Vil dere annbefale meg å bruke projektor i dette rommet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil dere annbefale meg å bruke projektor i dette rommet?

Har pr. idag ikke noe dedikert rom til min store hobby som er hjemmekino..... (sukk), ser heller ikke ut som om det blir med det første heller..... Men har faktisk klart å overtale kona til å få lov til å montere en projektor i stua!!! Mitt problem er at projektoren kan bare henge "bestemt" plass i stua. Dvs der hvor allerede TV kroken er.Hvis dere ser på min hjemmekino link så ser dere at jeg har bygget alt av komponenter, høytalere og TV inn i veggen. Ifra TV veggen til motsatt vegg (hvor projektoren er tiltenkt en plass i taket) så er det 335cm. Dvs at jeg har litt i underkant av 3m fra projektor linse til vegg ( PT-AE700 projektor 27cm + kabler bak 10 cm). Må også ha motorisert lerret ettersom TV også henger inni veggen. Lerret vil vel også bygge litt ut fra veggen (10-20 cm??) Det jeg da ender opp med er ca 2,7-2,8 m fra lerret. Sitteposisjonen er vel omtrent det samme ettersom jeg har benken helt inntil bakveggen.

Mine spørsmål er da, er dette fornuftig? Vil jo ha størst mulig bilde (Har vel mulighet mellom 80" - 90" lerret i forhold til kastelengde). Vil jeg bli sittende for nærme i forhold til størrelsen på lerretet? Skal bytte ut høytalerne med noen B&W innbyggningshøytalere som vil bli flyttet lenger ut på sidene på fram veggen.

Er dette rett og slett helt på tryne å gjøre noe slik, og heller kjøpe meg en 46" - 50" plasma/LCD? Eller er dette gjennomførbart?

Har dessverre ikke så god lyskontroll heller men film blir som regel sett på kvelden.....

Håper på noen fornuftige svar her.....

PS: Kunne vel kanskje ha postet det i digitale projektor tråden, men syntes dette også omhandlet litt om rom konstruksjon så.......anyway...

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink

Heisann. kan forsikre deg om atte dett her går bra! ;-)

Jeg har en ae700 selv som jeg bruker på 180cm bredt lerret. hvis du ser på min hjemmekino så har vi ca. samme avstander. Linsa til PJ`n er ca.275cm fra lerretet +\- noen cm. Og jeg kan godt få et lerret på ca.190+ cm ved å bruke max zoom, men valgte 180 så jeg har litt å justere med.

Om man sitter for nærme kan jo diskuteres... Men jeg syns det funker fint, prøvd med midre bilde men jeg fikk fortsatt ikke med meg alle detaljene i filmen, så 180cm er konge for meg :-)

EDIT:
    Angående lyskontrol så ser jeg att du har en persienne, hvis du setter det på de resterende sjenerende vinduer eller eventuelt(det beste) lystette rullgardiner så skal det nok gå ann å se på film om dagen også.

Håper dette hjelper deg no.
    Mvh
    kas

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •