Ny dedikert kino og barløsning (Ferdig 100%...Nye bilder side18 og 20!) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 22 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 439
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Marquee'en blir fremviser fortsatt ja. Etter å ha oppgradert med nye linser og DVI inngang, er den fortsatt juvelen i oppsettet

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med planleggingen Rolf?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Veeel...Har drevet og malt stue, kjøkken mm i 14dager nå, og vi har funnet at badet må/bør fornyes først (typisk)

Byttet ut en del møbler underveis, da jeg kjørte det meste på fyllinga...grøss, dette svir på kontoen

Regner med at dette da er ferdig ca mot slutten av september (rundt den 20'). Deretter begynner jeg å rive ned noe vegger, og påbegynner byggingen av teknisk rom og TV/bar området.
    Serverne står nå midlertidig plassert i boden, slik at vi får streamet seriene våre...og at hjemmesiden er oppe og går da

Som mål er at også kinorommet skal stå nærmest komplett innen juletider.

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg til å følge byggeprosessen din. Du legger listen rimelig høyt med det kremrommet, de møblene og ikke minst tipptopp komponenter. Lukter vi en ny topp 3 kino? Det hadde vært morro, potensialet er i hvertfall til stedet og det ser ikke ut på å mangle på engasjement og pågangsmot. Måtte bare håpe at det ikke blir for mange avsporinger underveis.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt å jobbe parallelt med både oppussing av bad og endelig få påbegynne på "første byggetrinn"

Startet i dag riving av innervegger slik at jeg kan få påbegynt bar/TV rommet samt teknisk rom. Vil gjerne få på plass utstyrsrack slik at ikke ledninger ligger og slenger langs gulvet her...

Har kastet det gamle kamera, og det nye røk etter 3 uker

Skal få tatt noe bilder til neste uke når kamera er tilbake fra rep.

(Linker de fleste bilder til min hjemmeside...dersom disse ofte "forsvinner"....et godt tegn på at jeg da jobber den dagen her ).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genial ide' å jobbe paralelt med begge rommene. Da vil du nok totaltsett spare endel tid. Hvilke planer har du konstruksjonsmessig med rommet?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Inne på teknisk rom blir kun murveggene malt hvite, veggen ut mot baren vil bli lydisolert og gipset. Når rack er på plass, må jeg få laget meg en god glassdør for tilgang, og som er bra m.t.p støy fra utstyret der inne.

I tak vil det bli benyttet hvite takplater, med innfelte hvite spotlights. Disse skal kunne dimmes. På gulv legges en delvis mørk parkett (evt laminat). Har vært inne på tanken å lage til et mere "bar tak", ved å benytte 1,5x3" på kryss/tvers slik at det blir "rammer" i taket. På innsiden av disse legges profilerte lister samt 1stk innfelt spotlight. Ser for meg at dette kunne blitt ganske pent, men mye arbeid.

Noe usikker på fargevalget, men baren og møblene blir mørk "sjokoladebrunt".
    Tenkte først å bygge baren selv, men har funnet en som passer utmerket allerede. Jeg vil ha brede profilerte listverk, og disse vil gå i samme farge.

Da baren skal gå i samme tema som kinorommet, er jeg noe usikker på hvilke farge jeg skal benytte på veggene (Forslag mottas).

Newcomer Nobleman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rolf;

Gratulerer med nyttg hus og oppstart av de viktigste rommene...........
    CRT ligaen er klar til et planelggingsmøte om du skulle trenge det!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Takker for den Hans, min tur å lage pizza...men vil ha baren klar først, slik at vi kan ha et sted å sitte

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir alle tiders Rolf..Gleder meg til den dagen jeg kan ha hus med eget kino rom..Kommer til å følge byggeprosessen din..
    Husk masse bilder da..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Bilder kommer så snart jeg har kamera. Ellers gikk sikringen bare 3 ganger i dag, ikke lett å rive vegger med mange el-bokser nei..

Veggene er nå revet og panelet lagret til vinterens brensel behov... Nå ser jeg virkelig hvor grei størrelse det blir på lokalet, ypperlig. Nå må jeg bare finne en bedre måte å få fjernet flisene som ligger der gangen var, de sitter £$€@&%¤ fast i betongdekket disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 ganger ja, det er jo ikke dårlig...
    Et tips til flisene dine, bruk en "pigger" som går på trykkluft..Ikke en sånn dritsvær sak, men en liten håndholdt en som du setter i sida på flisa og banker den løs eller i fillebiter..Det er i alle fall effektift hvis du har noen m2 med fliser..Lykke til..
    Få deg et kamera da, er nyskjerrig..

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er spent på lerrettet ditt (og resten av kinoen). Gleder meg til du får tid og kamera til å ta bilder av det :-D

PS; hjalp nylig svogeren min med å fjerne vegg og gulfliser i et 20 kvm rom nylig. En helsikes jobb :twisted:
    Vi brukte barkespade og spett til å flerre de av med. De som satt skikkelig måtte vi knuse rett ovenifra og så skave de løs. Brukte vel ca 4 timer og var mør gjenomsvett og dekket av støv. Husk god støvmaske.
    Håper du har fått gjort jobben nå

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

nye bilder

Har fått lånt et kamera, og tatt noen bilder i dag. Her har jeg bygget racket ferdig med utstyret. Dette skal inn i teknisk rom (ser påbegynt vegg bak rack). blir en dør for tilgang til rommet, doble gipsvegger og isolert for lyd (serverne bråker). Racket vil få en rimelig godt lydtett glassdør i front, og rack skal også kunne trilles ut av rommet.

Her tas bilde fra plassen bardisken kommer, mot døren inn til kino. Rett frem på venstre side kommer 4stk lenestoler (små gode stoler a la "danskebåtens" På veggen til høyre skal 27" LCD TV henges, fra denne skal det kunne sees TV (Lyse+dreambox), Internet samt DVDprofiler basen.
    Filmene skal plasseres på veggene på hver side i "innhykket" der hvor tilgangen til rack kommer.

Slik ser det ut i kinorommet i dag..hehe (ikke ryddig nei)
    Her skal både tak og vegger rives til kun betongen står igjen. Kinorommet skal bygges helt fra grunn av.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må jo bare bli bra Rolf
    Vet du hvor mye veggene bygger ut fra betongen slik de er idag? Vil du miste mye bredde med de nye veggene?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det er allerede stendere på veggene som panelet er bygget på. Usikker på om det er benyttet 2x4" eller 1,5x3" stenderverk, men rommet vil uansett ikke bli smalere. Målene er i dag 400cm bredt og 640cm langt (225cm takhøyde). Målene på tegningen på første side her var ikke helt nøyaktig.

Vinduene skal blendes (mulig et av dem blir tilgjengelig, dersom dette passer inn med falske søyler langs veggen der), og lerrets veggen vil bygges ut for å få plass til sub'ene fremme. Bak i dette "rommet" vil det også legges ventilasjonskanaler som trekker varm luft ut av teknisk rom (det er montert vifte i toppen av racket), samt tilførsel av frisk luft utenfra og inn til kinorom.
    Har en stor Villavent vifte til dette formålet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målene er i dag 460cm bredt og 640cm langt (225cm takhøyde). Målene på tegningen på første side her var ikke helt nøyaktig.
    Akkurat. Det er jo et romslig rom. Grunnen til at jeg lurte var at rommet ser litt smalere ut på bildet du postet, men det "lyver" nok litt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det var vidvinkel linse på kamera, så bildene lyver en del ja.
    Rommet der rack står er det god bredde på. På bildet virker dette rommet meget smalere...

Nå er det natt....i morgen skal det bygges vegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg laget veggen inn mot teknisk rom, satt inn dør og plassert rack i åpningen i veggen. Har isolert vegg og benyttet gips på denne. Bråket fra serverne ble nå meget bra redusert, og når glassdør er på plass, tilnærmet null støy da.

Til uken må det rives noe mer, og varmtvannsbereder må flyttes, da denne nå er plassert der hvor baren kommer (flyttes til vaskerommet).

Regner med fjerningen av de £$€%¤# flisene vil ta laaang tid dersom jeg begynner den jobben til uken...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bråket fra serverne ble nå meget bra redusert, og når glassdør er på plass, tilnærmet null støy da.
    Så lite at det er bra nok ?

Mere bilder?

Side 2 av 22 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •