Ny dedikert kino og barløsning (Ferdig 100%...Nye bilder side18 og 20!) - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 22 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 439
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt sjel må vi ha når slike kjekke rom bygges fra grunn av, og hver spiker velsignes før første slag

I dag var jeg klar for å få opp platene på veggene...men etter ~20stk stifter gikk stiftemaskinen føyken...skikkelig irriterende

Ble uansett ferdig med døren, fikk på plass dørhåndtak med lengre skruer nå, og listet den også ferdig.

Greit å ta tidlig kveld noen ganger...

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser virkli bra ut Rolf Skulle ønske eg var komt så langt sjøl, hehe Stå på, kommer innom når du er ferdig eg vett du

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Greit å se fremgang ja, og dere er velkommen her hos oss igjen!

Er nå tilnærmet ferdig med veggene, men gikk tom for stoff og er manko på 1stk plate...typisk.
    Ser frem til å påbegynne taket også nå.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir skikkelig bra, Rolf ! Jeg er dog ikke sikker på om jeg ville hatt exit skiltet på døren.............

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Tro meg, det skiltet hjelper veldig når strømmen går og rommet kun er et sort hull....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro meg, det skiltet hjelper veldig når strømmen går og rommet kun er et sort hull.... :smile:
    Godt poeng... Så lenge det ikke irriterer under filmvisning er det jo greit, men det finner du vel først ut om en stund

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å montere en lett ramme med sort filt, holdt oppe med et par elektromagneter, over "Exit" skiltet.

Går strømmen så faller rammen ned og exit skiltet vises...

Dog, kom til å tenke på at stoffet i skiltet er fotoiluminiserende, altså at det lagrer lys, da er kanskje ideen ikke så god allikevel?

DrE

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes noen skilt og lamper som tennes når stømmen går. Disse har batterilading når strømmen er på og et holderele slår på lys fra batteri ved strømbrudd.

Tror det hadde vært mer optimalt enn en grønn flekk i øyekroken.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forøvrig ClasOhlson sin variant: Clas Ohlson - Lommelykt HÃ¥ndlamper handle bestill postordre

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg passer på at ikke exit systemet ikke overstiger pris/arbeids budsjettet.

Den lykten fra Clas ohlson var genial. Har en lykt hengende i høyre hjørnet fremme til nød...men antar den nødlykta der vil bli bra.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes søylene dine blei utrolig stilige, veldig artig tråd å følge....
    Har du fått tak i kinostoler til raden bak?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har en forespørsel på stolrekke for bakre rad ute, men mulig jeg går for en ekstra sånn 3 seter dersom dette ikke går i boks.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg skummet gjennom tråden din, dette ser ut til å bli meget gjennomført, veldig spennende den baffelveggen.

Men jeg har ikke sett om du har sagt noe om hvordan du fester stoffet til veggen? Hva mener du om lukten fra platene, er den ille eller kun marginal?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trekker stoffet over platen, stifter rundt kantene på baksiden, og setter platen opp på plass på veggen. Glad jeg er ferdig med veggene, var en omstendig jobb det der

I helgen regner jeg med å påbegynne taket...på gang med stiftemaskinen igjen da

Ellers har jeg satt opp en midlertidig ramme for å se hvordan størrelsen på lerret tar seg ut, og vil trekke over en duk for måling og plassering av projektor.

La også ved et bilde tatt på baksiden av baffelvegg (som lovet tidligere)

Edit: Det er absolutt ingen lukt fra platene, så der vil det ikke by på problemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Søyler?

Har fulgt med tråden din en stund nå..fantastisk kino du bygger her Skal i gang selv snart og dette er rett og slett imponerende. Blir nesten litt satt ut med tanke på all jobb som skal gjøres..her planlegges det! Spørsmålet gjaldt egentlig søylene dine...er de til for akustikk eller har de en annen bestemt funksjon?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir utrolig spennede å se og høre hvordan SMX lerrettet vil fungere. Det ser bare utrolig bra ut løsningen du har valgt på kinoen generelt. God blanding av optimale tekniske løsninger (thx baffel) og egne løsninger (søyler mm).

Har en prøve på SMX liggende, som jeg har prøvd i egen kino. Har også sett det spent opp med Benq 8720. Han som hadde det har nå kvittet seg med det pga "skråstriper" en slags effekt som kom når han byttet til "pearl".
    CRT'en din og rommet ditt vil sikkert egne seg meget bra til SMX. Min opplevelse er at det er følsomt for annet lys i rommet, og ditt rom blir vel helt sort (minus exit skiltet )

PS. Du har forandret på fontveggen. Ser plutselig at senter og fronter er bygget litt ut fra veggen i en ramme. Var dette meningen hele tiden?Ser veldig bra ut men bryter ikke dette litt med baffelveggprinsippet ift felles frontflate?

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS. Du har forandret på fontveggen. Ser plutselig at senter og fronter er bygget litt ut fra veggen i en ramme. Var dette meningen hele tiden?Ser veldig bra ut men bryter ikke dette litt med baffelveggprinsippet ift felles frontflate?[/QUOTE]

Er vel bare skyggen av rammen til lerrettet som gjør at det ser sånn ut tror jeg.

Virkelig mye flott arbeid du legger ned i denne kino'n, Gleder meg stort til å se det ferdige resultatet

Hvor i landet er det du bor ? Hadde vært morro å kunne fått en demo av dette da du er ferdig ;o)

Hmmm ... Ble ikke helt som planlagt den siteringa gitt hehe... og ser jo nå at du bor i sandnes

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helrått Rolf! Dette blir garantert en av forumets beste hjemmekinoer. Stå på!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen! Jeg fatter ikke hvordan du klarer å jobbe så fort!! Det er helt utrolig, jeg med min sneglefart hadde sikkert brukt 3 ganger så lang tid, og det med mye hjelp! Respekt mann

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Har fulgt med tråden din en stund nå..fantastisk kino du bygger her Skal i gang selv snart og dette er rett og slett imponerende. Blir nesten litt satt ut med tanke på all jobb som skal gjøres..her planlegges det! Spørsmålet gjaldt egentlig søylene dine...er de til for akustikk eller har de en annen bestemt funksjon?
    De er først og fremst for akustikk, bryte opp langveggene. En annen funksjon er at surround høyttalerne (4stk) er bygget inn i disse. Ellers er søylene også fullt opp med glava.

Side 11 av 22 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •