Ny dedikert kino og barløsning (Ferdig 100%...Nye bilder side18 og 20!)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 22 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 439
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Ny dedikert kino og barløsning (Ferdig 100%...Nye bilder side18 og 20!)

Overtar huset 8/8, og tegningene er mottatt og redigert
    Her er foreløpig planløsning. Egentlig greit med regn denne sommeren!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtrent identiske mål som min kino det, Rolf. Akkurat passe. Hvilken vei tenker du på å møblere?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Regner med å ha lerretet nærmest teknisk rom. Kortere trekk på kablene til fronter og sub'er da.
    Synes også dette er en grei størrelse. Bredden er fin for mine fronter, og lengden passer utmerket med to stolrader. Har et 3m akustisk lerret (ramme) på lagring. Kjøpte det (berømte?) Sandmans SMX720

Satser på å kunne legge opp bilder av stolene jeg har bestemt meg for senere i kveld.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dette blir en spennende prosess, Rolf, vi gleder oss til å følge progressen! Hadde jeg hatt mulighet og råd skulle jeg jammen meg kapret til meg en egen etasje jeg også, dette må jo være drømmen for enhver AV-tulling... GRATULERER på forhånd!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Her er bildene av stolene. Det blir 1stk 3seter, seterygg kan legges ned, og det er fotskammel på disse.
    Bakerste rad vil ikke ha disse stolene, men istedet en matchende 4seters sofa i samme stil.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tøff bassfelle
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kommer jeg til å følge!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at det første som må påbegynnes er TV/Bar løsningen. Dette er et krav fra høyeste hold i heimen
    Regner med at dette da også blir den greieste jobben å fullføre (innen rimelig tid). Kinorommet vil nok ta noe mere arbeid.

I teknisk rom, skal det store racket mitt plasseres med alt utstyret. Dette blir bygget opp med 2stk servere (HP Proliant servere), 2stk Thule monoblokker, Pioneer VSX-AX5Ai reciever, NAD DVD spiller, JVC DVHS, Dreambox tuner, DVDO scaler og Xbox (Xboksen benyttes kun til streaming av musikk/divX filer).

Inn til teknisk rom er det en adgangsdør, mens fronten av rack vil bli tilgjengelig fra utsiden via en (forhåpentligvis rimelig lydtett) glassdør.

Her er bilde av rack. Dette har en montert vifte for sirkulasjon i toppen (Setter denne til å trekke varm luft ut via kanal til ventil ut av rommet), og har egen "strømforsyningsdel" med sikring:

Ellers m.t.p interiør vil jeg bryte opp langveggene med søyler. Surround høyttalerne vil bli skjult i disse. 2 søyler vil også bli plassert på bakveggen, hvor også surround-bak høyttalerne da plasseres. Rundt hele tak lager jeg kasse for innfelling av spotlights samt gjennomføring av friskluft via villavent viften.
    Vil også denne gang benytte mye brede profilerte lister, men istedet for trehvit farge vil jeg beise disse i mørk rød-brun farge (Kirsebærfarge). Dette er farge-tema som vil gå igjen også i TV/Baren.

Veggene vil antatt bli mørk rød/brun, med akustisk dempeplater mellom hver søyle. Har porøse perforerte plater for taket, og vil ha dette helt matt sort, med fiberoptiske tråder trukket gjennom for å få stjernehimmel.
    Rundt kassen i taket, vil jeg legge skjult en blå lyslenke som lyser opp mot taket. Har sett en fin effekt på denne måten, kombinert med stjernehimmel i tak.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer

Gratulerer med nytt hus, Rolf !

Dette ser da riktig spennende ut. Etter så lang ventetid på "det rette huset", regner jeg med at du har et godt gjennomtenkt prosjekt på gang. Et eget lite "teknisk rom" til kinorommet ser meget praktisk ut. Lykke til med arbeidet.

PS: Blir du fortsatt Sandnesbu, eller ?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et prosjekt det blir virkelig spennende å følge med på, spesielt siden vi vet hvordan ditt forrige dedikerte kinorom så ut (På rennesøy)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Klør skikkelig i fingrene nå ja
    Blir fortsatt Sandnes bu ja, den nye adressen vår blir på Hommersåk. Skal bli delig også å kunne sette seg på terrassen...uten å ha motorveien og Kvadrat som nærmeste nabo.

Ak: Den forrige dedikerte hjemmekinoen var i huset vårt på Trones i Sandnes (ikke Rennesøy)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ak: Den forrige dedikerte hjemmekinoen var i huset vårt på Trones i Sandnes (ikke Rennesøy) ;-)
    Der ser du, alderen har tatt meg igjen Uansett var det en flott kino som jeg desverre ikke fikk oppleve....

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Klør skikkelig i fingrene nå ja
    Blir fortsatt Sandnes bu ja, den nye adressen vår blir på Hommersåk. Skal bli delig også å kunne sette seg på terrassen...uten å ha motorveien og Kvadrat som nærmeste nabo.

Ak: Den forrige dedikerte hjemmekinoen var i huset vårt på Trones i Sandnes (ikke Rennesøy)
    Dette blir uhyre spennende ;-)
    Hommersåk er jo et flott sted! min familie flyttet fra stavanger og ut der på midten av 80 tallet, og mine foreldre bor der enda, så da blir det muligens muligheter for å slå 2 fluer i ett smekk, hvis jeg kan være så frekk å få invitere meg selv til en demo når du er ferdig :grin: :grin: ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du er selvsagt velkommen, vi har alltid åpent hus hos oss

I dette vanskelige boligmarkedet vi har i dag, er vi MEGET tilfreds med å havne på Hommersåk. Vi kjenner plassen godt, og hytta til mor og far er bare 10min kjøring derfra
    Liker sjøen og båtlivet, med alt det fine som medfølger dette miljø

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvesittet stolene....HERRRRLIG!

Som en ser på bildene er "armlenene" mellom stolene ganske store, men ikke unyttig plassbruk. Det er holdere for 2 flasker ØL mellom hver stol, armlen kan løftes opp, og det er et romslig rom for f.eks fjernkontroller o.l
    I forkant nederst mellom stolene, er også en grei skuff som kan trekkes ut for oppbevaring av diverse.

Gleder meg til første film visning i disse!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow. Har ikke fått med meg denne tråden før nå, men skal definitivt følge den videre. Håper du oppdaterer ofte når du kommer i gang om 6 dager. Lykke til med det omfattende prosjektet. Du har jo "litt" erfaring fra tidligere.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når ser du for deg ferdigstilling av kinoen? (Sikkert før meg )

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at jeg rimelig snart begynner på riving av noe vegger, for å lage til bar/TV området, få kjapt installert rack og utstyr i teknisk rom, slik at server og nettet kommer opp og går. Når dette er ferdig, begynner riving av tak og innerveggene i kinorommet.

Kanskje når julen nærmer seg...

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne skal jeg følge med på. Skal plukke ideer til egen kino selvfølgelig. Mitt rom er 6,25 x 3,60 og er dermed omtrent i samme størrelse. Skulle gjerne hatt en slik "bassfelle" som du har, men rommet mitt blir litt smalt er jeg redd.

Mitt rom før innredning: http://avforum.no/forum/showpost.php...0&postcount=26

Gratulerer med hus!!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jeg si er veldig kjapt mtp. hvor mye som skal gjøres. Jeg gleder meg til du får det ferdig, og håper selvsagt på en liten titt da Du (og andre) er selvfølgelig også velkomne til meg når jeg blir ferdig. (Snart håper jeg)

Marquee'n fortsetter som bildefremviser?

Side 1 av 22 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •