Nytt rom! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 78

Tråd: Nytt rom!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan blir det lydmessig med et akvarium i taket? Syntes det virket nokså upraktisk jeg. Mate fiskene da? Sikkert artig, men tror jeg ville prioritert noe annet først.. (og evt. hatt et stort akvarium stående bak i rommet eller der det måtte passe). Utenom det, syntes jeg rommet var utrolig stilig.. :wink:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiz
    Kjør på med 50mm fra PJ til racket iallefall. Det holder sikkert med 20mm til høytalere. Eller hva mener dere andre?
    20mm holder i massevis til høyttaler-kabler. 50mm skal være MER enn nok til å trekke en ferdig HDMI kabel uten problem. Bedre å overdimensjonere litt når man først gjør det... IMO

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Hvordan blir det lydmessig med et akvarium i taket? Syntes det virket nokså upraktisk jeg. Mate fiskene da? Sikkert artig, men tror jeg ville prioritert noe annet først.. (og evt. hatt et stort akvarium stående bak i rommet eller der det måtte passe). Utenom det, syntes jeg rommet var utrolig stilig.. :wink:
    Tror ikke han var helt seriøs med det akvariumet...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man vet aldri med Chris etter hva jeg har erfart! Hehe.. Utenom det, så har jeg i de tilfeller der rør blitt brukt, oppdaget at 16mm rør holder til bakhøytalere (men skader aldri å ha det lille ekstra, 20mm skulle være godt nok med plass)

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ja, det høres fancy ut... 10 000 liters akvarium med tropiske fisker i taket. Uhmm... lurer på om borettslaget mitt går med på det...
    Ikke spør, bare sett igang....er lettere å få tilgivelse enn tillatelse....hehe....

Ser ganske friskt ut det der ja.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang kanaldimensjoner...

Det skader ikke å ta litt i, er lite som er kjipere enn å finne ut at kabelkanalene er for små og må legge noen kabler utenpå.

Vet jo aldri hva fremtiden bringer av utstyr og kabler.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke akvarium i gulvet? Det er jo ganske stilig og kanskje lettere å få til, lettere å mate fisken også!

uansett veldig spennende prosjekt dette her!

gleder meg til det virkelig begynner!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vil nok legge opp store kanaler, så jeg er sikker!

Hehe, akvarium blir vel litt feil kanskje? Det kan vel umulig tåle 10 000 liter uten noe forsterkninger, så det må vel være spesiellt glass til det der.

Men faktisk, det hadde vært utrolig morsomt! Så jeg skal sjekke hva foreldrene mine sier. Er bare å spørre...Skader vel ikke, hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, da jeg spurte foreldrene mine om jeg kunne få et slikt tak som på bildet, fikk jeg klart svar Nei! hehe.

Men jeg fikk til noe annet derimot, og rommet vil bli bygget på omtrent samme måte, bare uten det taket, og det syntes jeg var veldig fint uansett!
    Nå ble det en liten strekk i regninga også, det viser seg at vi må forminske rommet til 25m2! Men uansett, det er bedre en ingenting

Så da blir rommet seende ut som på bildet, bare litt mindre og ikke de fiskene i taket.

-jada-jpeg

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke synd på deg av den grunn, 25m2 skulle vel holde det! :-p

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke jeg heller

Noen som har foslag til hvordan jeg får slik fargegjengivelser i rommet? Får jeg det ved bruk av ICEblå pærer kanskje?

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At rommet blir litt mindre enn det på bilde er vel ikke akkurat å ta i. Tipper 25kvm er omtrent det feltet i fra søyla der sofaen står og bort til tv veggen, og ca bredden på bildet som synes. Og så er det sikkert nesten 3meter under taket der, noe som gjør ganske mye med et rom.

Ikke for å være negativ, men vil bare gjøre deg oppmerksom på at et rom fort ikke blir så kult når man har mye mindre kvadrat og takhøyde(da mener jeg i forhold til rommet på bilde, selvsakt kan man få til et stilig rom med mindre kvadrat).

Det var det kjipe jeg ville si i dag, sånn utenom det så var jo det rommet der helt konge. :grin:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må legge noen kroner og mange timer med arbeid i rommet for å få det tilnærma likt, lettere å skape et mørkt kinorom. Men lykke til med prosjektet iallefall, bra blir det sikkert uansett. Gleder meg, dersom planene blir iverksatt :-p

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det er jeg helt klar over Tom, så jeg vil jo bygge rommet etter størrelsen min, og ikke etter et bilde, men jeg skal ta det bildet i utgangspunkt, jeg skal ta litt ideer derfra, prøve å få en slik "under vann" følse. Noen forslag til hvordan andre måter jeg kan få denne følsen på?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    prøve å få en slik "under vann" følse. Noen forslag til hvordan andre måter jeg kan få denne følsen på?
    Flisbelagt gulv med 2 cm vann på? Føre inn kloakkrørene uisolert?

Bare vær glad du slipper akvarie i taket, tenkt det slitet å holde det reint.

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det er jeg helt klar over Tom, så jeg vil jo bygge rommet etter størrelsen min, og ikke etter et bilde, men jeg skal ta det bildet i utgangspunkt, jeg skal ta litt ideer derfra, prøve å få en slik "under vann" følse. Noen forslag til hvordan andre måter jeg kan få denne følsen på?
    Kjøpe en liten projektor, og lage bilde av akvarie på en vegg el?:-D ;-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes tubes som kan gi den fargen du vil ha... f.eks blått som glir over røret. Setter du noen sånne bak et frostet glass vill du få en effekt at det "skimrer" blått i taket... Dette gjør også at du kan endre hele rommets farge til for.eks. rødt om ønskelig. Det er slikt utstyr de ofte bruker i musikkvideoer og på konserter får å få de fargene de vil.

Se for eks. en av de siste videoene til Coldplay der de har XXX-antall slike hengende bak bandet...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glassbyggerstein kan være tøft med belysning bak.. Er man litt kreativ med dette, kan man jo innfelle det i vegg m/ f.eks rommets navn gravert inn i steinen. Eller man kan f.eks lage en skillevegg. Tror nok trikset er å vegger som lett opptar lystyper, også deretter eksprimentere litt med lys/dioder/belysning. Husk at du muligens også skal ha projector, så greit å ha mulighet til å få rommet mørkt når du måtte ønske :roll: :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse gode ideer her. Hvor får man tak i slikt HåkonN?

Jeg tenkte på en liten ting. På sideveggene så vil jeg mest sansynelig ha lyseblåde gardiner som på det bildet, og da tenkte jeg ut en kul ting. Hva om jeg hadde fått tak i en lyskaster som lyste ned på begge de gardinene, og som viste en slags "bølge" som bølga på veggene...Skjønner? Da ville jeg jo fått en slik kul effekt, og i tillegg hatt noen bobblende rør i noen av hjørenene eller noe.
    Og når vi er inne på hjørnene, så ser dere på bildet, at det er laget en søyle er, sikkert bæring vil jeg tro, men kunne det blitt tøft med en sånn i hvert hjørne ab rommet, og kanskje bygd inn noen basstraps inni dem? Eller funker ikke basstrapse når dem er innebygget på den måten?

Godt forslag fra deg også Kid! Takker!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. akvarie, så hater jeg slikt med å rense sånt som det osv. så det gidder jeg ikke tror jeg.

Men hadde vært tøft med et innfelt ganske stort akvarium på bakveggen

Nå diskuterer foreldrene mine nytt hus også da, så her skjer det noe heletiden. hehe, mulig jeg får ENDA større rom i det andre huset som de er veldig sugene på. Dobbelgarasje som da gjøres om til hjemmekino

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •