Er dette rommet for lite?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette rommet for lite?

Jeg har nå endelig kjøpt meg hus og i kjelleren har jeg jo planer for et eget rom.. Men det kan ikke skje enda ( økonomi suger ) men jeg har et rom som jeg kan bruke nå.

Rommet er på 4,5 * 3,2 m er dette et rom som jeg kan leve med? eller er det for lite? det har et vindu midt på den ene kort veggen og dør på motsatt kort vegg..
    Før jeg begynner der vil jeg gjerne ha noen innspill om dette kan duge?!?!
    Takk..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jamen det vet du vel bedst selv eller ?
    Med Dynaudio Audience 42 hele veien rundt og en fin plasma kan det blive fint. Litt sånn minimalistisk set-up fungerer alltid fint. 100" lerret og Martin Logan Vantage ville sikkert ikke fungere så bra jo.
    http://www.tnt-audio.com/casse/dynaudio42_e.html

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veeeeel..
    Hvis du sniker deg inn på sia til g-h http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/g-h
    Dette er et lite rom:-) veldig lite!

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et av rommene som har best karakter er litt mindre enn ditt:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/ArneK

Burde være mulig å til mye der!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel legge til at utstyret som skal brukes er Jbl E 90 front og ecv 25 center har Patos bak og en SVS 10.. projektor med Ikea lerret..

Jeg tror jeg skal Gi gass jeg... Ser at det er andre som har lite som klarer det..
    Det skal ikke legges vekt på så mye her inne, kun at det skal være Mørkt og at det skal gjøres litt mere lyd vennelig. Nå er det et utrolig ekko der inne

EDIT: jeg vet ikke om det er bra.. Min følelse var vel at det er litt lite...

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får sjeldent for stort rom, men din størrelse er langt ifra de minste rommene som er artige underholdningsmessig. Synes du skal kjøre på, bruk heller mest mulig penger på utstyr(som du senere kan ta med ned i kjelleren), og heller legg minimalt med penger utenom det nødvendigste i rommet du har planer om å bruke nå..

Gratulerer med kjøp av hus, misunnelig:wink:
    Økonomien kommer nok med tida :-P

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Gratulerer med kjøp av hus, misunnelig:wink:
    Takk for det.

Jeg skal kjøpe noe for å Fjerne alt lys fra vinduet. og skal slenge på noen tepper.. og kanskje litt maling, jeg regner med at 1000,- skal holde for å få det igang.. Det som er positivt med det er at det kan være funksjonelt allerede til helgen

Jeg har begynt!!! uheldigvis så er ALLE flytte eskene og sånt innpå der nå.. :?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å plassere eskene på mere fornuftige steder, som kjøkken gang og soverom. Mat kan du bestille til kinorommet, gangen trenger du ikke gå ut av når du har rommet ferdig og sove får du jo ikke tid til når du er i gang med nytt rom:wink: Håper det kommer noen bilder etterhvert, hadde vært morsomt. Blir nok bra:wink: Maling og rimelige løsninger gjør ofte susen :-P

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Jeg har sendt bud etter noen kompisser, vi skal flytte alt til et rom i 2.etasje.. Det skal komme litt bilder og slikt. Detta skal bli BRA! hehe..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan godt sende dem til meg når du blir ferdig, skulle hatt snudd rommet mitt, hehe. Bilder er konge!:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så ille med den størrelsen du har på rommet ditt. Mitt hjemmekinorom er på ca. 5m x 4m, men det er kun halve rommet som er "kinodel". Således er kinodelen bare på 2,5m x 4m, altså mindre enn ditt rom. Du kan se det ved å trykke på linken i signaturen min. Håper du legger ut din hjemmekino også etterhvert!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bardman
    Det er ikke så ille med den størrelsen du har på rommet ditt. Mitt hjemmekinorom er på ca. 5m x 4m, men det er kun halve rommet som er "kinodel". Således er kinodelen bare på 2,5m x 4m, altså mindre enn ditt rom. Du kan se det ved å trykke på linken i signaturen min. Håper du legger ut din hjemmekino også etterhvert!
    Hjemmekinoen din er faktisk ganske festlig, på tross av ikke det hotteste innen utstyr? Synes du har fått til mye.. Måtte bare si det:wink: (Hadde vært tøft med litt flere bilder av rommet rundt, forresten)

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke for lite rom. Min integrerte kino er satt opp på 3x3 meter og funker utmerket. Siden frontene dine har bassport foran, går det sikkert bra å sett dem ganske nærme bakveggen. Hvis du skal kjøpe "ikea lerret" kan du kanskje raske med deg et teppe når du først er der, så får du dempet ekkoet i rommet. Lykke til med prosjektet :grin:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har "lerret" og jeg har et gammalt stort gulvteppe.. Har også tenkt på å dundre opp noen tepper langs vegger etc..

Jeg vet ikke om det kommer noen bilder av dette projektet.. Veggene nå er innrøyka hvit... og det ser ellers helt jævlig ut, vet ikke om jeg vil identifisere meg med et slikt utseende...

Uansett så er det moro.... Jeg vil/må male veggene hva farger som er kult da??
    Jeg er fargeblind, for meg er alle farger like

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Jeg vet ikke om det kommer noen bilder av dette projektet.. Veggene nå er innrøyka hvit... og det ser ellers helt jævlig ut, vet ikke om jeg vil identifisere meg med et slikt utseende...
    Du må jo legge ut før og etter-bilder. Da smaker det enda bedre når rommet har blitt bra :grin:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Du må jo legge ut før og etter-bilder. Da smaker det enda bedre når rommet har blitt bra :grin:
    Enig!:-P

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er rommet ferdig.. Vel alt er på plass og jeg har hengt opp pynt og tepper i hjørnene for å dempe ekkoet... Akkurat nå skal jeg teste det..

Rommet ser helt Jævlig ut.. HELT jævlig.. .Stolen som er der nå er Grønn og er fra 1973.. Det sier alt.. Men om dette gir bra lyd så Skal jeg Male og ordne det litt bedre med tepper, en sofa og litt mere spiselig... Nå ser det Helt jævlig ut...

Dette er det eneste bildet som kommer

MERK: Se på Gulvbelegget!! jeg skjemmes bra mye her nå... Men sånn er det..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm... Dette ble en fiasko gitt... Rommet er så alt for lite for meg...
    Det er for lite for meg alene og med tanke på at vi stort sett er 2+ som skal se på så går det bare ikke...

Men sånn er det... Må vel bare smøre meg med tålmodighet og vente til jeg får tid, penger til å bygge ut kjelleren... :?

Lyden ble overlegen bra... 2 15" og en 10 SVS klarer seg fint der inne

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. må da være noen muligheter i rommet hvis det spiller bra der allerede? Jeg hadde iallefall kjørt på til økonomien ble bedre:wink:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA.. Men nå står det i stua og når jeg drar på der Så rister hele sofaen
    SVS står ved siden av.. Det er grei lyd der også.. En annen ting er at jeg er 100% avhengig av musikk.. Jeg hører på musikk ca alle mine våkne timer, og inne på dette rommet trivdes jeg ikke.. Tør ikke tenke på hvordan det er når jeg skal invitere "gutta" til Filmaften... Det skal stå på stua!

Men det var verd forsøket...

Eneste minuset med å ha det på stua er at PJ må plasseres på et bord når den skal brukes og at ikea lerretet er for lite.. Men jeg har fått aksept av fruen til å dra den opp i taket og Montere et større lerret foran tv`en så derfor tror jeg at det blir løsningen...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •