Ny leilighet, kabelrør i veggene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny leilighet, kabelrør i veggene

Hei!

I min nye leilighet som er under bygging har jeg snakket med byggelederen om å få lagt rør i veggene til av-kabler. Så jeg tenkte å få lagt endel rør opptil 40mm til høyttalere/projektor i hjemmekinorom og ut til diverse punkter til høyttalere/tv etc. i stua og de andre 2 soverommene. Jeg får beskjed om når de har satt opp ene siden av veggene, så skal jeg komme ned og peke ut hvor jeg vil ha rør og punkter.

Det jeg lurer på er hva som brukes i veggpunktene der rørene ender. Standard Elko-veggbokser passer jo kun til 16 og 20mm rør. Hva har dere andre på forumet som har lagt tykkere rør gjort? Klipt hull i veggboksene til de større rørene? Eller bare latt rørene ende ut gjennom veggen og kuttet dem jevnt med veggen? Eller fins det bokser som passer til 40mm rør?

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at INGEN på forumet later til å ha peiling på dette, men uansett, nå har jeg snakket med elektrikeren, og han kunne bruke standard Elko veggbokser og skjære ut hull til 40mm-rørene, ikke noe problem.

Noen som vet om fine terminaler som passer på slike Elko-bokser? Vet Russound har et greit utvalg, men vet ikke om de passer til norske bokser (noen som vet?). Noen andre?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare kuttet de ved veggen jeg, men var da ikke klar over andre muligheter, men ser ikke det som noe stygt uansett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •