Erfaringer med Green Glue søkes - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    ser at jeg i mitt rom bare ville trenge 42 tuber til den nette sum av kroner 10.458,- :shock:
    Kan jo hende man får litt raaabatt da, hvis man bestiller 42 tuber i en sleng.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger rundt 100tuber :cry: Så har sendt en mail til avshop med forspørsel om rabatt, så får me sjå.

Skal man bruke dette i hjørnene, og mellom tak/vegg/gulv også? Eller bruker man vanlig silikon der?

Noen som vet hvordan dette er å påføre platene? Man bruker kanskje en slik limsparkel som man bruker på flislim?

Rart det ikke finnes bøtter også, ganske tidkrevende å trykke ut tre slike tuber på ei plate. Men man kan kanskje bare kappe av hele toppen og trykke ut alt da.

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakset fra Green Glue`s hjemeside:

Green Glue coverage

The ideal coverage should be uniform thoughout the sheet using 1 - 3 tubes.

Applying 1 tube of Green Glue per 4’ x 8’ sheet will deliver about 70% of the performance of 2 tubes. Three tubes is optimal per 4’ x 8’ sheet will improve low-frequency performance around the primary resonance. We do not recommend using more than 3 tubes per sheet. If you use too much Green Glue, performance will decline.

4’ x 8’ sheet= ca. 1.20x2.40

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. rabatt på AVshop: Den observante leser vil se at prisen pr tube faller dersom en bestiller større mengder.

24 tuber gir en pris pr tube på 199,- mot 249 for en.
    (4527 + 249 = 4776 -> 4776 / 24 = 199)

Men nå er det nok prisjakt her i tråden, lag egen for det!

Spennende om noen går igang og kan gi svar på effekt før og etter.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Noen som har prøvd det?

Jeg beklager hvis denne tråden var ment å avgå en stille død, men er det noen har på berget som faktisk har prøvd GreenGlue?

Jeg er ikke fremmed for å bruke en del grunker på min kommende hjemmekino hvis det virkelig gjør en forskjell når det gjelder lydisolasjon (i de lavere frekvensene).

Det blir liksom for dumt å lese på The Green Glue Company sine sider for objektiv informasjon...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino vurderer å teste greenglue i et byggeprojekt, men det avhenger av AVShop egentlig.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg bygd nytt/pusset opp hadde jeg nok heller vurdert de "tradisjonelle" måtene å lydisolere på. Det er mange lydstudio og øvingslokaler på musikkinstitusjoner etc som har bygd lydtette rom opp gjennom årene, uten at man trenger å være bygningsingeniør for å gjennomføre det.

Finnes mange framgangsmåter. Flytende gulv på trinnlydplater. Lydhimling i tak, lagt ved egne lydbøyler, for å nevne noe. Finnes også uttallige konstruksjoner for vegg, eksempelvis legge to lag vegg som ikke er i berøring med hverandre. Tror dette er både bedre og billigere enn å handle lim for 10.000 kroner.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bulle17
    Skulle jeg bygd nytt/pusset opp hadde jeg nok heller vurdert de "tradisjonelle" måtene å lydisolere på. Det er mange lydstudio og øvingslokaler på musikkinstitusjoner etc som har bygd lydtette rom opp gjennom årene, uten at man trenger å være bygningsingeniør for å gjennomføre det.

Finnes mange framgangsmåter. Flytende gulv på trinnlydplater. Lydhimling i tak, lagt ved egne lydbøyler, for å nevne noe. Finnes også uttallige konstruksjoner for vegg, eksempelvis legge to lag vegg som ikke er i berøring med hverandre. Tror dette er både bedre og billigere enn å handle lim for 10.000 kroner.
    Hvem har sagt at det er enten eller? ;-)

Jeg skal bygge et komplett rom-i-rom, med eget, frittstående bjelkelag til himling som hviler på vegger uten kontakt med yttervegger. GreenGlue kommer evt. i tillegg...

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har benyttet meg av Green Glue ifbm bygging av min HK etter å ha lest om produktets fortreffelige egenskaper på nettet. Vegger mot naborom uten betongkonstrukjson og vegger mot yttervegg har en sandwich konstruksjon med Green Glue i midten - gips / greenglue / Arbor panelplater. Jeg er veldig fornøyd og tror de gir en meget god demping til naborom og ikke minst fra utsiden av huset i form av bilstøy etc. Men dette er uansett vanskelig å vurdere/måle da jeg ikke forsøkt uten Green Glue.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Jeg har benyttet meg av Green Glue ifbm bygging av min HK etter å ha lest om produktets fortreffelige egenskaper på nettet. Vegger mot naborom uten betongkonstrukjson og vegger mot yttervegg har en sandwich konstruksjon med Green Glue i midten - gips / greenglue / Arbor panelplater. Jeg er veldig fornøyd og tror de gir en meget god demping til naborom og ikke minst fra utsiden av huset i form av bilstøy etc. Men dette er uansett vanskelig å vurdere/måle da jeg ikke forsøkt uten Green Glue.
    Ja, det er det som er så fortvilet. 1000 mennesker kan ha prøvd dette (og for så vidt være fornøyde med resultatet), uten at noe egentlig er testet. Som du skriver, så er det jo umulig å si hvordan det ville ha vært uten. Det er derfor jeg savner noen uavhengige tester...

Brenner man av 15.000 spenn på GG,tør man jo ikke være annet enn fornøyd etterpå...

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var pga kostnaden knyttet til uvissheten om effekt som førte til at jeg lot være å bruke Green Glue i hele rommet. De resterende vegger og tak er alle beskyttet av betongkonstruksjon og burde ha nok dempende effekt. Sånn sett ble det et kompromiss som har fungert for meg.

Betongenveggene er også isolert med 10 cm glava og kledd med doble plater i tillegg til nitidig tetting av alle sprekker med akryl etter hvert lag. Jeg tror jeg brukte nærmere 25 tuber akryl på et rom på ca 25 kvm. Det spørs om ikke ordentlig tetting av sprekker mot tak og gulv er viktigere enn Green Glue?

Jeg kan huske at det var et vanskelig valg og jeg vurderte det frem og tilbake. Jeg hadde egentlig forkastet produktet inntil AV-shop kom på banen begynte å importere Green Glue, da kunne jeg ikke la være. Det skal ikke være lett!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hvem har sagt at det er enten eller? ;-)

Jeg skal bygge et komplett rom-i-rom, med eget, frittstående bjelkelag til himling som hviler på vegger uten kontakt med yttervegger. GreenGlue kommer evt. i tillegg...
    hehe, det er aldri enten eller. Men gjør du denne byggejobben bra, tror jeg limet er overflødig. Har vært inne i godt bygde øvingsrom på musikkutdannings-institusjoner, og du verden. Vakke mulig å høre en lyd utenfor det rommet, og akustikken i rommet var p e r f e c t.

Men lykke til med prosjektet! Spennende det du skal i gang med!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, det er aldri enten eller. Men gjør du denne byggejobben bra, tror jeg limet er overflødig. Har vært inne i godt bygde øvingsrom på musikkutdannings-institusjoner, og du verden. Vakke mulig å høre en lyd utenfor det rommet, og akustikken i rommet var p e r f e c t.
    Tviler ikke på at akustikken var perfekt, men spilte de virkelig høyt ved lave frekvenser? Så vidt jeg har skjønt er ikke poengen med GG å forbedre akustikken, men å dempe gjennomgangen av (spesielt) lyd med lavere frekvenser.

Og så er det det med at jeg ikke har all verdens plass. Hvis 2 lag gips med GG mellom demper like mye som 10cm tykkere vegg, kan det kanskje være verdt å vurdere?

Men som sagt - jeg har fortsatt tilgode å se tester som viser at dette ikke bare er svada... eller i alle fall sterkt hypet.

Men lykke til med prosjektet! Spennende det du skal i gang med!
    Jada, når jeg en gang i tiden kommer igang (fortsetter) kan det bli spennende. Bare ett bad igjen nå, så kan jeg begynne ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ville det funka med slingreduk mellom gipsplatene?
    Tror den kan fåes på 120cm brede ruller

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Tviler ikke på at akustikken var perfekt, men spilte de virkelig høyt ved lave frekvenser?
    jepp. Og jeg er uansett overbevist om at den beste måten å unngå lydgjennomgang på, finnes gjennom bygningstekniske løsninger, og ikke gjennom en tube lim. Spør dem som jobber profesjonelt med å bygge lydstudio fx; et rom som skal innfri både krav til akustikk og lydgjennomgang. Tror nok de også stoler mer på byggteknikk enn lim...

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes dette er meningsløst å bruke 10.000 av kroner på tuber med lim. Hallo er det ikke mulig å få samme / bedre effekt av andre ting for den gitte summen her. Dette blir helt håpløst.
    Dette er vel bare en god spøk.
    Men det er vel mange "rare" milliardærer her".

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    Syntes dette er meningsløst å bruke 10.000 av kroner på tuber med lim. Hallo er det ikke mulig å få samme / bedre effekt av andre ting for den gitte summen her. Dette blir helt håpløst.
    Dette er vel bare en god spøk.
    Men det er vel mange "rare" milliardærer her".
    Som sagt, jeg har ikke tenkt å blåse tusenvis av kroner på GG uten dokumentert effekt.

Hmmm... AVShop har omtrent tapetsert avforum med reklame for GG i det siste, men når jeg etterlyste uavhengige tester fra dem, kunne de ikke framskaffe noen...

Hadde jeg bare hatt tid, skulle jeg jammen meg bygget en slik test-boks med og uten GG.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har jo ganke mye tester på hjemmesidene sine.

Jeg vurerer det sterkt som supplement i TILLEGG til skikkelige bygg tekniske løsninger, som flytende gulv, lydbøyler, dobble gipsplater og "dobble" adskilte vegger.

Jeg har soverom i naborom og stue på andre veggen, så jeg vil det skal være mulig å oppholde seg i disse rommene selv når det ses film på moderat volum. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Akryl?

Kan det være litt den samme effekten å bruke akryl? Er jo utfra hva jeg ser av priser, veldig mye billigere enn Green Glue! Er litt enige med noen av kritikerne i tråden...hvor er uavhengige tester av dette produktet? Skulle vært interesant å sammenlignet virkestoffene og oppbyggningen av disse to produktene mot hverandre. Kan jo være "hypet" opp litt som mye annet i samfunnet rundt oss generellt

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Jeg lurer på en ting...Stifter/skruer du panelplatene i tilllegg til å lime dem med Green Glue?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •