Blir eg ikkje slått ut av prisen kunne det vore artig å prøvd. Kanskje blir eg kvitt dei skarpe s-lydane eg også.

Kan det forresten blir for mykje av det gode? Altså at platene absorberer for mykje av lyden så det blir høyrandes heilt daudt ut? Eller er det di fleire di betre?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phonar
    For å absorbere noe annet enn diskant og mellomtone må man ha massetetthet og tykkelse, derfor anbefaler jeg Rockwool 60x120x10cm.
    Rockwool er bra, men for å absorbere bassområdet effektivt trenger du større plater enn 60X120cm. Tykkelsen kommer i andre rekke. De er derimot utmerket til å ta førsterefleksjoner, og løse typiske ssss-problemer.

Rockwool har også dedikerte akustikkplater, som fungerer mye bedre til det bruket. Prisen er slettes ikke ille. Basstraps bør også vurderes. Kan enkelt lages selv til en rimelig penge. Utseendet bestemmer man selv.

Taket og gulvet er minst like viktig, og bør tas hensyn til om man har mulighet (dedikert rom uten WAF å ta hensyn til... ) Møbler, bilder, tepper etc hjelper også, men er i de fleste tilfeller langt fra optimalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Eit lite tilleggsspørsmål: Rommet det eg har utstyret mitt, det er eit rom plassert i ei ark. Det er altså litt spesiell form på rommet. Eg har i lengre tid no berre hatt eit konvensjonelt TV-apparat til å sjå film på, så eg har plassert høgtalarane der eg har fått mest lyd ut av dei. Men no som eg skal ha meg lerret, har eg vore naud å skifte plass på utstyret. Grunna lite gjennomtenkt plassering av døra inn til rommet, har eg berre eitt alternativ. Med dette alternativet misser eg mesteparten av bassen. Uansett kvar i rommet eg beveger meg, er bassen dårleg, sjølv heilt oppi hjørna i mønet. Vil det kunne hjelpe med bassfeller og akustikkplater for å betre bassen, eller må eg berre lære meg å leve med å ikkje få oppleve bassen frå fronthøgtalarane der dei står no?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Eit lite tilleggsspørsmål: Rommet det eg har utstyret mitt, det er eit rom plassert i ei ark. Det er altså litt spesiell form på rommet. Eg har i lengre tid no berre hatt eit konvensjonelt TV-apparat til å sjå film på, så eg har plassert høgtalarane der eg har fått mest lyd ut av dei. Men no som eg skal ha meg lerret, har eg vore naud å skifte plass på utstyret. Grunna lite gjennomtenkt plassering av døra inn til rommet, har eg berre eitt alternativ. Med dette alternativet misser eg mesteparten av bassen. Uansett kvar i rommet eg beveger meg, er bassen dårleg, sjølv heilt oppi hjørna i mønet. Vil det kunne hjelpe med bassfeller og akustikkplater for å betre bassen, eller må eg berre lære meg å leve med å ikkje få oppleve bassen frå fronthøgtalarane der dei står no?
    Hva med en sub eller tre? Da kan du hjelpe bassignalet litt, og ved heldig plassering kan du få skikkelig trykk på loftet. (Venter du litt til setter SVS koret inn også)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en sub eller tre? Da kan du hjelpe bassignalet litt, og ved heldig plassering kan du få skikkelig trykk på loftet. (Venter du litt til setter SVS koret inn også)
    Eg har ein sub, SVS PB12 Plus/2. Denne nyttar eg berre til film og TV, då eg tykkjer den låter direkte stygt til musikk. Tykkjer det er behageleg med den faste og fine bassen som er i mine B&W 703 åleine, eller i alle tilfelle den faste og fine bassen som var eit faktum før eg flytta på dei. Slik det er no, så er det ikkje meir bass i rommet enn det gamlingen har på eit 1500-kroners Philips kompakt stereoanlegg i stova. Det seier seg sjølv at det ikkje er holdbart.

Så utan å kjøpe fleire SVS, eller andre sub-ar for den del, finns det råd?

Eg er uansett plaga med at lyden frå SVS-en finn seg godt tilrette i hjørna. Bassfeller i hjørna kjem til å tvinge lyden ut i rommet om eg ikkje har forstått heilt feil?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om du har vært maks uheldig med plassering av div. komponenter.

Bassfeller i hjørner kan nok gi en del, men det kan hende du må krype til (hifi)korset og prøve en eller form for EQ. På SVS'en din skal det være det, eller?
    Ellers kan det jo hende at en annen, kjappere sub kanskje kunne vært saken på musikk?

Har du en oversiktstegning, kan det jo hende at det er noen som har ideer ang. plassering som du kanskje ikke har tenkt over.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om du har vært maks uheldig med plassering av div. komponenter.

Bassfeller i hjørner kan nok gi en del, men det kan hende du må krype til (hifi)korset og prøve en eller form for EQ. På SVS'en din skal det være det, eller?
    Ellers kan det jo hende at en annen, kjappere sub kanskje kunne vært saken på musikk?

Har du en oversiktstegning, kan det jo hende at det er noen som har ideer ang. plassering som du kanskje ikke har tenkt over.
    Hehe. Trur også eg har vore særs uheldig med plassering. Skal ta å fikse nokre skisser av rommet i morgon.

Elles hadde eg tenkt at eg skulle sleppe å investere i enda ein sub allereie no. Er ikkje alt for mange månadane sida svs-en kom i hus. Og nei, eg tok til takke med ein variant utan PEQ.

Korleis er det forresten å bruke EQ på fronthøgtalarane? Lar det seg gjere?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •