Ny dedikert kino og barløsning (Ferdig 100%...Nye bilder side18 og 20!) - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 22 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 439
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Gleder meg allerede !

Hva er neste steg, og når regner du med at kinoen er ferdigstillt?
    Fikk innkallelse til 3uker opphold på sykehus i haugesund i dag, så dette innebærer noe forsinkelser kanskje....

Uansett i løpet av mars måned vil eg tro.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne være kjekt å sett kinoen din ja, så hvis det er plass så vil jeg gjerne ta en kikk jeg også! (oppleve baffelveggen)

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å treffe gutta ja, skal komme tilbake til dette når jeg er i mål her.
    Nå er det en del rotete i baren mm

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt gleden av å se Rolf sitt byggeprosjekt (ja jeg dro og regnet med å se en byggeplass) men her var det både lyd og bilde og var det bra, det er bare fornavnet.... Du har ett fantastisk rom på gang her Rolf, jeg tror ingen på AV forum kan måle seg med dette når det er ferdig. Det blir en kino med stor K og vel så det. Baffel veggenmed høytalerne bak lærretet er genialt, ikke noe utstyr som "forstyrrer" i rommet, scenen og nivåene, søylene til bakkanalene ja alt danner en fantastisk helhet. Ett 2.35:1 lærret var også fantastisk opplevelse, det er nesten som jeg begynner å få lyst til å bygge meg en kinosal til....

Så er vel oppelvelsen igjen at en CRT er det ingen ting som slår. Nå var vel ikke din helt 100% optimalt innstilt Rolf der den sto oppstilt på en bunke med planker, men for et bilde (jeg har sett Stølen sin før) og jeg skjønner at dere ikke har lyst til å bytte ut dette, nyere teknologi har ikke tatt igjen dette.

Lydmessig så hører jeg at dette blir et kjempe rom og Jamo THX settet inponerte med heftig dynamikk.

Gleder meg til premieren når alt er helt ferdi Rolf!

Som sagt jeg reiste hjem med stjerner i øynene og hadde en lang utlegging til fruen om hvor flott det var på telefon på vei hjem!

Newcomer ashild sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja Rolf, nå har du gjort det!

Inspirasjonen hos min mann var som du skjønner total og da han var på vei hjem fra deg fikk jeg opphissede telefoner om alle de gode ideene han hadde fått. Konklusjonen (riktignok i hans litt overopphetede tilstand) er vel at vi nå må utvide og lage ekstra sal hos oss for å få det sånn nogenlunde like bra som det blir hos deg!

Har fulgt med på bildene, og må innrømme at det ser utrolig strøkent ut, så dette står det respekt av! Blir kjekt å følge med framover :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bøyer meg i støvet for disse varmende ord...

Kjekt å få konstantert at min løsning på dette nye kinorommet er godkjent etter besøk av byggekontrollen Henning! Nå ser jeg frem til å nærme meg ferdigstillelsen her. I kveld regner jeg med å få på plass de siste takplatene med stjerner, og påbegynt listingen i taket.
    Noe mer listverk må også kjøpes inn for fullføring av søylene, før jeg tar turen til teppeland...

Beklager Aashild dersom jeg har satt griller i hodet til Henning....dere har sikkert helt andre tanker i hodet nå i disse dager

Ellers har jeg vært i kontakt med han som skal selge kinostoler her på avtorget, tenkte kanskje å få inn en 4-5 gjesteplasser på bakre podie...men kona likte ikke disse, så jeg får drøye akurat de plassene bakerst foreløpig.

Alle er velkomne på visning her, men kanskje best å vente til jeg kan vise frem det ferdige resultatet.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var saker Rolf. Meget flott hjemmekino. SMX duk og 3 meters bredde på 2.35 bildet var bare KANON. Løsningen med absolutt allt skjult er bare genial. Enig med Henning at Jamo THX oppsettet ga en smell og dynamikk som virkelig ikke stod tilbake for noe.
    Jeg er meget imponert over hva du har fått til, her er mange gode ideer smeltet sammen til et kanonbra hjemmekinorom.

De der asfalt platene du har brukt sammen med høytalerduk ble kanonbra. De demper lyden akkuratt passe virker det som.

Dette blir svært bra når det er ferdig. Stå på Rolf.

Kjelli

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Ellers har jeg vært i kontakt med han som skal selge kinostoler her på avtorget, tenkte kanskje å få inn en 4-5 gjesteplasser på bakre podie...men kona likte ikke disse, så jeg får drøye akurat de plassene bakerst foreløpig.
    Dumt men kan faktisk skjønne kona også
    Dette er noe av det lekreste jeg har sett av kinoseter, hadde jeg hatt plass og råd ville jeg hatt disse

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for gode kommentarer kjelli! Alltid kjekt å få anerkjennelse av arbeid som en gjør hjemme da, og dette skaper bare mer inspirasjon til å trø til videre på kveldene...selv om en kan være rimelig trett etter en lang dag på jobben

Disse stolene har jeg sett tidligere Counterpointer, men synest de bygger vel mye i bredde disse da, nå vil jeg plasseres 3seteren jeg allerede har på lager, og antar at det som gjesteplasser bakerst blir en til av disse:

Antar teppe blir sort som ellers er farge på vegger og tak, men noe mønstret...tiden viser at som regel finner en noe helt annet når en browser i butikkene da...

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lekkert..

Dette ser lekkert ut!! Gleder meg til å se det ferdige resultatet på presentasjonen din!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Presentasjonen ja...ja, den må jeg huske å oppdatere når jeg er ferdig.

...nei nå har eg sittet for lenge med pc'en igjen...nå må det jobbes!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Presentasjonen ja...ja, den må jeg huske å oppdatere når jeg er ferdig.

...nei nå har eg sittet for lenge med pc'en igjen...nå må det jobbes!
    Ja nå må du stå på, jeg har lyst til å se kinoen ferdig snart....

Newcomer ashild sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bøyer meg i støvet for disse varmende ord...

Beklager Aashild dersom jeg har satt griller i hodet til Henning....dere har sikkert helt andre tanker i hodet nå i disse dager

Alle er velkomne på visning her, men kanskje best å vente til jeg kan vise frem det ferdige resultatet.
    Hehe, tror han er glad for å fokusere på noe annet enn fødsel, så tror egentlig jeg skal være takknemlig for at du gav han litt annet å fundere på :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har vært rimelig sløv på kveldene, men ble ferdig med taket i går da. De bakre stjernene vil jeg bytte spotlight i boksen der fra 20W til 15W, med 20 blir det litt mye "blooming" på stjernene. På fremre delen er stjernene dimmet ned, og regner med at 15W vil passe mye bedre.

Ellers skal projektoren opp i taket i løpet av kvelden (Dersom hjelpemannskapet kommer innom da)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser meget lekkert ut Rolf, og regner med både lyd og bilde står i samme klasse som rommet når du får hjelp til å løfte opp "kanonen" (der har lcd/dlp en aldri så liten fordel ).
    Tipper du gleder deg til alt er ferdig og klart til bruk!

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke si annet en at dette var vanvittig stilig! Jeg har lista en del når jeg har pussa opp ellers i huset og må si jeg blir imponert over den jobben du gjør i taket der.
    Stå på videre:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nå er også PJ på plass i taket, så nå er det egenlig bare "pottel" arbeid igjen.

Har påbegynt lister langs taket (mellom vegg og kassen), og fortsetter på dette i morgen kveld. Rammen for lerret må også på plass.

Ellers er det så bare teppe, gardiner i front og møblement som står igjen.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers er det så bare teppe, gardiner i front og møblement som står igjen.
    Og besøk av Bjørn Hegelstad? (Eller kalibrerer du hele sulamitten selv?)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Den er ble kalibrert av bjørn for en tid tilbake, men jeg har etter dengang byttet til DVI inngang, nye linser og ny avspillings kilde. Jeg vet jo derfor hvor "leia" ligger da, men regner med at en fordel å få denne 100% nå.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rolf, må få tatt bilde av herligheten i taket.

Og NÅ er tiden inne for å stå på for å bli ferdig. Det er nok forferdelig fristendes å se en film istedet for å bli ferdig kan jeg tenke meg, men du må ikke falle for fristelsen.

Kjelli

Side 13 av 22 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •