Skal pusse opp rom, trenger litt forslag =)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal pusse opp rom, trenger litt forslag =)

Heisann!

skal begynne å lage til mitt eget film\musikk\pc rom =)
    og eg trenger litt forslag, for å høre om det er ting som eg bør gjøre med det =)

for å begynne, huset er gammalt, bygd på og pussa opp, bortsett fra det rommet eg skal bruke, så eg kan stortsett gjere kva eg vil..

alle vegger er av betong, men vinduet er av det heller skrøplige typen, men det skal eg bytte uansett..
    taket er tre, og gulvet er også betong. teppet er GAMMALT.
    skal heim og ta litt mål og sånt idag, men er litt vansklig å komme til alle plasser, da min søster har brukt rommet som mellom lagring, til leiligheta henna er ferdig bygd, så eg har vert ekstra aktiv til å strekke rør og kabler i den=).
    etasjen over så er det stove.
    planen er å bruke mitt anlegg som eg har no, + eg skal ha meg 2 nye høgtalera no, + eg skal kjøpe Epson TW600, + et ramme lerret.
    tenkte eg skulle lage til litt belysning og sånt, da eg får spotlights og alt slikt til innkjøpspris, og eg har endel trafoer, og masse pærer.
    eg har vel 2x10A kurser tilgjengelig. men det skal vel holde til det aller meste..hehe..men eg har lyst å ha litt skjult installasjon, så eg har kanskje litt lyst å heve gulvet litt, og legge kabler under, eller legge teppe.

kva bør eg gjere for å få bra lyd i rommet? ang farge så vurderer eg å ha en mørk deilig rød farge..

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flyttet tråden hit til av-rom konstruksjon/optimalisering
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydisolering?

Skal du lydisolere rommet, eller skal det bare optimaliseres for lyd? Eller begge deler kanskje? :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe:P godt spørsmål..vel eg må måle først før eg bestemmer meg..
    men er betong vegger noke bra?
    det er litt lite rom, visst eg skal sitte et stykke fra lerretet, så får eg berre plass til en 3 seter, og kanskje eitpar stresslesser..menne blir dårlig plass..men eg har plass i loft stova..men der er det lyse panelvegger..og ikkje noke bra isolert..

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To lag med gips i tak, og bruk godt med lydbøyler når du lekter ned taket. Smør bra med fuge ved overgang fra tak - vegg. Er vel kanskje en fordel å lekte ut veggen også, og klemme på med gips der og. Så er du godt på gang med å få et bra lydtett rom :grin: Bruk selvfølgelig spikes eller dempe matter under høyttalere, slik at bassen blir i rommet, og ikke flykter over hele huset :-P

Søk litt på forumet, står masse om akkurat dette :wink: Masse godt dokumenterte byggeprosesser her med bilder :razz: godt lesestoff med andre ord!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •