Ny dedikert kino og barløsning (Ferdig 100%...Nye bilder side18 og 20!) - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 22 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22
Viser resultater 421 til 439 av 439
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jaggu kom det ikke i Dagbladet også. Gratulerer med fin og informativ reportasje. God reklame for forumet også, gitt.:-D
    Bygg en ordentlig hjemmekino - tema - Dagbladet.no
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    hehe, artig
    Ba dem endre pekeren til 'Byggetråd'. Den er satt rett mot min egen maskin hjemme...med xx antall gjester inne og blar i bilder, blir linja treg

Håper dem endrer til å peke til Avforum istedet..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pr

Kongebra PR da

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin artikkel, men den kunne gjerne gått litt mer i dybdden

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel alt som ble notert ned i løpet av 10min samtale på telefon

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin pr for hobbyen vår, men jeg vet ikke om FANTASTER var så bra kallenavn på oss som driver på med dette. Ordet ligner jo litt på fanatikere...
    Ser også på innleggene etter stykket i Dagbladet at noen synes det er billigere å bare kjøpe en kinobilett...:roll:
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo stilig. God PR for hobbyen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Ny projektor Jvc DLA-x3

Da er jeg omsider konvertert til digitalt også på projektor.
    Faktisk ble dette en meget bra oppgradering bildemessig. Kontrast og lysutbytte er bedre en på CRT, og X3 fungerer ypperlig med 2.35:1 scope lerret (v.br.a zoom).

Som ekstra pluss fant jeg at mine nye Monster Vision Max 3D briller fungerte aldeles strålende! Herlig med skarp fokus over hele bildet, samt lysstyrke for 3D.

Med ca 20db lydnivå, mot den gamle CRT på ca 39db....er det STILLE

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har du hatt kinoen noen år Rolf. Trives dere? Brukes den mye? Er det film det går i, eller konserter/musikk? Begge deler? Fornøyd med lyden, eller er det planlagt forandringer?

Mange spm på en gang dette, men det fikser du.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempespennende. Må få tatt turen snarest og sett

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA de må vi si!

Dette har vi lyst å få se Rolf :-D

Henning

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    heia

Vi trives fortsatt godt med kinorommet hjemme...dvs det er kun undertegnede som bruker rommet da, med besøk av gode kamerater kanskje ved en fotball kamp/film

Husfruen setter mest pris på kosen oppe i TVstuen. Har konsekvent utelatt kinolyd der, for ikke å utelate kinorommet p.g.a "tiltak å gå ned trappen"

Ser en del TV programmer og 1-2 filmer i uka kanskje. Ser STOR nytte i å ha "min egen" PVR (Lyse) som kan ta opp favorittene mine (71'N, Alt for Norge, Ut i Naturen mm).

Som "erstatning" for innbetalt kalibrering fra AVshop (som ikke kunne utføres innen rimelig tid), fikk jeg (men venter på den enda...) en Dune Smart HD B1 spiller istedet. Inntil den leveres, benyttes fortsatt TviX spilleren...Uansett, føler jeg har fått tunet den inn rimelig bra.

Har oppdaget en "liten" sak nå med skarpere bilde, ser godt moire' effekten på mitt SMX lerret, spesielt på TV sendinger via Altibox PVR. Heldigvis nær fraværende via Tvix heldigvis. Mulig Moire' effekt kan reduseres ved noe "juksing" ved å justere bildet noe ut av skarpeste fokus.

En liten samling kunne vært hyggelig, for min del har siste året+ vært heller labert p.g.a helsa.
    Uansett er det min andre hobby som opptar meg mest for tiden:
    FotoHulten :-)

Ha en fortreffelig aften!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du tid??

Dette var smekkert :-D
    Dersom du har tid og annledning, så trenger jeg litt veiledning ifm planer om å bygge kino. Har ett rom som er dedikert til kino. Har lagt ut en tegning av rommet her: http://avforum.no/forum/minhjemmekin...g-av-kino.html
    Har du tid til noen anbefalinger, så blir jeg happy.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til å være nær samme utgangspunkt som meg dette...storartet utgangspunkt!

Jeg har skrevet en lengre "avhandling" på materialvalg mm i byggetråden her, og også noe i minhjemmekino...

Hvis du ikke er for langt borte fra Sandnes/stavanger, må du bare ta turen innom.

Lykke til videre, skal følge tråden din

------------------------------
    Sitat fra minhjemmekino:

Litt om materialbruk...
    Biltema har pakker med sort stoff som kalles "speaker grill". Dette er meget greit å strekke over f.eks rammer eller hele plater. Mener det kostet ca 50kr for en pakke (180x90cm). Hos meg har jeg trekt dette over 12mm porøse plater både i tak og vegger (samt dør). Gikk med 34 stk pakker hos meg.

Gulvet bak i rommet er bygget i 2x4toms bjelkelag, med heving 13cm på første, og 18cm på bakre platå. Platet med 22mm gulvspon. Hele platting er fylt opp med glava, og det er lagt rør for 3stk rumperistere.

Scenen er i 2 nivå a' 12cm, også her fylt med glava. Kantene på scene og platting er skåret i samme bue som kassen med spotlights over lerretet.
    Det er trekt rør for kabling til trappelys ved hvert trinn, både i scene og platting.

Veggene er isolert med 10cm glava, 1 lag gips og 1 lag 12mm porøse plater (trekt med sort stoff).
    Taket er lektet ned 5cm fra betong dekke, isolert med 5cm rockwool og igjen lektet ned 2cm og fullført med 12mm porøse plater også her. Boret hull for stjernehimmel, og stakk deretter de optiske trådene rett gjennom "speaker grill stoffet". Festet med en dråpe lim på oversiden.

I taket er det 1,5x3 toms "bjelker", laftet i kryss. Takplatene er skrudd på plass i hver "ramme", og deretter listet med 7cm profilerte lister.

Søylene er laget av 22mm kryssfiner. Gikk med 3stk 120x240cm plater til dette. Innvendig er disse fylt opp med glava, og høyttalerne er montert i de 4 søylene bak. Fronten er også her 12mm porøs plate, trukket med grill. Bass går rett ut i rommet, og mellomtone og diskanten langs sidene av hver søyle. Laget hull for dette på hver side, dekket med speaker grill. Listet søylene med 2cm vinkel lister.

Det er ingen synlige kabler overhodet i rommet, liker det stilrent :-)
    Logitech Harmony 895 kontrollen fungerer utmerket, og har støtte for alt utstyret i rack+projektor som går på RF.

Det er benyttet kun skruer for feste av materialer i rommet...har ingen antydning til sjenerende knirkelyder ved høyt pådrag av bass....heldigvis. :-)

-----------------------------------------------------------------------------------

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utgangspunktet er temmelig likt. Men hos meg er det ikke fukt :wink:
    Din kino e jo meget lekker, så du må'kje ble øvejidde om min kommer til å likne på din 8) Det er jo mye arbeid, men til gjengjeld så blir resultatet magisk.
    Jeg bor den plassen hvor det tidlig i denne tråden ble påstått at du bodde, men som viste seg å være feil. Bor på Mosterøy (Rennesøy). Det e jo' kje så langt.
    Hvordan var veggplatene dine festet slik at det ikke viser skruer? På veggen din så er vel hver plateskjøt synlig? Eller har du gjort noen tryllekunst i skjøtene?

Hvor kjøpte du høyttalere og lerretduk? Og hva er prisen på ett slik høyttaleroppsett? Etter å ha lest gjennom mesteparten hos deg, så vil jeg muligens gå for skjult lyd og ha lerret mellom dørene. Da kan jeg bygge trappetrinn videre innover i rommet. Er lerretet ditt fortsatt glatt og fint og uten folder?
    Blir nok desverre ikke oppstart enda på ei stund da vi nettopp har flyttet inn i nytt hus (uten garasje) og kinobyggeren er blitt far. "Kinoen" er pr i dag lager for alt dritten som stod i den gamle garasjen. Så garasjen må opp først for så å få tømme kinoen.
    Hva er buttkickerene tilkoplet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig gjennomført hjemmekino!!
    Synd at du selger huset og dermed også kinoen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandsmark Vis post
    Veldig gjennomført hjemmekino!!
    Synd at du selger huset og dermed også kinoen?

Heia,
    Alt kino utstyr og Møbler vil bli tilbudt kjøper av huset, til en hyggelig pris selvsagt.
    Ny kino er under prosjektering i det nye huset vårt

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det byggetråd fra det nye huset Rolf? Hvilket utstyr får være med over til det nye, og hva må stå igjen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på om det blir noen byggetråd. Vil nok ta en del bilder underveis, som sikkert kan presenteres etterhvert da. Blir antatt et frittstående anneks med kombinert Tv stue/kinostue.ser for meg mulighet for stor takhøyde opp til mønet, hvor det kan bli stilig med xxx antal optisk belysning i flere plan oppi der

Selger unna kino møbler nå. Har stolrekka igjen for salg.
    Av teknisk er reciever og Buttkicker LFE kit for salg også.

Løp og kjøp

Side 22 av 22 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •