Ny dedikert kino og barløsning (Ferdig 100%...Nye bilder side18 og 20!) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 22 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 439
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tipper at lyden fra rack vil bli ikke mere enn f.eks lyden fra en vifteovn som står på gulvet. Fullt ut levelig.
    Jeg legger gummilister rundt glassdøren også, og dette vil nok sperre godt også for lyd.

I baren vil som regel musikk spilles, eller TV står på...det lille av lyd vil nok ikke bli plagsomt.

Ellers er kamera levert tilbake, så nye bilder kommer ikke før jeg får tilbake mitt eget fra rep...tidlig til uken antar jeg.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en gang: Spennende prosjekt, Rolf. Følger spent med på utviklingen...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    I kveld fikk jeg fjernet flisene på gulvet, skikkelig møkkajobb dette. Har ikke fått kamera tilbake i dag, men slik det nå ser ut her...like greit

Føler mye av det verste rivningsarbeidet nå er ferdig, og kan påbegynne mer av det greiere arbeidet. Varmtvannsberederen var innebygget i et skap, og etter å ha fått bedre innsyn på den, er jeg redd denne bør byttes ut istedet for å flyttes. Rørlegger kommer i helgen, får vite mer da.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Har ikke fått kamera tilbake i dag, men slik det nå ser ut her...like greit
    :-) :-) :-)

Men det er artig - når prosjektet er ferdig - å ha bilder fra perioder hvor det så ut som verst.

PS: Jeg har gode erfaringer med å ta bilder av vegger før de dekkes med plater eller panel. Da kan man i ettertid lett finne hvor man har f.eks vannrør, kabler eller andre ting som kan være aktuelle å vite.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra HP idag, kamera kommer ikke før ut i neste uke

Skal se om ikke mobilkamera kan brukes i mellomtiden da.

Kartlegging av rør i vegge er meget fornuftig forslag, takker for tipset.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Tok noen nye bilder med mobilen i dag, her er veggen inn mot teknisk rom. På hver side kommer filmarkivet, og i tak vil det listes med profilert listverk og innfelte spotlights. Alle lister+dør skal beises i mørk farge.

Her ligger noen flere bilder av mitt "hærverk" på flisene :

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig "proffesional" ut med det skapet. Ga meg faktisk en god ide til oppgradering av min egen kino i fremtiden en gang.

Bilde 26 kan være en god kandidat til "worst Cinema environment EVER", det vil sikkert bli ett glimrende bilde til en FØR og ETTER illustrasjon :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Bilde 26 kan være en god kandidat til "worst Cinema environment EVER", det vil sikkert bli ett glimrende bilde til en FØR og ETTER illustrasjon :-D
    Jepp, og ikke minst sjekk DE kinostolene!

"Innhykket" foran rack hvor DVD arkivet kommer har målene bredde: 220cm, lengde: 200cm. DVD hyllene vil på hver side bygge ut 15cm (Lager hyllene til å dekke hele veggene der).

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det racket der er jeg misunnelig på! Jeg tenkte lenge på en slik løsning hos meg også, men det passet dessverre ikke inn. Et racket plassert slik at du ser det fra sitteposisjonen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser racket fra sittegruppen i kinobaren. Har iR ekstender som vil la meg få styre utstyret i rack fra kinorommet.
    Regner med å benytte e.v.t Philips Pronto kontroller, da jeg syntes min gamle TSU6000 fungerte ypperlig.

Uansett må/bør jeg ha en kontroll som også støtter X-10

For lyd inne i kinobar vil sone2 benyttes fra Pioneer recieveren.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen alternative priser på ny glassdør til racket;

Glassmester#1

8 mm herdet glass m/hengsler klart kr. 6000,-
    8 mm herdet glass " " sotf kr. 6700,-
    Dør m/smal alum ramme m/ 4 mm klart herd. gl. kr. 3870,- inkl.mva
    Dør " " " " sotf. " 4490,- inkl.mva

Glassmester#2

1 – 600 x 2000 8,76 herdet/laminert glass med 1 side 4mm. sotfarget, med lydfolie, glasset leveres med polerte kanter, uttak for hengsler og evnt. hull for knott/håndtak
    Ett par hengsler , krom eller natur alum. farge (hengsle er flat i bakkant og skues med 2 skruer inn i evnt glattkant )
    1 - Knott/håndtak i samme utførelse
    Hentet vårt lager Forus kr. 7300,- inkl. mva

Har bedt om prisoverslag hos flere mestere, og håper virkelig der er noe mer forsvarlige priser der ute.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du kunne sjekke med Ringnes eller Coca Cola el. lign. om du kunne få en dør fra et brusskap (du vet de med glassdør) ? Ser for meg at det er samme størrelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Takker for et MEGET bra tips, kontakter dem dersom ikke en glassmester kommer med bedre priser.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bedt om prisoverslag hos flere mestere, og håper virkelig der er noe mer forsvarlige priser der ute.
    Det virker som hinsides-priser ja. Har du spurt leverandøren av racket hva et originalt sotet glass koster? Det er klart, glassmesterne tar seg betalt for det som for dem blir spesialtilpassing i et noe ukurrant format.

Hva slags rack er det snakk om? (vet ikke om du har skrevet det tidligere i tråden)

DrE

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Hva slags rack er det snakk om? (vet ikke om du har skrevet det tidligere i tråden)
    DrE
    scroll 8 poster opp til post 46 så er det bilde av racket

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Interessant med badstudør ja, men disse hadde feil mål på 70x190cm. Rackdør må være 60x200. Ellers koster også badstudøren 3850,-.

DrE:
    Racket er sikkert 5-7år gammelt, og ikke merket. Eneste jeg vet er at det i sin tid ble kjøpt inn av et Oljeselskap i Stavanger fra leverandør i US. HP eller IBM leverer ikke klart glass til sine rack, kun "netting" dører.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    scroll 8 poster opp til post 46 så er det bilde av racket
    Jeg er blind, men ikke blind .

Bilder sier mer enn 1000 ord, men ikke i dette tilfellet. Det er lettere å finne en dør som passer dersom jeg vet hva slags produsent det er snakk om. Mange bruker APC rack i Norge. Er det et slikt er det mange leverandører man kan kontakte. Er det et ukjent merke med en f.eks lite brukt avstand mellom hengslene så er det så klart værre.

Jeg kan aldri tenke meg at en originalt lyddemet og sotet dør koster 7000?

edit:
    DrE:
    Racket er sikkert 5-7år gammelt, og ikke merket. Eneste jeg vet er at det i sin tid ble kjøpt inn av et Oljeselskap i Stavanger fra leverandør i US. HP eller IBM leverer ikke klart glass til sine rack, kun "netting" dører.
    ok. Ville tatt en telefon til Solar Engros på Åsen, Onninen på Forus, Elektroscandia på Forus, Infoteknikk på Forus (spør om å få snakke med John, han har jobbet som den-som-får-tak-i-alt i massevis av år). Eller har du slått deg til ro med at du må få dette spesialtilpasset?

Evt legg inn en post på avsforum. Kanskje noen kjenner igjen racket? Tenker på bildet med den blå saken som vises...

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hjemme alene i dag, og tok et standpunkt som alle ektemenn tar (når dem er hjemme alene)
    Boret hull i noe vegger, strakk kabler og flyttet serveren inn under trappen. Det er et kott inn under der på ca 2m2, og dette er et greit lite "hemmelig rom". Det er først en garderobe dør, og innenfor bak alle jakker som henger der, er det en adgangsdør til kottet.

Det kom noe støy i trappeoppgangen, da det ikke er isolert undenifra....så DET blir oppgaven min nå før kona kommer hjem fra jobben!

Egentlig en grei løsning dette, serveren aksesseres stort sett kun via remote desktop uansett, og den er så stabil at jeg sjelden behøver å ta "hands on"..

I rack står nå igjen den andre Proliant 1850R serveren, men denne startes opp kun når streaming til f.eks D-VHS behøves. Til dette kan jeg uansett få satt opp en stillegående HTPC istedet senere.

Tror rack også blir penere, med kun audio/video utstyr installert, og innrammet med samme type profilerte lister som døren ved siden av.

Den 15" LCD skjermen i rack er tilkoblet Scaleren, og det er da mulig med forhåndsvisning av filmer e.v.t søk i DVDprofiler filmbasen og internet da selvfølgelig.

Regnet da heller aldrig med at det ikke ble endringer i oppsettet underveis.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet da heller aldrig med at det ikke ble endringer i oppsettet underveis.
    Endringer er ofte bra og nødvendig ja.
    I alle fall når endringene ser ut til å gjøre totalinntrykket bedre! Helt enig i at det kan være en fordel å gjemme unna støyende servere.

Har tenkt litt i det siste på å lage et lite isolert skap på loftet til serveren min. Den står nå slik at jeg hører den gjennom gulvet og ned i stua, hvilket ikke er kjekt i lengden! Stikker opp på loftet og sjekker mulighet for kabelføring tvert jeg!

Side 3 av 22 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •